annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Koper meld zich pas na 3.5 weken

Hoi, Ik heb een artikel op ebay DL verkocht. na 3 mails, een voor de betaling (geen reaktie) tweede om contact op te nemen (een vriend van de koper belde dat alles in orde zou komen maar kon nu niet(aan)betalen)derde mail van mij na 3 weken waar in stond dat het niet erg was als de koop niet door ging omdat ik een andere koper had (geen reaktie 8 dagen lang). Heb het item toen goedkoper verder verkocht.
Na weer 8 dagen een eindelijk een reaktie: een boze mail en dreigementen met advocaten om dat ik de goederen niet meer kan/wil leveren.
Ik heb de man toch genoeg gelegenheid gegeven om te reageren en of te betalen. Waar sta ik juridisch??
Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

Koper meld zich pas na 3.5 weken

Ik onderstel dat je spijtiggenoeg het ebay-systeem niet hebt gevolgd, en dat je dus geen geschil wegens niet-betaling hebt opgestart gelijk met de derde mail...

Juridisch zit je fout : je hebt je bij je inschrijving als verkoper bij ebay je akkoord gegeven met de ebay-reglementering, en eigenlijk MOET je verkopen.

Maar dat is dan het principe ...

Zomaar een grensoverschrijdend juridisch geschil opstarten is niet zo éénvoudig, EN peperduur...

Ik zou in jouw situatie om te beginnen vanaf nu (heel uitgebreid) in het nederlands naar hem mailen : dat is je volste recht en maakt de zaak voor de tegenpartij hopeloos ingewikkeld.

Ik zou ook onmiddellijk een geschil wegens niet-betaling starten : dat kan je na 4 dagen sluiten in je voordeel, en vermits het weekend is, krijgt hij dat geld nooit op tijd op je rekening.

Bericht 2 van 2
laatste antwoord