annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Paypal hoeft niet steeds negatief bekeken te worden...

Dankzij Paypal verkocht ik reeds aan klanten uit Brazilië, USA, Costa Rica, Canada, Egypte, Zuid-Afrika, Japan, China, Rusland, Turkije, Australië, Nieuw-Zeeland, Nieuw-Caledonië en zo kan ik nog wel een tijdje verder gaan...
Dat er af en toe ook een belg met Paypal betaalt, is een "accident de parcours" waarmee ik rekening mee hou, maar dit weegt nog steeds niet op tegenover de kansen die Paypal me bieden om ook kopers buiten de EU aan te trekken.

M.a.w.: ondanks alle negatieve bemerkingen die hier op de site te lezen staan, heeft Paypal in je aanbiedingen ook een resem voordelen!
Zorg er gewoon voor dat je de Paypalkosten vooraf incalculeert in je startprijzen bij veilingen of je vaste-prijs-aanbiedingen.
Zo moeilijk kan dit toch niet zijn???

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 1 van 62
laatste antwoord
61 ANTWOORDEN 61

Mogen we dan onze eBay-kosten ook 90 dagen later betalen ? :-(

m.

m.
Bericht 21 van 62
laatste antwoord

Ik had vroeger meerdere accounts, maar niks dan miserie mee. Paypal heeft er toen zelf 2 gesloten daarvan.

En mijn boekhouder zal dan ook weer gaan lachen,nog meer cijferwerk.Pffff

Photobucket
Bericht 22 van 62
laatste antwoord

Idd,inschrijvingsnaam is Bead Paradise,en dan mijn naam als contactpersoon.

Photobucket
Bericht 23 van 62
laatste antwoord

Gewoon een mailtje sturen naar de CBFA en de economische inspectie. Als PayPal graag als bank wil optreden, zal het zich ook mogen houden aan de wetten voor banken.
Bericht 24 van 62
laatste antwoord

Ik heb even ingelogd om te zien wat PayPal op mijn account te vertellen heeft over die "reserves" (saldo 0 ;-)):

Rekeningreserves

Huidige reserves op uw PayPal-rekening

Voortschrijdende reserve: 30% wordt geblokkeerd in uw rekening gedurende 90 dagen.

Waarom is een reserve van toepassing op mijn rekening?

Soms moeten we wat geld tijdelijk apart zetten in uw rekening zodat u ervan verzekerd bent dat er voldoende saldo is om eventuele terugboekingen te dekken.

Welke typen reserves zijn er?

* Voortschrijdende reserve: Een bepaald percentage van het geld dat u elke dag ontvangt, wordt apart gezet en vervolgens na een bepaald aantal dagen vrijgegeven.
* Minimale reserve: het minimumbedrag dat u altijd op uw rekening moet hebben staan. We zullen een percentage van de dagelijkse betalingen blokkeren totdat u uw minimale reserve heeft bereikt.

Verandert een reserve ooit?

Mogelijk passen we uw reserve bij tijd en wijle aan. Uw reserve wordt altijd aangegeven in uw Rekeningoverzicht. We stellen u op de hoogte als uw reserve verandert.

zodat u ervan verzekerd bent dat er voldoende saldo is om eventuele terugboekingen te dekken.

Hier bedoelt PayPal "zodat PayPal ervan verzekerd is dat er voldoende saldo is om eventuele terugboekingen te dekken."

Echter, ik ga er niet mee akkoord dat PayPal bepaalt of een terugboeking gerechtvaardigd is. Dat bepaal ik nog altijd zelf. 🙂

Uit de tekst vermoed ik dat deze achterlijke PayPal actie (nog) niet voor iedereen geldt.

Heeft u vragen?
U kunt ons bellen op: 070 359 905(8:00 uur CET tot 16:30 uur CET (van maandag tot en met vrijdag) (ondersteuning in het Nederlands)).

Zal ik dan vandaag maar eens gaan doen. :-)

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 25 van 62
laatste antwoord

Hier nog geen mailtje.
Ik heb toevallig gisteren mijn PP-accpunt leeggemaakt ! ;-)

m.

m.
Bericht 26 van 62
laatste antwoord

weeral een tikfout : PP-account

m.

m.
Bericht 27 van 62
laatste antwoord

Minimale reserve: het minimumbedrag dat u altijd op uw rekening moet hebben staan. We zullen een percentage van de dagelijkse betalingen blokkeren totdat u uw minimale reserve heeft bereikt.

Altijd een deel van mijn geld op PP ??? 😮
dieven

m.

m.
Bericht 28 van 62
laatste antwoord

Op dat account komt dus vanaf nu geen betaling meer binnen.
Ik ga PayPal zo direct bellen en om uitleg vragen.

Zelf heb ik zojuist bedacht dat het komt omdat ik in februari van dit jaar een claim heb gehad welke trouwens wel in mijn voordeel is gesloten.
Mijn veronderstelling is dat degene die de claim had ingediend daarna een teruggave via haar creditcard maatschappij heeft gedaan en dat PayPal i.v.m. die kopersbescherming dat bedrag (US$ 2.860,00) heeft mogen ophoesten. En dat doet natuurlijk pijn.... en daarom sta IK nu op een zwarte lijst of zo. 🙂

Ik heb de correspondentie daarover bewaard:

De koper bij de onderstaande transactie heeft ervoor gekozen om een terugboeking in te dienen bij de creditcardmaatschappij. Omdat u deze claim al heeft gewonnen in het Klachtencentrum van PayPal, zal PayPal direct met de creditcardmaatschappij onderhandelen tijdens het onderzoek naar de terugboeking en alle betrokken kosten dekken.

Dit doen we omdat we vinden dat zowel de koper als de verkoper meer gebaat is bij onze onpartijdige procedure inzake klachten van kopers in het Klachtencentrum van PayPal dan dat dezelfde transactie door meerdere
instellingen wordt onderzocht.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 29 van 62
laatste antwoord

30% ingehouden reserve, dat is wel veel.

Over die reserve is eerder dit jaar al wat te doen geweest op de UK prikborden. Wordt volgens PayPal alleen toegepast op een klein percentage van rekeningen met verhoogd risico. Maar dat laatste wordt nogal breed genomen blijkbaar.

Beleidsaanpassingen Paypal Belgie
Vanaf 3 juni 2009
Reserves
'PayPal mag naar eigen inzicht een Reserve instellen voor geld op uw rekening wanneer het redelijke vermoeden bestaat dat er een hoger dan aanvaardbaar risico bestaat ten aanzien van uw rekening.

http://forums-benl.ebay.be//thread.jspa?messageID=600324624&forumID=35#600324624

https://www.thepaypalblog.com/2009/06/seller-reserves/

Bericht 30 van 62
laatste antwoord