annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Paypal, het ideale systeem om te frauderen !

Niet 1, niet 10 maar honderden feiten al van verkopers die iets verkopen met zekere waarde, het object word opgestuurd, de ontvanger verklaard niets ontvangen te hebben, of is niet tevreden, of een andere reden en neemt zo het geld terug via paypal, soms nog voor hij het ontvangen heeft!

Als verkoper sta je in de kou.

Je zou het kunnen vergelijken met iemand die naar een winkel gaat, geld op de toonbank legt, het geld terug neemt en toch de goederen mee neemt.

Hoeveel verkopers moeten hier op dit forum deze situatie nog aanklagen voor er iets gedaan word?

Ebay is eigenaar van Paypal. Het verklaard veel.
Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Ik vind dat je toch ergens een lijn moet trekken, en na bv. 3 weken is het redelijk dat de koper zijn geld terug eist.

Stel je voor dat de koper deze mogelijkheid niet had: dan zouden louche verkopers helemaal geen objecten meer opsturen, en de kopers tot in der eeuwigheid vragen nog iets langer te wachten om de post de kans te geven het item alsnog te bezorgen.

Zelf heb ik net nog zo'n geval meegemaakt: item netjes betaald, na een maand nog niets gekregen. Verkoper een mailtje gestuurd, kreeg als antwoord dat alle zendingen vertraging opliepen door de Ijslandse aswolk. Ondertussen is het al 2.5 maanden geleden dat ik betaalde, en nog steeds niets gekregen. Lijkt het je niet redelijk dat ik als koper nu stilaan overweeg mijn geld terug te vragen?
Bericht 2 van 15
laatste antwoord

Lijkt het je niet redelijk dat ik als koper nu stilaan overweeg mijn geld terug te vragen?

Niet meer dan logisch, maar waar ligt de grens ?

Heb bijvoorbeeld nu zo'n pipo uit één of ander boerengat in Frankrijk, die vorige zondag iets van me kocht en onmiddellijk betaalde via PP.

Het item vertrok maandagochtend, maar gezien de natuurlijke traagheid van de franse post die van de belgische op zijn minst evenaart is het object nog niet toegekomen.

Resultaat: gisteren al een claim wegens niet ontvangen object aan mijn broek...

Als Pipo nu oordeelt dat hij wel lang genoeg heeft gewacht en het object dan ook als strafmaatregel gratis mag hebben hang ik.

Omstreeks 65% van mijn verkopen worden betaald met PP.

Zowat 1% van mijn verzendingen komt zogezegd niet toe, maar hiervan is bijna 100% betaald met PP.

Toeval ?

Ik verstuur al enkele jaren maandelijks al naar gelang het seizoen tussen de 500 en 1000 objecten, dus ik denk dat mijn 'statistieken' toch al min of meer een grond van betrouwbaarheid hebben...

Bericht 3 van 15
laatste antwoord

In dat geval zit je dus met een kleine 35 % schadeclaims waarvan je met vrij grote zekerheid kunt veronderstellen dat er iets dubieus aan de hand is.

Dit is zeer jammer, maar helaas valt er weinig aan te doen... tenzij je aangetekend verstuurt of via Kiala, heb je immers geen enkel bewijs.
Bericht 4 van 15
laatste antwoord

In dat geval zit je dus met een kleine 35 % schadeclaims

Rekenen is duidelijk niet je sterkste punt, waar haal je die 35 % vandaan ?

m.

m.
Bericht 5 van 15
laatste antwoord

Zowat 1% van mijn verzendingen komt zogezegd niet toe, maar hiervan is bijna 100% betaald met PP.

Idem dito hier. Ook al wordt er al eens geklaagd over de post, het aantal verzendingen waar iets mee foutlooft is verwaarloosbaar. Vaak krijg ik de dag nadat ik verstuurd heb al positieve feedback.

Daar waar wel iets mee foutloopt zijn in 99,9% betaald met PayPal. Wat me ook opvalt is de onwil van deze kopers. Die weigeren iedere communicatie zowel via het geschillenpaneel als via e-mail.

Dat heb ik nooit als ik problemen heb bij een item dat via overschrijving betaald werd. Die krijgen een terugbetaling of een vervangexemplaar wat steeds gevolgd wordt door een uiterst positieve feedback.

Bij een PayPalclaim durven ze nadien nog een neutrale of in het slechtste geval negatieve feedback geven ook al kregen die ook een terugbetaling zonder dat PayPal zelf het bedrag moest terugboeken.

Vandaag ontving ik van Ebay weer zo'n online enquête. Ik heb die mooi ingevuld. In alle vakjes waar ik zelf iets kon invullen heb ik zwaar mijn beklag over die PayPalverplichting gedaan. Ik hoop dat andere verkopers identiek hetzelfde doen!!!
Bericht 6 van 15
laatste antwoord

Ja hoor, ik vul heel graag die enquêtes in ! ]:)

m.

m.
Bericht 7 van 15
laatste antwoord

Rekenen is duidelijk niet je sterkste punt, waar haal je die 35 % vandaan ?

Als normaal ca. 65% van de aankopen via PayPal wordt betaald, maar bij de "niet ontvangen items" dat bijna 100% is, dan kun je dus veronderstellen dat er met de 35% die statistisch gezien niet met PayPal zou betalen maar dat voor 'niet ontvangen items' wel doet, uit is op een schadeclaim plus gratis item.

Je heb gelijk, mikmak, er scheelt serieus wat aan die redenering op rekenkundig vlak. Maar je snapt wel wat ik bedoel 😉
Bericht 8 van 15
laatste antwoord

:^Oalleen banktransfer,ge zult het verder brengen dan met :^Opp
Bericht 9 van 15
laatste antwoord

Ga je me leren rekenen, bu***8 ?

65 % van mijn verkopen IN HET ALGEMEEN worden betaald met PP.

Van mijn verkopen in Frankrijk is dat echter 99%.

Hoeveel denk je dat er nog van zal overschieten als ik PP niet meer aanvaard ?

Ik hou er gewoon rekening mee dat ik 1% 'vervangingskosten' ga hebben, terwijl dat eigenlijk minder zou moeten zijn.

tenzij je aangetekend verstuurt of via Kiala, heb je immers geen enkel bewijs

Het grootste deel van mijn verkoop gaat naar het buitenland, dus aantekenen heeft geen nut (behalve misschien een psychologisch effect).

PP aanvaardt enkel systemen met track and trace als bewijs, en deze zijn in verhouding tot de prijs van mijn objecten te duur.

Bericht 10 van 15
laatste antwoord