annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Probleem met bankoverschrijving

articcynda
Community-lid
Hallo beste collega's,

Vorige week verkocht ik een object en gaf de koper mijn betalingsgegevens door (bankrekening nummer en PayPal aangezien Ebay mij dat laatste tegen wil en dank oplegt, en ik me uiteraard netjes aan de regelgeving houd).

De koper beweert echter dat de betalingsgegevens geweigerd worden, nochtans heb ik de gegevens gecontroleerd en ze zijn wel degelijk correct. Ik gaf de koper het rekeningnummer door in de vorm 979-xxxxxxx-xx. Tot nu toe heeft dit altijd gewerkt, maar is dat misschien veranderd sinds de invoering van het nieuwe IBAN formaat?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Probleem met bankoverschrijving

Moet de koper betalen vanuit België of vanuit het buitenland ?





Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Probleem met bankoverschrijving

articcynda
Community-lid
Ik veronderstel vanuit het binnenland, zijn locatie is 1080 Brussel.

Bedankt voor je reactie!
Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Probleem met bankoverschrijving

Die overschakeling naar IBAN is in volle ontwikkeling, en de ene bank staat er misschien al iets verder mee dan de andere.
Je kan er niets mee verliezen om je koper het volledige IBAN nummer te geven (+ BIC).
Ik weet natuurlijk niet hoever zijn bank al staat, maar misschien worde ndaar al uitsluitend IBAN's aanvaard.
't Lijkt me het proberen waard.


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Probleem met bankoverschrijving

articcynda
Community-lid
Bedankt voor je suggestie, Sinaaiman. Ik ben bij Argenta, en daar is de omschakeling al volledig afgerond want alles is in IBAN formaat uitgedrukt. Ik heb die gegevens inmiddels doorgespeeld aan de koper, in de hoop op een positieve reactie.
Bericht 5 van 5
laatste antwoord