Negatief geven als verkoper
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 15-03-2010 16:23
Je hebt echt van die onmogelijke kopers die het bloed van onder je nagels zouden halen. Reageren niet op mails, betalen niet of laat, lezen de aanbieding niet, bvb je zegt klaar en duidelijk dat het "te repareren" is en dan geven ze een negatieve "dat het kapot is", en nog zovele redenen.
Volgens mij worden kopers OVERBESCHERMD en ik vrees dat de internetcriminaliteit ook hier zal toenemen. Bvb, kopen een duur object met paypal, verklaren dan niet ontvangen te hebben, nemen het geld terug van je paypalrekening en daar sta je dan. Ze geven dan nog een negatieve op de koop toe.
Wat kunnen wij eigenlijk nog doen als verkopers in zo'n geval?
Sommige verkopers verdienen echt een negatieve feedback en nog liefst zouden ze na verschillende overtredingen moeten verboden worden nog op ebay aangesloten te zijn. Misschien via hun computernummer dat ze geblokkeerd worden.
Johan
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 30-04-2010 08:21
Van verkopen komt bij U niet veel in huis terwijl je hier onzin zit uit te kramen als precies lijkt dat je hier de TOP verkoper van EBAY bent.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 30-04-2010 09:53
Het eerste probleem is echter dat de kopers niet worden ingelicht wanneer er een aktie is voor de verkopers.
Het tweede probleem :een koper heeft het moeilijker om een item dat hij wil te zoeken tussen alle items ,hij heeft meer tijd nodig om te zoeken (tijd die de koper niet altijd heeft).
Vroeger kon dit opgelost worden via de oude zoekrobots ,de nieuwe zoekrobots zijn echter van mindere kwaliteit.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 01-05-2010 14:35
Heb je daar een kalender van? Waar kan ik die vinden? Kan je hem eens posten op het forum?
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 02-05-2010 22:20
volgens mijn kalender met de gratis aanbiedingen
Heb je daar een kalender van? Waar kan ik die vinden? Kan je hem eens posten op het forum?
Ik hou als zakelijke verkoper alles netjes bij en heb alle data in een kalender bijgehouden tot 4 jaar terug wanneer er gratis acties waren bij Ebay. Verkoop en dan wel eens als partikulier maar koop ook als verzamelaar voor m'n prive, niet om door te verkopen. (onder de nickname saskiadelamont)
Aan de hand van die kalender kan ik zien wanneer jij aanbood met de gratis acties.
,-)
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 05-05-2010 22:33
Ik heb zelden of nooit problemen met kopers, en als die er wel zijn los ik ze op. Misschien moeten de verkopers wat meer gevoel voor de 'commerce' ontwikkelen, want geloof mij, het kan wel.
En als het hier echt zo slecht is, waarom dan blijven verkopen op ebay. Ik snap het niet echt zenne 🙂
Myriam
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 06-05-2010 20:43
Ik heb ook al herhaaldelijk gesuggereerd dat al die zogenaamde "problemen" met kopers, die ik net als jij eveneens nooit ondervonden heb, misschien hun oorzaak vinden bij een gebrek aan redelijkheid en diplomatie van sommige verkopers hier.
Helaas, wat baten kaars en bril als de blinde niet zien wil?
Laat ze maar halsstarrig volharden in de boosheid, ze jagen alleen meer kopers onze richting uit 😉
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 07-05-2010 00:05
omdat deze discussie toch over de ongelijke behandeling van verkopers en oneerlijke kopers gaat, wou ik hier even een vraagje stellen.
Eergisteren liepen er enkele van mijn aanbiedingen af, waaronder een parfum. De koper stuurde mij een mail met de vraag of ik kon wachten op de betaling want ze had nog één van mijn andere aanbiedingen (die over 7 dagen zou aflopen) op het oog. Ik antwoordde dat dit ok was. Zij antwoordde terug, deze keer met de vraag of ik deze aanbieding niet op Nu Kopen kon plaatsen, omdat ze niet zo lang wou wachten. Ik antwoordde vriendelijk dat ik dit liever niet deed, omdat ik moeilijk een Nu Kopen-prijs kan bepalen en dus liever zie wat de koper er via een veiling voor wil geven. Ik kreeg een boze e-mail terug, met de boodschap dat ik een slechte verkoper ben, dat ze dit zou rapporteren aan Ebay, enz. Ik probeerde te bemiddelen, maar niets meer gehoord sinds.
Mijn vraag is: kan de koper mij vragen een aanbieding op Nu Kopen te zetten? En ben ik dan verplicht dat te doen?
Het jammere vind ik al die dreigementen en beledigingen. De klant is misschien wel koning, maar ik vind dat de verkoper nog altijd zelf beslist hoe hij zijn zaakjes regelt.
Bedankt en groetjes
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 07-05-2010 00:18
Kopers hebben ook al aan mij gevraagd om aanbiedingen in NU kopen te plaatsen en met succes.
Als verkoper kies je dan het zekerste voor het onzekere.
Kon een postkaart verkopen voor 5 euro NU KOPEN en aanvankelijk had ik deze aan 1 euro laten starten. Heb dan later een identieke verkocht terug via bieden en haalde maar 1,99 euro.
Kopers moeten ook een beetje begrip hebben, jij verkoopt, jij beslist, de ene verkoper is flexibel, de andere punktueel. Elk voor zichzelf dus.
Kopers mogen dat dus wel vragen vind ik.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 07-05-2010 00:19
LOL, U biedt nooit iets aan !!!!