annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Paypal hoeft niet steeds negatief bekeken te worden...

Dankzij Paypal verkocht ik reeds aan klanten uit Brazilië, USA, Costa Rica, Canada, Egypte, Zuid-Afrika, Japan, China, Rusland, Turkije, Australië, Nieuw-Zeeland, Nieuw-Caledonië en zo kan ik nog wel een tijdje verder gaan...
Dat er af en toe ook een belg met Paypal betaalt, is een "accident de parcours" waarmee ik rekening mee hou, maar dit weegt nog steeds niet op tegenover de kansen die Paypal me bieden om ook kopers buiten de EU aan te trekken.

M.a.w.: ondanks alle negatieve bemerkingen die hier op de site te lezen staan, heeft Paypal in je aanbiedingen ook een resem voordelen!
Zorg er gewoon voor dat je de Paypalkosten vooraf incalculeert in je startprijzen bij veilingen of je vaste-prijs-aanbiedingen.
Zo moeilijk kan dit toch niet zijn???

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 1 van 62
laatste antwoord
61 ANTWOORDEN 61

Nog een voordeel :
* geen uren liggen zoeken en puzzelen als je een betaling via overschrijving binnenkrijgt waarop 1)de betaler niet in je koperslijst voorkomt, 2) waar geen mededeling bijstaat.
Ok, als je de godganse dag niets anders te doen hebt, have fun, maar als zelfsstandige kan je je dat niet permiteren.

Ik zou Paypal echt niet meer willen missen hoor. Niet om betaald te worden, maar ook om zelf aankopen te doen.
Ik koop, alleen nog bij verkopers (tenzij ik ze persoonlijk en) die PP aanvaarden.

Enerzijds voor het gemak, anderzijds voor de zekerheid dat, als er iets misloopt, je je geld toch niet kwijt bent.

Photobucket
Bericht 2 van 62
laatste antwoord

He,leuk, de positivo's. :^O

PayPal is de beste uitvinding na het wiel.

geen uren liggen zoeken en puzzelen als je een betaling via overschrijving binnenkrijgt waarop 1)de betaler niet in je koperslijst voorkomt, 2) waar geen mededeling bijstaat.

Daar doe ik niet meer aan. Ik ga niet meer zoeken, ik wacht wel tot er een klacht komt. :^O

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 3 van 62
laatste antwoord

Ja anneke, ik was dat gezeur over Paypal kotsbeu aan't raken en zag (eindelijk) in dat ertegenin gaan geen oplossing was.
Daarom maar een draadje geopend waar enkel vanuit een positieve invalshoek gepraat wordt over paypal.

Boodschap aan de negativo's van dienst, negeer dit draadje, het is niet goed voor jullie hart!
Er zijn genoeg andere draadjes waar jullie van katoen mogen geven tegen Paypal ;-)

Bericht 4 van 62
laatste antwoord

dat ertegenin gaan geen oplossing was.

Nee Frits, er tegenin gaan werkt niet bij verstokte PayPal bashers. 't Is net als in de politiek, je moet die PayPal demoniseerders met duidelijke, goede argumenten om de oren slaan.

Ik zou niet weten hoe ik anders dan via PayPal betalingen van mensen van over de hele wereld zou kunnen accepteren.
Misschien rechtstreeks creditcard betalingen accepteren via een Mastercard of Visa account maar daarvan zijn de kosten veel hoger dan die van PayPal.

Ik heb dat een poosje gedaan maar die procedure om
1. zo'n account te krijgen is nogal bewerkelijk en
2. die maatschappijen lichten je hele hebben en houwen door (begrijpelijk) alsof je een crimineel bent en
3. om je geld te ontvangen is erg bewerkelijk en tijdrovend en veel onbetrouwbaarder voor de koper dan PayPal.

Je moet daar ook nog eens zo'n apparaatje voor aanschaffen (duur). Wellicht handig voor mensen die ook een echte winkel hebben maar niet voor verkopers die uitsluitend via eBay verkopen.

Ik ben die negativo's ook kotsbeu maar aan de andere kant heb ik ook wel een beetje medelijden met ze omdat ze gewoon het hele PayPal concept waarschijnlijk niet begrijpen.

Niet iedereen is even goed thuis in de "geldwereld" en ik heb begrepen dat er zelfs nog mensen zijn die geen creditcard hebben maar wel verkoper met een winkel zijn. :-)

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 5 van 62
laatste antwoord

Gewoon als steun voor dit draadje :

I love Paypal !

:-x

Bericht 6 van 62
laatste antwoord

Paypal is enorm snel voor de koper....
Effe snipen en direkt kunnen betalen binnen de 5'....

Als koper is het ook kosteloos ,de verkoper kan dit immers in zijn startbod incalculeren.
De prijzen van internationale overschrijvingen via de bank kunnen soms een veelvoud zijn van de kosten van het item zelf.

Gemakkelijk ook ,niets invullen op een bankformulier.
Gewoon intikken paypal en inloggen ,alle gegevens van de verkoper worden door ebay zelf ingevuld.
Bericht 7 van 62
laatste antwoord

sorry zunne quasi, maar ik dacht toch dat ik met dit draadje de bedoeling had om de positieve kanten van Paypal voor verkopers te belichten...

Nu OK, je commentaar is uiteraard terecht

Bericht 8 van 62
laatste antwoord

Voordeel voor verkopers :
Extra aantrekking van kopers .;-)
Bericht 9 van 62
laatste antwoord

@ het zijspoor. OK voor internationale betalingen, maar ik verkoop Nederlandstalige boeken en hoewel af en toe eens interesse uit de Nederlandse Antillen of Zuid Afrika heb ik er weinig voordeel mee. Er zijn wel een hoop voordelen aan, zoals hierboven reeds aangegeven, maar de kosten zouden toch mogen gedeeld worden.(of paypal zou kunnen besluiten geen kosten meer te rekenen op de verzendingskosten?????)
Bericht 10 van 62
laatste antwoord