annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik dacht eens 5 minuten vlug nog wat aanbiedingen te plaatsen ....

.....maar toen ik wou aanbiedingen kreeg ik die ellenlange tekst door m'n strot geduwd !!!!


 


Man man man ....   waarom allemaal zo moeilijk en moeten we dat echt allemaal lezen ?  En moeten we daar echt allemaal akkoord mee gaan?


 


Man man man, wat een miserie "zou Fernand Costermans zeggen".


 


 


 


 


 


OVEREENKOMST VOOR INTERNATIONALE HANDEL  


Internationale Verkoopovereenkomst


 


Lees deze Overeenkomst zorgvuldig voordat u uw object plaatst. U ontvangt deze Overeenkomst omdat u hetzij:



  • een object te koop aanbiedt op een andere eBay-site dan de eBay-site waarop u geregistreerd staat (u staat bijvoorbeeld geregistreerd op www.benl.ebay.be maar biedt een object te koop aan op www.ebay.com), en/of

  • een object te koop aanbiedt met een mogelijkheid voor internationale verzending (zoals wereldwijde verzending), wat ertoe kan leiden dat uw object wordt verkocht aan een koper op een andere eBay-site dan de eBay-site waarop u uw object te koop plaatst.


U dient akkoord te gaan met deze aanvullende voorwaarden voordat u toestemming krijgt objecten te koop aan te bieden op andere eBay-sites dan de eBay-site waarop u geregistreerd staat en/of objecten te koop aan te bieden met een mogelijkheid voor internationale verzending (zoals wereldwijde verzending).


 


PARTIJEN. Als u een PayPal-account hebt, geldt deze Overeenkomst tussen:



  • U;

  • eBay – meer specifiek, de operator van de eBay-site waarop u uw object verkoopt, als dit niet de eBay-site is waarop u geregistreerd staat. Voor objecten die worden verkocht op eBay.com, gaat u een overeenkomst aan met eBay Inc. Voor objecten die worden verkocht op een van de EU-sites van eBay, gaat u een overeenkomst aan met eBay Europe S.à.r.l. Voor objecten die worden verkocht op eBay.in, gaat u een overeenkomst aan met eBay India Pvt. Ltd. Voor objecten die worden verkocht op een eBay-site buiten de VS, EU en India, gaat u een overeenkomst aan met eBay International AG, en,

  • PayPal – meer specifiek, de PayPal-entiteit waarmee u een gebruikersovereenkomst bent aangegaan voor het ontvangen van PayPal-diensten. Als uw PayPal-account bijvoorbeeld is geregistreerd in de Europese Unie, dan gaat u een overeenkomst aan met PayPal (Europe) S.à.r.l. & Cie, S.C.A.


Als u geen PayPal-account hebt, dan geldt deze Overeenkomst alleen tussen u en eBay.


 


TOEPASSELIJKHEID OP ALLE HUIDIGE EN TOEKOMSTIGE PLAATSINGEN. Deze Overeenkomst is van toepassing op al uw actieve of “live” eBay-plaatsingen, inclusief plaatsingen op “Good ‘Til Cancelled”, en eventuele toekomstige plaatsingen die u plaatst op een andere eBay-site dan de eBay-site waarop u geregistreerd staat en/of waarop uw plaatsing staat met een mogelijkheid voor internationale verzending (zoals wereldwijde verzending). Als u op enig moment na het accepteren van deze Overeenkomst niet meer wilt dat deze voorwaarden gelden voor toekomstige eBay-plaatsingen, dan is het enige wat u moet doen geen andere objecten meer op een andere eBay-site te plaatsen dan op de eBay-site waarop u geregistreerd staat en/of geen andere objecten meer te plaatsen met een mogelijkheid voor internationale verzending. Als u tevens op enig moment na het accepteren van deze Overeenkomst niet meer wilt dat deze voorwaarden gelden voor uw al actieve of “live”-plaatsingen die u hebt gedaan op een andere eBay-site dan de eBay-site waarop u geregistreerd staat en/of met een mogelijkheid voor internationale verzending, dan moet u die plaatsingen beëindigen in overeenstemming met het beleid voor het vroegtijdig beëindigen van plaatsingen van de site waarop het object is geplaatst. Als u bijvoorbeeld uw object hebt geplaatst op www.benl.ebay.be, dan geldt het beleid van de Belgische eBay-site, maar als u uw object op www.ebay.com hebt gezet, geldt het beleid van de Amerikaanse eBay-site.PayPal-gebruikersovereenkomst. hier aanvullende informatie bekijken over de omstandigheden waaronder betalingen niet onmiddellijk b...hier voor objecten die u verkoopt op de Canadese eBay-site. hier voor een lijst met eBay-sites met een eBay-beschermingsbeleid voor kopers, evenals de voorwaard...


