annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Prijswijziging op eBay.be vanaf 8 juni 2011

Vanaf 8 juni moet u geen plaatsingskosten meer betalen op eBay.be.


Dit geldt alleen voor: veilingaanbiedingen met gelijk welke startprijs; van particuliere verkopers.


Vanaf 8 juni bedraagt de verkoopcommissie standaard 8%* voor zowel veilingaanbiedingen als aanbiedingen met vaste prijs. De verkoopcommissie is een percentage van de uiteindelijke verkoopprijs.


 


 


Dit lijkt me geen goede zaak. 😞

Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Re: Prijswijziging op eBay.be vanaf 8 juni 2011

comp-shop, ik begrijp je wel hoor, het draadje gaat over de prijsstijging.


Inderdaad betalen wij nog btw op de verkoop en niet te vergeten worden we er dan nog eens op belast.


Ik heb de vergelijking gemaakt over het onderwerp van het draadje, beiden BTW inclusief.


 


voor de rest, ja, partikulieren die dagelijkse verkoopsactiviteiten doen betalen nooit btw,en belastingen en er zitten er heel wat met inderdaad duizenden feedbacks.


 


MAAR inderdaad, het is een vaststaand feit als wij GRATIS een object krijgen om te verkopen betalen wij zakelijke verkopers 21 procent op de winstmarge en watoverblijft dan nog eens belastingen.


De PARTIKULIER die een object gratis krijgt en het op EBAY aanbied betaald 8 procent, de rest is PUUUUR WINST.  Wij moeten EN 21 procent afdragen EN het percentage voor EBAY EN worden belast op de winst en we zijn dan nog eens ondergevig aan de terugnameplicht EN als ze ons met PAYPAL betalen die in onze strot word geduwd mogen we daar nog eens 5 procent op de totaalsom inclusief verzendkosten op betalen waar we dus ook nog eens verliezen op de verzendkost.


Maar goed , ik klaag niet, maar iedereen mag dit gerust weten.


 


de dag van vandaag zou ik toch niet meer durven en raad veelverkopers toch aan om een btw nummer aan te vragen in bijberoep of hoofdberoep (vooral die laatste dan die gaan doppen)


 


 

-- Bewerkt door delamontcuriosa om 12 Jun 2011 23:33 CEST
Bericht 11 van 16
laatste antwoord

Re: Prijswijziging op eBay.be vanaf 8 juni 2011

Ik weet dat we hier een draadje hebben over de prijzen van ebay, maar toch ook even melden dat B-post klanten met een taxipostcontract de volgende prijsstijging gaan ontvangen.


nationaal + (bijna) 5%


Internationaal + (bijna) 2%


Onze broodwinning begint nu toch wel heel klein te worden, ipv een groot brood kopen we vanaf volgende week enkel nog kleine broden 🙂


Diane


Bericht 12 van 16
laatste antwoord

Re: Prijswijziging op eBay.be vanaf 8 juni 2011

e-user2
Community-lid


Ik weet dat we hier een draadje hebben over de prijzen van ebay, maar toch ook even melden dat B-post klanten met een taxipostcontract de volgende prijsstijging gaan ontvangen.


nationaal + (bijna) 5%


Internationaal + (bijna) 2%


Onze broodwinning begint nu toch wel heel klein te worden, ipv een groot brood kopen we vanaf volgende week enkel nog kleine broden 🙂


Diane





Bij een kostprijs van verzending gaat het niet altijd over percentjes of kleine centjes.



Voor het verzonden krijgen van een item met een gewicht van minder dan 500 gr:





Hello ***,



We have just received your item purchased from ******.


We would like to give you the packaging and shipping quote for this item. The packaging cost for this item will be $9.50. There are a couple options for the shipping today. You can use UPS international which is trackable until its destination for $182.23 or you can use Postal Service international which is only trackable to the United States border for $103.70.


-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 13 van 16
laatste antwoord

Re: Prijswijziging op eBay.be vanaf 8 juni 2011

dit zou ik toch even narekenen moest ik van u zijn en eventueel ups even bellen.


https://wwwapps.ups.com/ctc/request?loc=nl_BE



Handige link 🙂

-- Bewerkt door comp-shop om 14 Jun 2011 10:37 CEST
Bericht 14 van 16
laatste antwoord

Re: Prijswijziging op eBay.be vanaf 8 juni 2011

e-user2
Community-lid


dit zou ik toch even narekenen moest ik van u zijn en eventueel ups even bellen.


https://wwwapps.ups.com/ctc/request?loc=nl_BE



Handige link 🙂




Bedankt voor die link.



Maar het te versturen item vertrekt vanuit de VS (Vermont). Ik heb hun verzendkosten nagerekend op hun Amerikaanse site en kon alleen maar vaststellen dat ik nog een hoger bedrag zou dienen te betalen als ik zelf die verzending zou boeken in plaats van de veiling waar ik het aankocht.



Indien zij via USPS hadden gewerkt dan had me dit een aardig bedrag bespaart maar zij leveren en zij kiezen schijnbaar.



De veilingkost die ik ook al mocht bijbetalen bedroeg meer dan het dubbele van de huidige eBay kost.



En zekerheden aangaande authenticiteit heb je nooit aangaande wat je kocht.



Gelukkig betaalde ik maar een fractie van wat je voor hetzelfde zou betalen indien dit via eBay zou eengeboden geweest zijn (wat echter bij mijn weten nog nooit gebeurde met een gelijkaardig item zoals me dient toegestuurd te worden - aanbiedingen via eBay zijn generischer van aard, meer zaken die je veelvuldiger vindt).

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 15 van 16
laatste antwoord

Re: Prijswijziging op eBay.be vanaf 8 juni 2011

Zou er nu meer verkocht worden sinds het invoeren van gratis aanbieden?Al zeker niet aan mij.De rubrieken die mijn interesse hebben(verzamelen),worden zoals ik eerder al aangaf overstelpt met de grootste rotzooi,waarmee je zelfs niet op een containerpark binnen mag.En telkens worden die massaal heraangeboden,keer op keer,het kost toch niks.Zo heb je na een dikke maand duizenden objecten rommel,die je telkens weer zou moeten doorworstelen om iets te vinden dat enige verzamelwaarde kan hebben.En ze zijn er allemaal terug hoor,diegenen die het aftrapten bij ebay destijds,omdat ze moesten betalen en naar die andere gratis sites gingen.Nu hebben ze ebay weer gevonden,om de boel te verkl.ten met hun afval.Opnieuw aanbiedingskosten invoeren,en liefst nog hogere dan voorheen.Dat is de enige manier om het weer een beetje ordentelijk te krijgen.

Bericht 16 van 16
laatste antwoord