annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Sommige kopers toch...

Koper koopt op 14 november een DVD, krijgt op 18 en 19 november een betalingsherinnering maar reageert niet. 

 

Ik open dus een geschil na 11 dagen toch redelijk niet waar?

 

Krijg je dit soort mails:

 

"Geachte,

 

Ik heb 4 opmerkingen voor u betreffende dit geschil :

1. De betaling werd vandaag (25/11/2013) uitgevoerd per bankoverschrijving

2. U hebt blijkbaar weinig geduld (reeds na 1 week een geschil openen) of anders hebt U dringend geld nodig !!

3. U mag U verwachten aan een neutrale of zelfs negatieve feedback

4. Ik wil nooit nog met U iets te maken hebben !!

 

Groeten"

 

De koper kan blijkbaar niet goed rekenen met dagen en weken daar zijn betaling reeds bijna twee weken te laat is ipv één week. 

 

Hij nam de moeite niet om te reageren op de aankoopherinneringen en heeft pas stappen gezet na het openen van het geschil. Een mailtje na de aankoopherinnering dat hij enkele dagen of een week meer tijd nodig heeft en er was geen probleem en geen geschil. Maar het bleef doodstil.

 

Nu nog een bedreiging voor een negatieve feedback... Die eBay toch zal verwijderen daar hij zelf in fout is. 

 

Eigenlijk heb ik nog het meeste zin om dit geschil morgen te annuleren (wat nu niet meer kan wegens markering van betaling verzonden vandaag), dan kan hij geen feedback meer geven. En moest zijn betaling echt onderweg zijn, zal ik die wel na 11 dagen terugstorten.

 

En hij staat intussen op de zwarte lijst, hij wil niets met mij te maken hebben, maar dat is dan maar wederzijds. 

Bericht 1 van 19
laatste antwoord
18 ANTWOORDEN 18

Sommige kopers toch...

Klanten zijn enorm veeleisend en zeer mondig, ook een gevolg van de normvervaging in onze maatschappij.

 

Je moet als het ware poeslief zijn tegen iedereen en veel geduld hebben en dan nog als het niet lukt steeds vriendelijk blijven en toch na dit alles lopen er etters van mensen in onze maatschappij die nog niet tevreden zijn.

 

Het is helaas zoals het is en gelukkig zijn de "etters" in de minderheid.  Voortdoen met de goeien.

 

Ik wacht om een geschil te openen tot het allerlaatst als alle vorige acties niet geholpen hebben. Stuur wel een beleefd mailtje om te vragen na 14 dagen of ze het eventueel zouden vergeten zijn.

 

Wij als verkopers moeten toch flexibel zijn en na 11 dagen een geschil openen is een beetje vlug, dat vind ik toch persoonlijk.

 

 

,-)   no hard feeling hé !

 

Johan

Bericht 2 van 19
laatste antwoord

Sommige kopers toch...

Ik vind elf dagen nog te lang. Als je iets koopt betaal je binnen 24-48u. Kopers hebben graag snelle levering, ik heb graag snelle betalers. Tenzij je mailt en me vraagt voor uitstel geen probleem.

Als ik morgen naar uw winkel kom Johan, en ik wil een topstuk dat in de winkel staat maar kan niet meteen betalen (ik betaal zogezegd binnen 2-3 dagen). Jij hangt een papiertje met "Verkocht" op het stuk. Na vijf dagen hoor je niets meer en je belt maar spreekt in op voicemail, de dag nadien hetzelfde, maar geen reactie. Op dag elf wil je het bordje verkocht weghalen want er vroegen al andere klanten echter. Net op dat moment storm ik de winkel binnen en verwijt ik je ongeduld en een negatieve review in de gazet.

Waarom zou er online meer geaccepteerd moeten worden dan offlune?
Bericht 3 van 19
laatste antwoord

Sommige kopers toch...

EN SOMMIGE VERKOPERS DAN!!!

 

Voor mij was het toch schrikken als ik de feedback van deze prof. verkoper,regelmatig op het forum actief,bekeek.

Dat velen het voor bekeken hebben kan ik begrijpen ,maar dat je daarvoor zovelen moet oplichten begrijp ik niet.

