op 25-11-2013 13:24
Koper koopt op 14 november een DVD, krijgt op 18 en 19 november een betalingsherinnering maar reageert niet.
Ik open dus een geschil na 11 dagen toch redelijk niet waar?
Krijg je dit soort mails:
"Geachte,
Ik heb 4 opmerkingen voor u betreffende dit geschil :
1. De betaling werd vandaag (25/11/2013) uitgevoerd per bankoverschrijving
2. U hebt blijkbaar weinig geduld (reeds na 1 week een geschil openen) of anders hebt U dringend geld nodig !!
3. U mag U verwachten aan een neutrale of zelfs negatieve feedback
4. Ik wil nooit nog met U iets te maken hebben !!
Groeten"
De koper kan blijkbaar niet goed rekenen met dagen en weken daar zijn betaling reeds bijna twee weken te laat is ipv één week.
Hij nam de moeite niet om te reageren op de aankoopherinneringen en heeft pas stappen gezet na het openen van het geschil. Een mailtje na de aankoopherinnering dat hij enkele dagen of een week meer tijd nodig heeft en er was geen probleem en geen geschil. Maar het bleef doodstil.
Nu nog een bedreiging voor een negatieve feedback... Die eBay toch zal verwijderen daar hij zelf in fout is.
Eigenlijk heb ik nog het meeste zin om dit geschil morgen te annuleren (wat nu niet meer kan wegens markering van betaling verzonden vandaag), dan kan hij geen feedback meer geven. En moest zijn betaling echt onderweg zijn, zal ik die wel na 11 dagen terugstorten.
En hij staat intussen op de zwarte lijst, hij wil niets met mij te maken hebben, maar dat is dan maar wederzijds.
op 26-11-2013 13:57
Klanten zijn enorm veeleisend en zeer mondig, ook een gevolg van de normvervaging in onze maatschappij.
Je moet als het ware poeslief zijn tegen iedereen en veel geduld hebben en dan nog als het niet lukt steeds vriendelijk blijven en toch na dit alles lopen er etters van mensen in onze maatschappij die nog niet tevreden zijn.
Het is helaas zoals het is en gelukkig zijn de "etters" in de minderheid. Voortdoen met de goeien.
Ik wacht om een geschil te openen tot het allerlaatst als alle vorige acties niet geholpen hebben. Stuur wel een beleefd mailtje om te vragen na 14 dagen of ze het eventueel zouden vergeten zijn.
Wij als verkopers moeten toch flexibel zijn en na 11 dagen een geschil openen is een beetje vlug, dat vind ik toch persoonlijk.
,-) no hard feeling hé !
Johan
op 26-11-2013 14:12
op 26-11-2013 17:46
EN SOMMIGE VERKOPERS DAN!!!
Voor mij was het toch schrikken als ik de feedback van deze prof. verkoper,regelmatig op het forum actief,bekeek.
Dat velen het voor bekeken hebben kan ik begrijpen ,maar dat je daarvoor zovelen moet oplichten begrijp ik niet.
Posters op het forum geven toch aan kopers een zeker vertrouwen ,als je na 3 jaar er op zulke wijze mee stopt valt niet goed te praten.
Sommige items zijn blijkbaar,na klachten en neg ,achteraf nog verzonden.
Mijn vertrouwen heeft weer een serieuse deuk gekregen.
Weer zoveel kopers die ebay de rug toekeren!
Bedankt Diane(,je gebruikte zelf je naam op de fora)
op 26-11-2013 20:51
Idd Siemenpoes... klagen over de kopers en dit dan, ook normaal dan?????
http://community-benl.ebay.be/t5/Kopen/weer-zo-ne-plezante/m-p/36677#U36677
op 26-11-2013 21:23
Als het van die bewuste verkoper komt dan zal je niets meer zien.
Er wordt heel veel kritiek gegeven op particuliere verkopers ,door sommige prof verkopers.
Terwijl met valse gegevens op ebay handelen voor hen blijkbaar geen enkel probleem is.
En ja ik ben de laatste tijd op ebay nog meer ontgoocheld door prof. verkopers dan door kopers.
Het is niet omdat de zaken slechter gaan dat dat moet uitgewerkt worden op kopers.
op 26-11-2013 21:47
op 26-11-2013 22:39
Wat met al die kopers?
Die per overschrijving betaalden zijn zeker hun geld kwijt.
Problemen met leveranciers,met verzending ,met mails van ebay.....kan begrijpen dat dat teveel wordt.
Maar eerder ingrijpen was toch ook mogelijk .
Nu de boel laten ontploffen vind ik ook geen oplossing .
op 27-11-2013 00:13
op 27-11-2013 00:40