annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

POWERSELLER worden ! Ja of Nee ?

Mag ik even goeie raad vragen?

Ik voldoe aan alle eisen op Powerseller te worden.

DOEN of NIET DOEN?

Wat zijn de voordelen, nadelen, wat weegt op tegen wat?

Johan
Bericht 1 van 56
laatste antwoord
55 ANTWOORDEN 55

jullie zijn jong

Denk je dat er alleen maar snotjong zoals Artic op de fora ronddwalen ?

voor mij is het een hobby,waarvan ik nu de vruchten plukvoor mij part ,al genoeg belastingen betaald

Als dat betekent dat je je verzameling, die je gedurende jaren hebt opgebouwd, nu ten gelde maakt en daar een grote meerwaarde 'meeplukt', dan zeg ik : hoe meer hoe beter voor je.

Dan ben je inderdaad particulier verkoper.

Maar van de ene kromgewerkte tot de andere :

indien je echter je jarenlange ervaring gebruikt om nu een winstgevend handeltje op te zetten via een particuliere account, dan ben je een rotte zwartwerker.

Bericht 41 van 56
laatste antwoord

:^Ojaloezie kan toch veel doen hè,ik kan er zoal 40.000munten opzetten,maar ga het niet doen,daarvoor zijn andere sites beter,en niet verplicht om paypal in je strot te laten duwen ik werk niet in zwart,u verkoopt juwelen of zoiets zeker,gaat me niets aan,de koopjesperiodes zijn voorbij op ebay;-)de grote hoop laat ik liever veilen,bij gekende huizen;-)ja en er wacht me nog een schenking met goudmunten-maar de kosten die je hier betaalt ,nee ik stop er zelfs mee-ik op mijn jaren nog zelfstandig,ik:^O ben toch niet zot zeker.en andere oudere ebayers zitten allang op deze site:^O
Bericht 42 van 56
laatste antwoord

😮 en powersellers allen naar de belasting ai ai,ebay gaat tenonder aan andere goedkope sites;-)ik heb er allang mijn gedacht over,en zal alleen zakelijk worden,en dan eens zien,hoe ze de dieperik ongaan.dit is niet meer voor een werkmens,en dat is jammer voor velen,maar niet voor mij.heb je al eens goed de politiek gevolgt,en nieiws,hoeveel erover kop gaan?:_|
Bericht 43 van 56
laatste antwoord

:^O van een rotte zwartwerker,amai wat een taal,heb eens naar u site gekeken,goud voor 38 euro,manneke toch plaquet zeker;-)en uw prijzen amai,nee bedankt,heb liever echt -goud en zilver:-D
Bericht 44 van 56
laatste antwoord

jaloezie kan toch veel doen hè

Inderdaad blijkbaar :^O:^O:^O

En ik stel voor dat als je commentaar hebt op wat ik verkoop voor welke prijs, je eerst leert lezen wat er staat en als je gal wil spuwen de moed opbrengt te posten met de account waarmee je werkelijk verkoopt:^O

Bericht 45 van 56
laatste antwoord

@supergiftman: wat heb jij tegen zwartwerkers? Waarom kan je niet verdragen dat iemand beloond wordt voor zijn harde werk?
Bericht 46 van 56
laatste antwoord

:^Ou spuwt eerst gal over zwartwerkers,ik werk niet zwart,:^O ik bied met mijn eigen account,we zijn samewonend hè,u nickname zou beter s:^Oupergifman zijn,klinkt beter-verzamel eerst eens van 7 jaar,en later zult ge ook oogsten:^O u JUWELEN INTRESSEREN MIJN GEEN BAL?GOED VOOR EEN ROMMELMARKT:^O,en ja jaloersheid is ook een ziekte:^O en articcindy juist;-)
Bericht 47 van 56
laatste antwoord

@super: men vindt het hier blijkbaar doodnormaal dat sommige particulieren die duidelijk zichtbaar "zakelijke verkopers"zijn daar ze steeds weer nieuw materiaal en in meerdere stuks of maten.
Dat ze dit nog eens combineren met uitkeringen als kindergeld, werklozenuitkering, invaliditeitsuitkering, pensioenen, misschien zelfs OCMW-uitkering, etc is dan ook blijkbaar doodnormaal.
En dit allemaal zonder zich ook maar eens af te vragen waar die uitkering vandaan komt...

Ik denk dat dit gewoon voer is voor toekomstige beleidsmensen die daadwerkelijk eens wensen tijd te maken om dit probleem aan te pakken zoals het hoort.
OK, er zijn te weinig middelen en mensen om krachtdadig te handelen maar dit zou zich ongetwijfeld héél snel terug verdienen hoor.

Misschien vinden wij het naief dat artic zo denkt en schrijft hé, maar wees gerust, zo denken er inderdaad enorm veel van onze medemensen hoor.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 48 van 56
laatste antwoord

Enne... om eerlijk te zijn... misschien zijn wij inderdaad wel de dommekl*ten die het "spel" eerlijk willen spelen, te bang zijn voor de gevolgen als we "gepakt" zouden worden...