 


KENNISGEVING VAN BETALINGSBLOKKERING: PAYPAL-TEGOEDEN VOOR VERKOPEN OP AMERIKAANSE EN CANADESE EBAY-SITES KUNNEN GEDURENDE EEN BEPAALDE PERIODE ONBESCHIKBAAR ZIJN. Voor objecten die u verkoopt op Amerikaanse en/of Canadese eBay-sites en waarvoor u via PayPal wordt betaald, accepteert u dit onderdeel als kennisgeving van PayPal en gaat u met het volgende akkoord:


a)      Als PayPal van mening is dat er risico aan u, uwPayPal-account, of enige van of al uw PayPal-transacties is verbonden, dan kan PayPal op grond van het onderdeel “Vastgehouden betaling” van uw PayPal-gebruikersovereenkomst het geld dat u in uw PayPal-account ontvangt, uit elk van uw transacties op de Amerikaanse en/of Canadese eBay-sites vasthouden tot 21 dagen, en in sommige gevallen nog langer. U kunt de tekst van het onderdeel “Vastgehouden betaling” dat van toepassing is op uw PayPal-account lezen in uw


b)      PayPal houdt met verschillende factoren rekening bij het beoordelen of er sprake is van een risico, zoals wanneer eBay u beschouwt als een verkoper die niet voldoet aan bepaalde normen voor verkopers, of als u een nieuwe klant en/of verkoper van PayPal bent of een korte geschiedenis hebt als klant/verkoper bij PayPal en/of eBay. U kunt


c)      Als u gebruikmaakt van een PayPal-account die is geregistreerd in een land buiten de Europese Unie, gaat u ermee akkoord dat de PayPal-entiteit die de PayPal-website beheert waar uw PayPal-account is geregistreerd, geheel ter beoordeling van die PayPal-entiteit, enige of alle betalingen die u ontvangt mag blokkeren wanneer die PayPal-entiteit van mening is dat er mogelijk een ernstig risico aan u, uw account of enige van of al uw transacties is verbonden, voor zover en voor zo lang als redelijk noodzakelijk is ter bescherming tegen aansprakelijkheid; dat hierdoor de toegang tot de diensten van PayPal (zoals het beperken van de toegang tot een of meer van uw financieringsbronnen, en uw mogelijkheden tot het sturen van geld, het opnemen van geld, of het verwijderen van financiële informatie) kan worden opgeschort, geblokkeerd, beperkt, afgesloten of geannuleerd; dat het vaststellen hiervan gebaseerd kan zijn op een aantal verschillende factoren en dat PayPal mag afgaan op informatie die PayPal ontvangt van derden waarmee PayPal werkt, zoals eBay; dat, als PayPal een betaling blokkeert, de betaling in uw account staat vermeld als "in behandeling"; dat, als PayPal enige of alle betalingen die u ontvangt blokkeert, u hiervan in kennis zal stellen; dat PayPal u gewoonlijk van tevoren waarschuwt voor een schorsing of annulering maar, indien het redelijk is zo te handelen, (bijvoorbeeld als u in overtreding bent van PayPals gebruikersovereenkomst met u of PayPal dit gewenst acht om veiligheidsredenen), dat PayPal uw recht om gebruik te maken van uw betalingsinstrument zonder voorafgaande kennisgeving mag beëindigen of annuleren; dat PayPal een betaling na 21 dagen vanaf de datum waarop de betaling in uw account is ontvangen, zal vrijgeven, tenzij u in kennis wordt gesteld van een dispuut, claim of terugboeking (chargeback of reversal) of PayPal een andere actie onderneemt die is toegestaan onder de gebruikersovereenkomst die PayPal met u heeft; dat PayPal, geheel ter beoordeling van PayPal zelf, de betaling onder bepaalde omstandigheden eerder kan vrijgeven, bijvoorbeeld als uw tracking-informatie hebt geüpload; en dat PayPal de betaling in uw account kan blijven blokkeren als u in kennis wordt gesteld van een geschil, claim, terugboeking (chargeback of reversal), totdat het probleem is opgelost in overeenstemming met de gebruikers­overeenkomst die PayPal met u heeft.