 

Posters op het forum geven toch aan kopers een zeker vertrouwen ,als je na 3 jaar er op zulke wijze mee stopt valt niet goed te praten.

Sommige items zijn blijkbaar,na klachten en neg  ,achteraf nog verzonden.

 

Mijn vertrouwen heeft weer een serieuse deuk gekregen.

 

Weer zoveel kopers die ebay de rug toekeren!

 

Bedankt Diane(,je gebruikte zelf je naam op de fora)

Bericht 4 van 19
laatste antwoord

Sommige kopers toch...

Idd Siemenpoes... klagen over de kopers en dit dan, ook normaal dan?????

 

http://community-benl.ebay.be/t5/Kopen/weer-zo-ne-plezante/m-p/36677#U36677

Bericht 5 van 19
laatste antwoord

Sommige kopers toch...

Als het van die bewuste verkoper komt dan zal je niets meer zien.

 

Er wordt heel veel kritiek gegeven op particuliere verkopers ,door sommige prof verkopers.

Terwijl met valse gegevens op ebay handelen voor hen blijkbaar geen enkel probleem is.

 

En ja ik ben de laatste tijd op ebay nog meer ontgoocheld door prof. verkopers dan door kopers.

Het is niet omdat de zaken slechter gaan dat dat moet uitgewerkt worden op kopers.

Bericht 6 van 19
laatste antwoord

Sommige kopers toch...

De bewuste verkoper die er mee gestopt was is ten onder gegaan aan dropshipping met een onbetrouwbare partner. Dropshipping op zich is op ebay al een slecht idee.

Maar dan waren er nog zaken als de steeds wederkerende gebrekkige communicatie feedbacks (haar klachten dat Ebay emails niet toekwamen), voortdurende problemen met verzendbedrijven, etc.

De bewuste koper heeft vandaag betaald en de dvd is enkele uren later verzonden voor een levering in minder dan 24u.

Als dat een negatieve of neutrale feedback geeft, dan weet ik het ook niet meer.

Bericht 7 van 19
laatste antwoord

Sommige kopers toch...

Wat met al die kopers?

Die per overschrijving betaalden zijn zeker hun geld kwijt.

 

Problemen met leveranciers,met verzending ,met mails van ebay.....kan begrijpen dat  dat teveel wordt.

Maar eerder ingrijpen was toch ook mogelijk .

 

Nu de boel laten ontploffen vind ik ook geen oplossing .

Bericht 8 van 19
laatste antwoord

Sommige kopers toch...

Als U morgen naar mijn winkel komt, beste tvserieshop, dan bent U een zeer gewaardeerde klant en indien U dit niet meteen kunt betalen, reserveer ik het voor U, eventueel een maand lang. In een winkel zijn we aldus nog flexibelder. Dit moet je echt wel zijn hoor de dag van vandaag. Afspraken zijn daarom belangrijk. Ik ga U niet constant bellen wanneer U niet komt betalen want dit heb ik met U afgesproken. Geduld is een mooie deugd. Zolang ik mijn goederen nog heb is er niets aan de hand. Andere klanten kunnen Uw stuk niet zien want ik heb het wegehaald uit de winkel. Dus .... wat betreft internetverkoop, och, laat mensen toch betalen wanneer het hen past, het loopt niet weg. Zolang het binnen de maand is, is het best OK. ,-)
Bericht 9 van 19
laatste antwoord

Sommige kopers toch...

Ik heb je gezegd dat kopers die laten weten dat een betaling een bepaalde tijd zal duren ik er geen probleem mee heb. Echter heeft deze koper niets laten weten.

Dus ik kom morgen je winkel binnen, ik neem iets, stap naar je kassa en zeg "ik koop het" en ik stap dan terug buiten zonder meer. U gaat dan echt uit voorzorg een maand dat product achter de kassa leggen voor wanneer ik terug kom terwijl je niet eens weet of ik terug kol?

Sorry zo werkt het niet, wie niet betaalt binnen 10 dagen en gewoon geen enkel bericht laat is een slechte koper en dan is een geschil van toepassing.
Bericht 10 van 19
laatste antwoord