annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

POLL: Splitsing ebay benl & ebay befr goeie zaak of slechte zaak?

Voor wie niet mee is met de vraag, er zijn draadjes die het duidelijk maken en het staat vrij Uw reactie hier op te geven.

Ebay-medewerkers verklaren dat het splitsen van het Franstalige en Nederlandstalige gedeelte op vraag is van de verkopers zelf.

Zoals ebay nu ingesteld is, is het zo dat Vlaamse aanbiedingen moeilijk zichtbaar zijn voor de Waalse kopers en omgekeerd de Waalse aanbiedingen voor de Vlaamse kopers.

Het komt er op neer dat ebay het land in twee gesplitst heeft en zodus Wallonië en Vlaanderen tegenover elkaar het "buitenland" is.

Zowel aan Waalse als aan Vlaamse kant klagen de verkopers daardoor inkomsten te verliezen (voor zakelijke verkopers) en dus de partikuliere verkoper ook duidelijk minder verkoopt aan het andere taalgebied.  Dit alles door de zichtbaarheid tijdens het zoeken naar objecten.

Vinden we dit goed of niet goed?

Bericht 1 van 24
laatste antwoord
23 ANTWOORDEN 23

Betreft: POLL: Splitsing ebay benl & ebay befr goeie zaak of slechte zaak?

[/quote]

Idd, de stemming spreekt boekdelen, maar of Ebay daar rekening mee zal houden is nog maar de vraag.

Enne, ja... als ik iets koop hier is dat meestal modelbouw en militaria, soms boeken en de meeste verkopers van die dingen wonen in Wallonië. Nu kan ik niet meer zien wat die mensen in de aanbieding hebben, maw: ik heb intussen wss al wel één en ander mislopen.

[/quote]

Ik koop ook regelmatig wat spullen voor mijn verzameling, ondertussen weet ik allang dat ik de locatie voor het zoeken op 'Europa' moet zetten om alles uit België te vinden. Ik hoop dat de meeste kopers dat ook stilletjes aan in de gaten krijgen.

Jammer dat ebay geen enkel bericht stuurde over zo een grote verandering.

m.
Bericht 11 van 24
laatste antwoord

Het is misschien wel een duidelijk statement van de stemmers maar... wat zijn 45 stemmers vergeleken met de meer dan 1 miljoen Belgische ebay-gebruikers???

Ik denk dat deze 45 stemmers maar weinig indruk maken op een organisatie als eBy hoor

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 12 van 24
laatste antwoord

Koop eigenlijk uitsluitend bij Vlamingen,Walen verkopen bijna altijd brol

Bericht 13 van 24
laatste antwoord

Walen denken dus hetzelfde van ons vlamingen...

Bericht 14 van 24
laatste antwoord

... en ondertussen lijkt ebay vandaag bij de wekelijkse site-aanpassing dit probleem terug gecorrigeerd te hebben.

Blijft een groot wonder dat ze op hun stappen terug komen en zal er wel een juridisch addertje onder het gras gezeten hebben

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 15 van 24
laatste antwoord

... zal er wel een juridisch addertje onder het gras gezeten hebben

Inderdaad!

zo ondermeer:

- inbreuk tegen de uitvoering ter goeder trouw van de overeenkomst tussen ebay en de verkopers: de voorwaarden mogen niet eenzijdig worden aangepast en zeker niet zonder voorafgaandelijke informatie

- inbreuken tegen de wet van 6 april 2010 betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming (misleidende omissie art 90 en oneerlijke marktpraktijken jegens andere personen dan consumenten (bedrijven dus... art 95)

- Inbreuken tegen de Europese regelgeving rond vrij verkeer van o.m. goederen (art 101 e.v. WV = Verdrag van Lissabon)

Maar allez, goed dat alles weer terug naar het normale wordt gezet.

Bericht 16 van 24
laatste antwoord

Kan het staven met voorbeelden,U ook? (heeft absoluut geen communautaire maar ervaring inhoud)

Bericht 17 van 24
laatste antwoord

BEDANKT aan alle verkopers en kopers om deze actie te steunen.

Ook de de Franstalige forum had ik een oproep gedaan.

Er waren naïvelingen onder ons die niet geloofden dat EBAY de klok terug zou draaien!

Als ik een conclusie maak, dan ben ik wel bedroefd dat zovelen deze poll gelezen hebben maar heel weinig gestemd.

Waar is de "eendracht maakt macht" in dit land?

Nu goed, al mijn aanbiedingen staan weer in de beide landsdelen te zien en er is al meteen resultaat.

Naar EBAY toe wil ik hier openlijk MIJN ONGENOEGEN uiten voor de zeer slechte communicatie naar z'n verkopers toe.

JA, beste mensen van EBAY,  lees het maar goed !  U was wel naarstig bezig om hier draadjes weg te knippen omdat er wel eens een "verkeerd" woord instond maar om serieus met Uw zaak bezig te zijn en naar onze problemen te luisteren, daar had U geen oren naar.

SPIJTIG en een gemiste kans.

Wij zijn VLAMINGEN en geen naïeve Amerikanen die zomaar alles slikken wat in onze strot geduwd wordt.

Jean.

(Vrijheid van meningsuiting en ik zou het waarderen dat mijn betoog blijft staan)

Bericht 18 van 24
laatste antwoord

Daarvoor moet ge 1 man bedanken,die die wijziging ongedaan heeft kunnen maken.

Heeft hem heel veel energie gekost ....

Terwijl hij er zelf niet veel last van heeft gehad.

Bedankt!!

Bericht 19 van 24
laatste antwoord

@ Jean,

zeg vent, je begint gij ook al die streken als mij te krijgen of is dit een Oostends trekje, zo recht uit rechtaan, geen blad voor de mond nemen i

,-)

Johan

(ps, ik bel je maar je geeft niet thuis, als je dit nog leest, morgen komt een partij binnen, misschien iets voor U?, kom maar langs.)

Bericht 20 van 24
laatste antwoord