annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Koper kan nog niet goed om met ebay en geeft dus maar negatieve feedback??

Beste,

Volgend probleem heeft zich voorgedaan.

Koper koopt 3 dvd's van mij. Na ontvangst van zijn betaling heb ik de dvd's daags nadien reeds verzonden. Bij verzending stuur ik steeds een mail met volgende inhoud : "Hallo,
Ik heb vandaag uw betaling mogen ontvangen waarvoor dank. De dvd's vertrekken morgen voormiddag met de post. Ik wens u alvast veel plezier met de films! Mag ik u nog vragen om na ontvangst mijn feedback aan te passen?
Groetjes, Gunther"

Koper reageert hierop als volgt :
"Beste,

Vooreerst dacht ik dat men na ontvangst van betaling onmiddellijk;
1) de koper zijn object opstuurd. (is CORRECT GEBEURD)
2) de koper POSITIEVE feedback geeft. (nog NIET GEBEURD)
Daarentegen eis je al wel van de KOPER een aanpassing van feedback!!!
Alles op z'n tijd en in de GOEDE VOLGORDE denk ik."

Ik reageer naar koper dat hij mijn mail misschien eerst eens goed dient te lezen dat ik geen feedback EIS maar gewoon de VRAAG stel om na ontvangst mijn feedback aan te passen zodat ik gerust ben dat koper zijn objecten goed aangekomen zijn. Hierop mag ik terug een zeer onbeleefde en arrogante mail ontvangen van deze koper. Ik heb dan uiteindelijk na telefonisch contact met koper zijn feedback aangepast waarop hij beloofde om mijn feedback aan te passen. Gisterenavond rond 21u pas ik dus koper zijn feedback nog aan.
Nu vandaag rond 15:48 geeft koper mijn feedback NEGATIEF met als reden dat ik hem nog steeds geen feedback gegeven heb alhoewel deze klaar en duidelijk reeds sinds gisteren op zijn feedback ingevuld staat. Terwijl geeft hij ook nog 1 positieve feedback (???)

Koper heeft zelf een feedback van amper 24 en kan dus hoogst waarschijnlijk niet goed overweg met het ebay feedback systeem en geeft dus maar negatieve feedback.

Koper is zoals ik al zei zeer arrogant en onbeleefd waardoor verdere communicatie met deze persoon dan ook onmogelijk is.

Kan dit zomaar? Een verkoper die voor iedere verkoop zijn uiterste best doet om de kopers tevreden te stellen en dan door zo een beginner zomaar negatief wordt gezet?

Graag julie reacties hierop. Stap ik hiermee naar ebay?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Mvg, Gunther
Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

In ieder geval lijkt mij die feedback overdreven. Ik zou toch proberen om Ebay in te lichten en stuur ze ook de mails die u van de koper heeft gekregen. Of dit veel zoden aan de dijk zet is natuurlijk noch maar de vraag, maar niet geschoten is altijd mis.

In ieder geval lijkt het mij dat sommige mensen nooit de pamperfase ontgroeien. Ik heb zelf iets dergelijks meegemaakt laatst maar dan met een verkoper. Gelukkig dat die mij geen negatieve kon geven, maar ik heb me toch mogen verheugen op een zeer ongemanierde mail.
Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Ik heb jouw raad opgevolgd tjr0000. Uitgebreide mail naar ebay waarin ik duidelijk aantoon dat ik mijn feedback aan koper reeds op 9/10 gegeven heb en dat koper mij negatieve feedback geeft op 10/10 met als melding dat ik hem "weiger" feedback te geven. Dit mocht ik als antwoord ontvangen :

"Beste Gunther,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

U hebt ons geschreven omdat u een feedback gekregen hebt waar u het niet mee eens bent. Ik begrijp dat het vervelend is wanneer u onterecht negatieve feedback krijgt.

Naar aanleiding van uw klacht heb ik de feedback nauwkeurig bekeken.
Helaas kan ik de feedback niet voor u weghalen omdat het commentaar niet voldoet aan de criteria voor het verwijderen van feedback. "

Dit is voor mij een duidelijk bewijs dat wij als verkoper gewoon nergens staan. Ondanks een zo mogelijk perfecte service naar de koper toe. Echt jammer.

Toch bedankt voor jouw reaktie tjr0000
Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Ik zou nog eens emailen en vragen om niet het standaard antwoord te geven (dit antwoord krijg je namelijk altijd standaard, woord voor woord hetzelfde, als je het hebt over negatieve feedback).

Vraag hen of een verkoper negatieve feedback mag geven over verkregen feedback.
Vraag hen of wraakfeedback mag. Want dit is namelijk wraakfeedback, dit is feedback op de feedback en niet op de transactie.

Als je gerichte vragen stelt, kunnen ze zich er niet vanaf doen met een standaardmail en dan bekijken ze je case wel. Heb het ook al meegemaakt dat ik eerst het standaardantwoord kreeg, waarna ik een mail terug stuurde met de boodschap dat ze een standaardmail hadden gestuurd, maar dat er geen antwoord op mijn gerichte vragen in zat. Onmiddellijk kreeg ik een mail met directe antwoorden op mijn vragen en waaruit bleek dat ze me gelijk gaven. Die onterechte feedback is ondertussen verwijderd.
Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Ik weet niet of eBay hier wel positief op zal reageren. Je beantwoordt de negatieve feedback tot twee keer toe door de persoon dement te verklaren. Wie is hier nu eigenlijk onbeleefd? :^O
Altijd professioneel en zakelijk blijven.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 5 van 8
laatste antwoord

@disneybelgium

Bedankt voor de raad, ik contacteer ebay vanavond na m'n werk opnieuw ivm die standaardmail, ben benieuwd wat hun antwoord zal zijn.

@joaquin-antique

Ik geef toe dat mijn reaktie op die feedback inderdaad wel onbeleefd was. Ik had misschien even moeten nadenken voor ik dit schreef, maar na die feedback en de mails van die persoon te lezen was ik op dat moment gewoon razend. Ik heb inderdaad te vlug en op een verkeerde moment gereageerd.
Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Persoonlijk vind ik het onverantwoord veralgemenend dat je de koper incapabel verklaart louter en alleen omdat deze persoon een feedbackscore van "slechts" 24 heeft.

Zelf zit ik momenteel rond de 10 (waarvan ongeveer de helft als koper en de helft als verkoper), en net als vele andere beginners (die de tutorial hebben gevolgd) weet ik wel degelijk hoe feedback werkt. Scheer dus niet alle beginners over dezelfde kam enkel en alleen op basis van hun feedbackscore a.u.b.
Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Ik scheer zeker en vast niet alle beginners over dezelfde kam, ik zie ook niet in waaruit je deze opmerking haalt. Ik heb zelfs al heel wat objecten aan 0-fb'ers verkocht zonder ook maar enig probleem.

En mag ik dan vragen wat uw reaktie zou zijn als u als verkoper een van uw kopers positieve feedback geeft na een verkoop en daags nadien van deze koper negatieve feedback krijgt omdat hij uw feedback nog niet zou ontvangen hebben, maar eigenlijk gewoon was vergeten zijn pagina te vernieuwen?
Bericht 8 van 8
laatste antwoord