 


EBAY-BESCHERMINGSBELEID VOOR KOPERS. Voor objecten die worden verkocht aan kopers op een andere eBay-site dan de eBay-site waarop u geregistreerd staat en die een eBay-beschermingsbeleid voor kopers heeft, gaat u ermee akkoord dat u gebonden bent aan het beschermingsbeleid voor kopers van de betreffende andere eBay-site of het beschermingsbeleid voor kopers van eBay, dat mogelijk anders is dan het beschermingsbeleid voor kopers (indien voorhanden) van de eBay-site waarop u geregistreerd staat. Een van deze voorwaarden is dat als er een dispuut ontstaat dat niet kan worden opgelost tussen u als verkoper en uw koper, eBay de klacht van de koper zal oplossen in overeenstemming met het beschermingsbeleid voor kopers van eBay op de eBay-site waarop uw object is verkocht. Dit betekent ook dat u aansprakelijk bent jegens eBay voor eventuele bedragen die aan uw koper worden terugbetaald op grond van het beschermingsbeleid voor kopers van die eBay-site. Klik


 


TERUGBETALING VAN PLAATSINGSKOSTEN. Als een dispuut in verband met het eBay-beschermingsbeleid voor kopers wordt opgelost in het voordeel van uw koper en uw koper een betaling ontvangt op grond van het eBay-beschermingsbeleid voor kopers dat geldt voor de eBay-site waarop uw object is verkocht, dan worden uw plaatsingskosten niet terugbetaald door eBay, tenzij u uw koper vrijwillig hebt terugbetaald.


 


INCASSOMACHTIGING. Als u een object verkoopt op een andere eBay-site dan de eBay-site waarop u geregistreerd staat of uw object wordt verkocht aan een koper op een andere eBay-site dan de eBay-site waarop u uw object te koop hebt geplaatst, en de koper voor het object betaalt met PayPal, gaat u akkoord met het volgende:


a)      MACHTIGING OM UW PAYPAL-ACCOUNT TE DEBITEREN 


U machtigt eBay, of een door eBay aangewezen met eBay geaffilieerd bedrijf, om uw PayPal-account te debiteren voor het gehele bedrag dat u eBay schuldig bent op grond van een eBay-beschermingsbeleid voor kopers (de “Geautoriseerde Bedragen”) op eenmalige, incidentele of doorlopende basis.


 


b)      UW INSTRUCTIE AAN PAYPAL


U machtigt en instrueert PayPal, of een met eBay geaffilieerd bedrijf, uw PayPal-account te debiteren voor alle Geautoriseerde Bedragen en aan eBay, of een door eBay aangewezen met eBay geaffilieerd bedrijf, dergelijke Geautoriseerde Bedragen te betalen. U erkent en gaat ermee akkoord dat u onder alle omstandigheden verwacht dat betalingen die worden verricht op grond van dit onderdeel, variabel zijn en op verschillende datums kunnen plaatsvinden. Verder gaat u ermee akkoord dat PayPal niet verplicht is het bedrag dat eBay aan PayPal doorgeeft om de betaling van een Geautoriseerd Bedrag te verwerken, te verifiëren of bevestigen.


 


c)      ANNULERING


(i) Zoals hierboven uitgelegd, is het enige dat u moet doen als u op enig moment niet meer wilt dat PayPal uw PayPal-account debiteert voor toekomstige Geautoriseerde Bedragen, geen andere objecten op een andere eBay-site meer te plaatsen dan de eBay-site waarop u geregistreerd staat en/of geen andere objecten meer te plaatsen met een mogelijkheid voor internationale verzending (zoals wereldwijde verzending). Bovendien, voor alle actieve of “live”-plaatsingen die u hebt gedaan op een andere eBay-site dan de eBay-site waarop u geregistreerd staat en/of met een mogelijkheid voor internationale verzending, moet u die plaatsingen beëindigen in overeenstemming met het beleid voor het vroegtijdig beëindigen van plaatsingen van de site waarop het object is geplaatst. Ook kunt u, voor plaatsingen die nog niet actief of “live” zijn, de machtiging herroepen door een e-mail te sturen naar PayPalReimbursementOpt-Out-EU@ebay.com, met gebruikmaking van uw bij eBay geregistreerde e-mailadres, waarbij u uw eBay-ID opgeeft, en verklaart dat u geen gebruik meer wilt maken van PayPal-terugbetaling. Uw herroeping gaat binnen één werkdag in en hierna zal eBay vervolgens geen gebruik meer maken van uw PayPal-account om bedragen te innen die u schuldig bent uit hoofde van andere betalingen in verband met betalingen van een andere eBay-site op grond van kopersbescherming. Het is echter mogelijk dat eBay, ten gevolge van het herroepen van deze machtiging, u verbiedt objecten te plaatsen op een andere eBay-site dan de eBay-site waarop u geregistreerd staat en/of internationale verzending aan te bieden voor uw plaatsingen.


