annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ongeoorloofde kosten voor eBay aanbiedingen !!!

Hoi,
Ik ben gisteren tot een zeer verontrustende vaststelling gekomen !!
Daar ik enkel nog 65 artikelen had staan in mijn eBay winkel en ik deze reeds lange tijd niet meer heb aangepast was mijn factuur per maand ongeveer 60,00EUR/MAAND.
Gisteren echter heb ik tot mijn grote verbazing gemerkt dat de gemaakte kosten voor de maand september reeds waren opgelopen tot 1900,OOEUR !!!
Dit omdat al mijn artikelen in mijn eBay winkel automatisch door eBay zijn aangepast naar het "Nu Kopen" systeem.
Daar ik voor al mijn artikelen in mijn eBay winkel de opties "Highlight" en "Topaanbieding" had staan zijn nu de kosten automatisch 30 X Groter geworden.
Dit zonder dat ik ook maar iets heb gewijzigd aan mijn aanbiedingen !!
Ik hoop echt dat dit zomaar niet kan en dat eBay voor mij deze kosten gaat crediteren!
Ik heb nergens een goedkeuring gegeven om mijn aanbiedingen aan te passen !
van 60EUR per maand naar 1900,00EUR per maand kosten dit is toch wel echt een beetje te veel van het goede.
Mijn verkoop op eBay bedraagt momenteel slechts ongeveer 1000,00 EUR / maand.
Ik heb reeds een Email gestuurd naar eBay maar heb tot op heden nog geen reactie terug gekregen!
Ik heb alvast mijn credietkaart laten blokkeren !!
Ik hoop dat dit probleem snel opgelost geraakt.
Heb reeds een slapeloze nacht achter de rug !!
Zijn er nog mensen met dit probleem ???

Bericht 1 van 42
laatste antwoord
41 ANTWOORDEN 41

Hoi,
Heb juist berich gekregen dat alle extra kosten worden gecrediteerd.
Kan nu terug gerust gaan slapen !!
Alvast bedankt voor al jullie reacties op mijn bericht !

Bericht 31 van 42
laatste antwoord

Ben echt blij voor je.
Gelukkig werken er bij ebay toch nog mensen met veel goede wil en zin voor realiteit.
Bericht 32 van 42
laatste antwoord

Om 23.20 nog reactie, waw !

Gelukkig, voor jou maar onthou nu één ding uit deze affaire:

Lees de mailings, je weet nooit waar het goed voor is!

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 33 van 42
laatste antwoord

Ik kan het nieuwe systeem enkel maar toejuichen.

Ik zie immers voor al mijn accounts tesamen mijn maandelijkse ebaykosten dalen met zowat 1000 eur per maand met een verkoop die blijkbaar nog ietsje stijgt.

En als ebay dan blijkbaar op gezond zakelijke manier reageert wanneer iemand zoals Joste voor verrassingen komt te staan ( terwijl het eigenlijk dik zijn eigen schuld is, al voel ik er zeker mee mee ) is er volgens mij weinig aan de hand ...

Toch had ebay - al zijn dit vijgen na pasen - deze pijnlijke situatie kunnen vermijden door iedereen een simulatieberekening toe te sturen : zoiets van 'uw faktuur van deze maand bedraagt xxx eur; volgens de nieuwe regeling zou deze yyy eur bedragen '.

Maar ja, dat bericht zou dan ook weer niet worden gelezen door de betrokkene in kwestie :-)

Bericht 34 van 42
laatste antwoord

Hoi,
Heb juist berich gekregen dat alle extra kosten worden gecrediteerd.

Pffff.... dan ben je door het oog van de naald gekropen.
Een hele dikke proficiat!
eBay is zo slecht nog niet voor z'n verkopers zie je maar weer. :-D

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 35 van 42
laatste antwoord

Bekijk het zelf eerder op een andere manier.

Ebay beroept zich op het versturen van berichten ter kennisgeving. Als ik het verhaal goed heb gelezen heeft Ebay ook alle artikelen in de "koop nu" versie geplaatst zodat het nog duurder werd voor persoon in kwestie....stond dat dan ook in het bericht?

Als persoon in kwestie zonder morren had betaald (en zo zullen er wel zijn) dan was er van kredietering geen sprake geweest en konden de aandeelhouders eens gaan eten op andermans kosten.

Dat een mastodont zoals Ebay zo snel het gevraagde bedrag kredieteerd zegt volgens mij genoeg....schuldgevoel?

We gaan deze lijn nu even doortrekken.