Ik hoor hier al jaren zeggen dat er grondige controles zullen gebeuren maar in de realiteit is er toch nog steeds maar weinig van te zien é?

Bericht 49 van 56
laatste antwoord

Ik ben van principe leven en laten leven.

Echter, sporadisch eens wat verkopen, och dat moet kunnen, ook op rommelmarkten.

Ik ga regelmatig eens naar een kringwinkel, m'n echtgenote die gaat al wat meer, (ze zoekt specifiek oude poppenkledij) en daar "kamperen" vaak mensen die werkloos zijn of van het ocmw leven, op zoek naar spulletjes om in het weekend op rommelmarkten te verkopen. Ze kopen dagelijks om in het weekend te verkopen. Dit vind ik NIET KUNNEN. Maar het systeem laat hen toe dit te doen blijkbaar want er is inderdaad geen controle.

Ik ga zo wekelijks eens een kijkje nemen of er soms eens iets interessants staat maar die heren en dames die pikken alles zo vlug weg dat niemand nog kans heeft om eens iets op de kop te tikken. Ze kopen zelfs potten en pannen om op de rommelmarkt te verkopen.

Toppunt van al is dat ze mij met een scheef oog bekijken en als het ware mij als hun conccurent zien want ik ben zelfstandig en ze vinden dat dit niet zo mogen dat ik als zelfstandige iets in een kringwinkel koop om door te verkopen.

Helaas is dit ook de houding van de gerante en de verantwoordelijke van kringwinkel De Kust. Die mensen vinden ook dat het zou moeten onmogelijk zijn dat brocanteurs bij hen kopen, ze hebben mij hier al over aangesproken omdat ze vinden dat mensen die wat op de lagere sociale ladder staan ook de mogelijkheid moeten hebben om eens iets moois te kopen.

Ik heb die man verteld dat ik geen interesse heb in objecten die "mensen die sociaal wat achtergesteld zijn" interesseren. Ik koop geen kasten en stoelen, potten en pannen, glazen, dekens, handdoeken, etc .... waarvan ik vind dat ze voor kingwinkels nogal erg duur zijn. 7 euro voor een vals inox potje, 3.50 euro voor een afgewassen badhanddoek, 12.50 euro voor een versleten stoel die je nog moet plakken, 50 euro voor een bedsprei met plekken op die je nooit uitgewassen krijgt!

Neen, bij mij krijgen hulpbehoeftigden dit gratis als ik inboedels leeghaal bij mensen, zou ik aar 10 euro vragen voor een kastje waar ze in de kringwinkel 100 euro voor vragen.

Het zijn precies die zogegezegde "hulpbehoeftigden" die meester zijn in kopen en verkopen, in het zwarte cirquit maar blijkbaar mag dit dan wel weer want ocharme die sukkelaars die wel te benauwd zijn om effectief werk te zoeken en zogezegd geen te vinden zijn wel verkapte zelfstandigen.

Een ocmw geval drijft het zelfs zo ver dat hij in het gastenboek van kringwinkel middelkerke een volledige bladzijde volschrijft met z'n eigen naam er onder (van lef gesproken) dat die Johan uit de kemmelbergstraat uit Oostende, de enige brocanteur in Oostende die in de kringwinkel koopt om te verkopen en wel 10 keer per dag alles voor de anderen hun neus gaat wegkopen, dat ze dit moeten verbieden en dat het schandalig is!

Betreffende heerschap koopt vooral platen om in het zwart te verkopen, ik koop geen platen, dat is al een feit, dus waar die jaloezie vandaan komt, het is me een raadsel. Het word natuurlijk erg gevoed door de gerantie die er op haar beurt ook de man gelijk heeft en vind dat dit niet kan. Ze zijn daar van rooie stempel en dit wil voor mij zeggen: "zelf mag je stelen en sjoemelen al wat je wilt maar een ander die moet recht in het lijntje lopen".

Enfin, het lijkt hier wel een dagboek aan het worden ....

Om dus terug te keren naar de topic, NU ben ik uiteindelijk powerseller geworden en doe alles volgens het boekje, netjes de verkopen en aankopen inschrijven, gewoon correct zaken doen want dan weet je steeds waar je staat. Maar het is hard werken en de administratie is groot. Alle artikelen die ik verkoop op ebay en in m'n winkel zijn geregistreerd, als iets verkocht is moet dit uitgeschreven worden, is dus ook een werk maar het loont en je hebt een mooi overzicht van je uitgaven en inkomsten, dat is zelfstand zaken doen.

Ik raad het iedereen aan.

Ik weet dat er op een dag eens controles zullen zijn en dan zullen er hangen. Men zal jaren terug gaan, zal een kostelijke grap worden.
Bericht 50 van 56
laatste antwoord