(ii) Als u gebruikmaakt van een PayPal-account die is geregistreerd in de Europese Unie, laat deze Incassomachtiging uw recht een doorlopende betaling te annuleren op grond van het onderdeel “Abonnementsbetalingen Annuleren” van uw PayPal-gebruikersovereenkomst onverlet.


(iii) U blijft verplicht eBay eventuele onbetaalde bedragen te betalen en eBay behoudt zich het recht voor op andere manieren terugbetaling te verkrijgen.


 


METHODE VOOR AUTOMATISCHE BETALING. Het is mogelijk dat eBay van u verlangt dat u een methode voor automatische betaling registreert/vermeldt op de eBay-site waarop u geregistreerd staat. Wanneer er onvoldoende saldo is op uw PayPal-account en u PayPal of een andere betalingsmethode hebt aangewezen als uw methode voor automatische betaling op de eBay-site waarop u geregistreerd staat, machtigt u eBay, of een door eBay aangewezen met eBay geaffilieerd bedrijf, om via uw methode automatische betalingen te debiteren (en, als PayPal uw methode voor automatische betaling is, de betalingsmethoden of financieringsbronnen die gekoppeld zijn aan uw PayPal-account) ten aanzien van alle bedragen die eBay aan uw koper heeft betaald met betrekking tot claims die in uw nadeel zijn opgelost op grond van een eBay-beschermingsbeleid voor kopers, onder de voorwaarden van de facturerings­overeenkomst die het gebruik van uw methode voor automatische betaling beheerst. Als eBay, of een door eBay aangewezen met eBay geaffilieerd bedrijf, niet in staat is om via uw methode voor automatische betaling te debiteren, gaat u ermee akkoord aan eBay alle bedragen volledig en tijdig terug te betalen die eBay heeft betaald aan uw koper met betrekking tot claims die in uw nadeel zijn opgelost op grond van een eBay-beschermingsbeleid voor kopers, onder voorbehoud van account-sancties, tot en met non-actiefstelling en beëindiging van uw account wegens het niet terugbetalen aan eBay.


 


WIJZIGING. Met uitzondering van onderafdeling (a), (b), en (c)(ii) in onderdeel “Incassomachtiging” hierboven, kan eBay en/of PayPal deze voorwaarden op elk moment wijzigen in overeenstemming met uw eBay- en/of PayPal-gebruikers­overeenkomsten. Daarnaast zal eBay u hiervan in kennis stellen via het onderdeel Berichten van Mijn eBay.


 


VARIA. Het recht dat van toepassing is op deze Overeenkomst is het recht van de eBay-site waarop u geregistreerd staat, behalve het onderdeel “Incassomachtiging” hierboven, dat wordt beheerst door het recht dat van toepassing is op de PayPal-gebruikersovereenkomst die geldt voor uw ontvangst van PayPal-diensten. Voor zover er een conflict bestaat tussen de voorwaarden van deze Overeenkomst en de gebruikersovereenkomst voor de eBay-site waarop u geregistreerd staat, waaronder, indien van toepassing, het eBay-beschermingsbeleid voor kopers voor de eBay-site waarop u geregistreerd staat, prevaleren deze voorwaarden. Als u deze Overeenkomst aanvaardt, wordt een kopie van de Overeenkomst gestuurd naar de e-mailaccount die is geregistreerd bij de eBay-site waarop u geregistreerd staat en naar het onderdeel Berichten van Mijn eBay.


 

Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

Re: Ik dacht eens 5 minuten vlug nog wat aanbiedingen te plaatsen ....

dan moet je klikken .... druk op JA als je akkoord bent ...   druk op NEEN ....


 


dus, ik had echt geen tijd om dat allemaal te lezen en heb op NEEN geklikt.


 


 


ben benieuwd naar wat de anderen hiervan vinden.

Bericht 2 van 10
laatste antwoord

Re: Ik dacht eens 5 minuten vlug nog wat aanbiedingen te plaatsen ....

Dus geen internationale verkoop meer voor jou?


Niet op andere ebay-sites maar ook geen aanbiedingen op ebay.be met internationale verzendmogelijkheid?


 


Voor mij zal het dus wel een JA worden




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 10
laatste antwoord

Re: Ik dacht eens 5 minuten vlug nog wat aanbiedingen te plaatsen ....

