annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hey VLAANDEREN !!!! Verkopen jullie nog zo af en toe iets ?

Bij mij is het huilen met de pet op!

 

Steeds maar weer aanbieden en NUL komma NUL de botten!

 

KAPAZA en TWEEDEHANDS en vooral CATAWIKI zijn momenteel de verkoopsites waar je moet zijn.

 

EBAY is zo dood als een pier in Vlaanderen.

 

Je advertenties zijn niet eens zichtbaar want als je iets zoekt krijg je andere landen eerst in je strot geduwd.

 

Ben benieuwd naar de ervaringen.

 

Gezien ook dit forum zeer zeer moeilijk te vinden is verwacht ik niet te veel reacties.

 

 

 

Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Re: Hey VLAANDEREN !!!! Verkopen jullie nog zo af en toe iets ?

Zelden naar Belgie ,enkel buitenland.

Maar als ik bij verkochte items kijk bij buitenlandse verkopers is het even erg als hier.

Ik betwijfel of tweedehands of kapaza beter gaan hoor.Die staan vol namaak,werkelijk vol .Mijn dochter wou kinderkleding daar verkopen,maar ook met heel weinig respons.

Ik denk dat de hype voorbij is .Enkel echte verzamelobjecten hebben nog een publiek.

Er zijn veel oulets en giganten als bol.com die allemaal online gaan en snel en gratis verzenden ,voor die prijzen kunnen Belgische verkopers van nieuwe spullen dat niet doen.

 

Ik denk dat ebay daar weinig mee te maken heeft.het is gewoon de trend ,tweedehands kan je beter kopen op beursen of in de kringwinkels.

Enkel verzamelaars zoeken nog op die sites en voor de anderen is het nieuwe eraf ,alles heeft zijn tijd.

Persoonlijk ga ik zeker niet op die andere sites mijn verzamelobjecten verkopen ,ik wil niet tussen al die namaakgoederen staan en kopen vertrouw ik al helemaal niet ,tenzij zaken die je kan afhalen in de nabije omgeving.

Bericht 2 van 13
laatste antwoord

Re: Hey VLAANDEREN !!!! Verkopen jullie nog zo af en toe iets ?

Die valse merkkledij en accessoires swingen de pan uit!

 

Zelfs officiële instanties als kringwinkel doen er aan mee!

 

Verkopen valse stukken en ze weten het!  Ze worden er op gewezen door de klant die er meer over weet maar ze wassen hun handen in onschuld.

 

Ook via hun veilingssite doen ze het.

 

Ik vind dat zeer zeer erg.  Vooral omdat ook de klanten er van uit gaan "als kringwinkel het verkoopt zal het wel echt zijn", maar dit is niet zo.

 

't is een schande.

 

http://www.uwkringding.be/

Bericht 3 van 13
laatste antwoord

Re: Hey VLAANDEREN !!!! Verkopen jullie nog zo af en toe iets ?

Via Ebay krijg ik al geruime tijd nog heel weinig verkocht; via 2DEHANDS en KAPAZA verkoop ik wel vlot ...

Vrees dat Ebay België inderdaad zo goed als dood is en de verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij Ebay zelf hoor ...

2 jaar geleden werd beslist het aantal gratis aanbiedingen te limiteren op 75 per maand; daardoor werd het aanbod van particuliere verkopers gekortwiekt en zijn de meeste volgens mij uitgeweken naar andere sites, zoals 2DEHANDS en KAPAZA ...

Toen ik nog ongelimiteerd kon aanbieden op Ebay, kocht ik er ook massaal veel; spendeerde toen flink wat tijd op Ebay

Nu ik het best verkoop op 2DEHANDS en KAPAZA, koop ik daar nu spullen; daarvoor nooit ... en op Ebay koop ik quasi niets meer ... zijn ook bijna allemaal professionele verkopers ... terwijl het vroeger altijd spannend was om te bieden ...

 

Particuliere verkopers terug toelaten ongelimiteerd te verkopen zou al een deel van de oplossing kunnen zijn; nu verkopen ze gratis via andere sites en verdient Ebay er niets aan ...

Bericht 4 van 13
laatste antwoord

Re: Hey VLAANDEREN !!!! Verkopen jullie nog zo af en toe iets ?

Zelfde bij mij,  nog steeds is EBAY een ramp.

 

Elk stuk dat ik momenteel op catawiki zet is verkocht, deze veilingsite doet dus zeer veel voor de verkoop.

 

Ook op tweedehands en kapaza verkoop ik wekelijks.

 

Af en toe probeer ik eens hier op Ebay maar het lukt niet.  Ze zijn in slaap gevallen, maken geen publiciteit meer.

 

Ebay.com zou wel nog eens wat verkopen, maar ook niet om naar huis te schrijven.

 

't Is allemaal om zeep.  Spijtig.   Niet de schuld van de verkopers en de kopers, wel van EBAY zelf, maar of ze dit toegeven ? 

 

CATAWIKI is the place to be !