Als je een Email adres hebt word toch verondersteld dat je jouw Email leest denk ik.

Stel nu dat Uw GSM provider U een Email stuurt met als bericht dat ze Uw abonnement gaan veranderen naar een ander type abonnement die volgens hen voor U goedkoper zou zijn (wat niet altijd klopt in de realiteit!). U heeft bvb. twee dagen tijd om dit via kerende Email te weigeren en geen terugkerend bericht met protest en wens om bij het oude abonnement te blijven word aanzien als een, stilzwijgend, toestemmen.

Velen zullen naderhand protesteren indien blijkt dat ze daadwerkelijk meer betalen sinds die "omschakeling". Maar als Ebay dat mag op basis van berichten waarom mag de GSM provider dat niet?

Je mag dan nog alle dagen jouw Emails lezen, uit ervaring weet ik dat vele mails worden gewist zonder ze zelfs maar te lezen of openen (mails van onbekenden en schrik om een virus te downloaden). Ook gaan er mails gewoon verloren, op het moment van verzending kan Uw PC defect zijn enz.....

Nee, afspraken of contracten wijzigen via "berichten" en zonder afwachten van een antwoord tot akkoord vind ik gewoonweg niet kunnen.

We staan er goed voor als elke leverancier (telefoon, internet, elektriciteit, gas enz...) op die manier zo gaan beginnen en het nog mag ook. Word je vertrouwde factuur van Electrabel dan opeens eentje van NUON want dat hadden ze U per Email meegedeeld enne...zwijgen is toestemmen!

Voor sommigen zal de "aanpassing" van Ebay mss. wel voordeliger uitkomen maar zoals we hier meemaken gaat die vlieger niet voor iedereen op. Het lijkt me trouwens onwaarschijnlijk dat ebay dingen gaat uithalen die uiteindelijk minder winst opleveren, als dat zo is dan mag de directie van ebay onmiddellijk onze Belgische regering overnemen:^O
Bericht 36 van 42
laatste antwoord

Ebay heeft resoluut de weg ingeslagen om als platform te dienen voor verkopers met grote omzetten.Voor hen is het veel voordeliger geworden.Voor anderen is het duurder geworden of verminderde zichtbaarheid.Nieuwe verkopers moeten pay pal aanvaarden.Dit laatste verhoogt de veiligheid voor kopers maar kost die verkopers nog eens extra,dat terwijl hun aanbiedingen lagere prijzen halen in vergelijking met verkopers met groot feedbackprofiel.
Eigenlijk is het een soort ontmoedigingsstrategie voor nieuwe verkopers.Het zullen ook wel dikwijls die verkopers zijn die voor problemen zorgen.
De tijd dat ebay propaganda maakte om uw huis eens onder de loupe te nemen van kelder tot zolder is definitief voorbij.
Ik bedoel dit niet negatief,het is gewoon een vaststelling.
Bericht 37 van 42
laatste antwoord

Uw stelling is juist Siemenspoes. JA heeft in dit draadje ook al laten weten dat ebay de Amazonetoer wil opgaan.

Het is weeral de winst die telt, het ideaal waardoor Ebay eigenlijk ontstaan is, verkopen van zolderwaar, is hierbij dan teniet gedaan.

Elk bedrijf heeft wel het recht om grotere winsten na te streven maar de manier waarop ebay dit nu doet vind ik er toch over. Kleine verkopers worden zowiezo tegen de muur geplaatst moet men dan nog ook eens proberen om hun brieventas te ledigen. Waarom niet gewoon rechtsstreeks en onomwonden de kaarten op tafel leggen en zeggen aan de kleine verkopers waar het op staat?...ah ja, vergeten, winstbejag natuurlijk!
Bericht 38 van 42
laatste antwoord

Zolang eBay de veilingen maar niet afschaft !

m.

m.
Bericht 39 van 42
laatste antwoord

Misschien worden de tarieven opgetrokken tot het niveau van NU KOPEN ,maar wel met dezelfde aanbiedingskostB-)
Vermits er van tweedehands items geen grote aantallen identieke producten zijn ,kunnen die verkopers dat voordeel niet meepakken.
Trouwens niet alle kleine verkopers zijn zo alert als Johan.
Ik denk dat er nog velen gaan verschieten van hun faktuur.
Voorlopig mogen de kleintjes nog blijven om de min ontvangsten van de groten op te vangen.
Ebay was zo leuk om naar oude spulletjes te zoeken.:_|
Bericht 40 van 42
laatste antwoord