op 21-12-2010 19:53
Nu is het ver gekomen. Vandaag kreeg ik een negatieve feedback van een koper die meldt dat hij de betalingsgegevens nooit ontvangen zou hebben. In mijn verzonden emails kan ik duidelijk zien dat hij deze gegevens vlak na de aankoop ontvangen heeft.
Die heeft me niet gecontacteeerd. Geeft me zonder pardon een negatieve feedback voor een transactie die dus uiteindelijk niet heeft plaatsgevonden. Als hij me niets laat weten, kan ik onmogelijk weten dat hij de betalingsgegevens niet ontvangen heeft.
Die staat ondertussen bij mijn geblokkeerde bieders. Ik heb tevens een geschil wegens niet-betaling geopend. Ik hoop dat na het sluiten van het geschil de feedback automatisch verdwijnt.
Ook weer typisch. Iemand die al bijna een jaar niets meer gekocht heeft en dan iemand's feedback vern**kt. Heel ironisch zegt de feedback die erop volgt "Goede communicatie,...".
op 22-12-2010 20:18
ah, negatieve feedback .. je kan er niet aan doen.
Ik zou zeggen leer er mee leven maar jammer genoeg heb ik het ook steeds lastig met negatieve feedback.
Ik sloof me dagelijks uit om te zorgen dat alles netjes toekomt, ik ben dagelijks bezig met klanten te contacteren die geen correct adres hebben opgegeven, of waarbij het pakje vertraagd is door de sneeuw, ... en dan zoals deze avond *BAM* ROOD. Blijkbaar heb ik op een verzending per ongeluk te weinig postzegels gekleefd, indien de koper mij had gecontacteerd was dit direct opgelost maar neen liever een negatieve aansmeren .
op 22-12-2010 23:02
Ik heb geen probleem met de negatieve feedback. Het is niet de eerste. De eerste is de moeilijkste nadien gewoon effe slikken en doorgaan.
Ik stoor me vooral aan de reden waarom mensen een negatieve/neutrale feedback geven. In mijn transactiebestand kan ik zien dat die een mailtje met de betalingsgegevens ontvangen heeft vlak na de aankoop. Ik heb mijn ontvangen mails gecheckt. Deze koper heeft me geen enkele mail gestuurd. Hoe kan ik hier überhaupte weten dat de betalingsgegevens niet doorgekomen zijn?
4 negatieve feedbacks werden ingetrokken. 4 kopers die me zonder te melden dat er een probleem was een negatieve feedback gaven. Probleem werd nadien opgelost, feedback werd terug ingetrokken.
Een simpel mailtje had volstaan.
Maar ja Ebay natuurlijk. Kopers kunnen zich alles permiteren. Als verkoper heb je toch geen rechten meer. De tijd van niet-betalende 0-feedbackers is voorbij. Soms zijn het kopers met honderden feedbacks. Onlangs nog een niet-betalende bieder. Nadien heb ik in de feedback gezien dat die 2 dagen nadat ze het spel bij mij gekocht heeft dit bij de concurrentie gaan kopen is omdat het daar 2 euro goedkoper stond.
Het geschil wegens niet-bealing is lopende. Geen enkel commentaar van de koper in kwestie. Ik sluit zo spoedig mogelijk het geschil. Als de negatieve feedback dan niet automatisch verdwijnt neem ik contact op met customer support.
op 23-12-2010 08:49
Maak je geen zorgen, de feedback zal verdwijnen als het geschil gesloten wordt !
op 26-12-2010 19:49
Voor één keer doet Ebay eens iets goed. Het geschil werd gesloten. De negatieve feedback is inderdaad automatisch verdwenen.
op 27-12-2010 23:17
Bij mij net hetzelfde: een negatieve feedback van een niet betalende koper. 21 dagen gewacht, ook geschil geopend, geen betaling. Ik stuur een herkansingsaanbod naar de tweede hoogste bieder en baf negatieve feedback.
Ik stuur twee mails naar ebay met de vraag de - feedback in te trekken. Resultaat ? Zelfs geen antwoord van ebay !
Hoelang moeten de verkopers dit nog pikken ? Ik denk dat we anders wel genoeg geld betalen aan ebay !
De frustratie zit hoog bij mij ! Verkopen op ebay: lekker ontspannend...
op 28-12-2010 22:16
Bij mij net hetzelfde: een negatieve feedback van een niet betalende koper. 21 dagen gewacht, ook geschil geopend, geen betaling. Ik stuur een herkansingsaanbod naar de tweede hoogste bieder en baf negatieve feedback.
Ik stuur twee mails naar ebay met de vraag de - feedback in te trekken. Resultaat ? Zelfs geen antwoord van ebay !
Hoelang moeten de verkopers dit nog pikken ? Ik denk dat we anders wel genoeg geld betalen aan ebay !
De frustratie zit hoog bij mij ! Verkopen op ebay: lekker ontspannend...
op 03-03-2011 14:32
wordt dat dan automatisch verwijdert als het geschil gesloten is? want ik heb het ook zitten, die koper heeft nog geneens betaald en ik krijg Negatief!! dat kan nu toch niet? ik probeer alles zo netjes mogelijk af te handelen maar je krijgt gewoon bam negatief, nog geen berichtje, niks.. :((( ik ben er echt niet goed van!
op 03-03-2011 18:11
Geschil wegens niet-betaler openen. Nadat het geschil gesloten is, wordt de negatieve feedback automatisch verwijderd.
op 03-03-2011 23:15
Bieden of Nu Kopen en niet betalen, het is tegenwoordig schering en inslag !!!
Inderdaad brengt dit zorgen met zich mee en vaak is het niet leuk meer om te verkopen.