 

Is wel eventjes wennen dat het wat tijd kost dat ze je kavel aannemen maar het loont.

 

 

Bericht 5 van 13
laatste antwoord

Re: Hey VLAANDEREN !!!! Verkopen jullie nog zo af en toe iets ?

Ik blijf, blijkbaar tegen alle tendenzen in, regelmatige verkopen genereren op eBay maar voor hoe lang nog???

Vanaf 20 februari beschouwt het nieuwe beoordelingssysteem mij als een "ondermaatse verkoper" !!!

 

Reeds een jaar probeer ik hen via mail duidelijk te maken dat hun systeem mij foutief geannuleerde transacties aanrekent en 10 maand na elkaar gaven ze me gelijk. Mijn account werd dan ook telkens weer manueel gecorrigeerd.

De laatste 2 maand verandert er echter niks meer aan en moet ik met lede ogen aanzien dat ze binnen 14 dagen mijn account met een feedbackscore van 99,7% gaan beschouwen als eentje van een ondermaats verkoper...

 

Om bij te huilen maar ik blijf hopen (tegen beter weten in zeker?) dat ze alsnog verder helpen aan het zoeken naar oplossingen




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 13
laatste antwoord

Re: Hey VLAANDEREN !!!! Verkopen jullie nog zo af en toe iets ?

Het is allemaal begonnen toen Wallonnie opeens geen België meer was.

 

Noodkreten, discussies, het heeft heer hevig gewoed op dit forum.

 

Het heeft niets uitgehaald. Ebay had een ander plan blijkbaar.

 

De markt die nu vandaag door Kapaza en 2de hands ingenomen word, wel, EBAY kreeg het op een dienblaadje !  Ze hadden de beste, grootste kunnen zijn.

 

De vaste posters gaven de goeie raad aan, een slimme ceo had het gewoon moeten toepassen.

 

Vlaanderen heeft een totaal totaal andere commerciële markt dan vele andere landen en dit hebben ze niet gezien.

 

Nu is het te laat.

 

Ik verkoop zakelijk en hou me ook aan de regels, als mensen iets willen terug sturen mogen ze dit.  Door het feit ik slechts weinig in de aanbieding heb en slechts periodiek is een zakelijke rekening mij te duur.

 

De kost die ik zou betalen voor een winkel of voor het plaatsen is niet realistisch.  Ik heb liever 50 artikelen gratis te plaatsen, 10 keer na elkaar wetende dat ik 10% commissie zou moeten betalen dan dat ik maar 5 of 6 % moet betalen maar dat ik op het einde van de rekensom een kost heb van 30 tot 40 % wat ik kon zien op m'n factuur.

 

Maar we kunnen er alleen maar een keer van praten.

 

Ik verkoop nu zeer goed op Catawiki en altijd verkocht.  Het is een commisie van 12.50 % maar het is gratis plaatsen de behaalde prijzen zijn in mijn artikel veel hoger en bespeel de ganse wereld.

 

 

 

 

 

Bericht 7 van 13
laatste antwoord

Re: Hey VLAANDEREN !!!! Verkopen jullie nog zo af en toe iets ?

En ondertussen heb ik het dus vlaggen !!!!!!!! F*cking eBay en PayPal !!!!!!

Bij deze ben ik dus officieel vermoedelijk de eerste "ondermaatse verkoper" met 100% positieve feedbacks en DSR's van 5,0 - 5,0 -4,9 en 4,8

 

Ik mag dan ook met lede ogen aanzien dat ik:

- hierdoor mijn Powerseller-statuut kwijt ben

- hierdoor geen korting meer krijg op mijn verkoopskosten

- hierdoor geen nieuwe aanbiedingen meer kan aanmaken

 

Is om te barsten !!!!!!!!!




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 13
laatste antwoord

Re: Hey VLAANDEREN !!!! Verkopen jullie nog zo af en toe iets ?

Ik ging hier net een topic openen met dezelfde vraag, tis nu al een jaartje geleden ik nog iets te koop had gezet.

 

Wat ondervindt ik geen kat die nog mijn aanbiedingen bekijkt plus , de onderverdeling in de rubrieken bestaan hier niet meer?

 

bvroegen kon je nog eens schoenen zoeken en dan de maat selecteren nu niet meer klopt dat ????? OOk bij kleding kan er geen maat meer gezocht worden of ben ik verkeerd???

Bericht 9 van 13
laatste antwoord

Re: Hey VLAANDEREN !!!! Verkopen jullie nog zo af en toe iets ?

Ik doe het redelijk. De plaatsingskosten op Ebay ... ik snap dat niet hoe ze denken tegen hun eigen 2dehands.be te moeten concureren ? Want ze zijn eigenaar van 2dehands dat je vol kan zetten, gratis. Wel geen internationaal publiek en dat is voor mijn handeltje zeer beperkend. Die catawiki moet ik blijkbaar eens bekijken.

Bericht 10 van 13
laatste antwoord