Dus als je in de states & canada iets verkoopt dan ga je :



"dat PayPal een betaling na 21 dagen vanaf de datum waarop de betaling in uw account is ontvangen, zal vrijgeven,"



21 dagen moeten wachten op je geld 😞



D.

Bericht 4 van 10
laatste antwoord

Re: Ik dacht eens 5 minuten vlug nog wat aanbiedingen te plaatsen ....

Ik heb het deze morgen gelezen en ga echt niet met alles akkoord!


 


Verkies dan liever om niet meer internationaal te verkopen, maar die ellenlange tekst is echt NIET klantvriendelijk en makkelijk.


 


Johan

Bericht 5 van 10
laatste antwoord

Re: Ik dacht eens 5 minuten vlug nog wat aanbiedingen te plaatsen ....


Dus als je in de states & canada iets verkoopt dan ga je :


 


"dat PayPal een betaling na 21 dagen vanaf de datum waarop de betaling in uw account is ontvangen, zal vrijgeven,"


 


21 dagen moeten wachten op je geld 😞


 


D.



 


Klopt niet volledig...


"Als PayPal van mening is dat er risico aan u, uwPayPal-account, of enige van of al uw PayPal-transacties is verbonden..."


Vraag is dan: wanneer beslist Paypal dat er een risico is? Bestaat hiervoor een objectieve basis of is dit louter subjectief???




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 10
laatste antwoord

Re: Ik dacht eens 5 minuten vlug nog wat aanbiedingen te plaatsen ....


Ik heb het deze morgen gelezen en ga echt niet met alles akkoord!


 


Verkies dan liever om niet meer internationaal te verkopen, maar die ellenlange tekst is echt NIET klantvriendelijk en makkelijk.


 


Johan



 


Dat deze tekst ellenlang en niet gemakkelijk leesbaar is, is op zijn zachtst gezegd correct... In veel gevallen zal deze dan ook zoals zoveel gebruiksovereenkomsten ongelezen aanvaard worden en achteraf zullen er weer een hoop vragen opduiken in het forum van mensen die bvb plots versteld staan dat hun geld geblokkeerd staat...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 7 van 10
laatste antwoord

Re: Ik dacht eens 5 minuten vlug nog wat aanbiedingen te plaatsen ....

poesenzita
Community-lid

maak u geen zorgen, met of zonder overeenkomst blokkeren ze toch je geld.  2 jaar geleden heb ik in een 3 maand tijd mijn verzameling (onbelangrijke spulletjes) verkocht.  ik recupereerde een grote som en prompt blokkeerde paypal mijn centen wegens vermoedelijke frauduleuze handelingen.  ik moest hemel en aarde bewegen om tegemoet te komen aan hun eisen.  enkel de maat van mijn ondergoed vroegen ze niet.  bereikbaar was paypal ook al niet (aangetekende brieven met de kopies van de door hun vereiste documenten kwamen onbesteld terug wegens adres onbekend??).  de mails die ik kreeg met hun eisen waren opgesteld in niet mis te verstane bewoordingen.  na drie weken was alles in orde nadat ik mij heb mogen plooien voor een onbekende maar zeer machtige tegenstander. geloof me dat je als verkoper niets voorstelt voor ebay noch voor paypal.  je verkoopt om van je spullen vanaf te geraken en hoopt uit het diepst van je hart dat er niets misloopt.

Bericht 8 van 10
laatste antwoord

Re: Ik dacht eens 5 minuten vlug nog wat aanbiedingen te plaatsen ....

mylenefarmer13
Community-lid

Dat van die 21 dagen wachten, zal volgens mij wel enkel in uitzonderlijke gevallen gebeuren anders gaan er gigantische vertragingen plaatsvinden in de transacties. Ah ja...nog geen geld ontvangen op je Paypal-rekening = nog niet opsturen. Met gevolg: late verzendingen en een hoop ontevreden kopers (en bijhorende rode bollen)


 


Dus zo'n vaart zal het wel niet lopen zeker?

Bericht 9 van 10
laatste antwoord

Re: Ik dacht eens 5 minuten vlug nog wat aanbiedingen te plaatsen ....

Ach wat, slechts een enkeling leest dat, de meesten klikken gewoonweg "ja" en gaan verder... op elke site heb je dat, ook bij het downloaden van programma's... klik je "neen" gaat het feest niet door... en niet met alles akkoord gaan, tja, is ook realtief, zolang je niet kan aantonen dat die bepaalde regels in strijd zijn met de geldende wetten, sta je nergens... kiezen of delen dus!

Bericht 10 van 10
laatste antwoord