annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Valse concurrentie door zwartwerkers ONDER de marktprijs !!!

Wij zijn al 12 jaar zelfstandig met een zaak die goed draait. We hebben ook op EBAY een zakelijke account geopend. Alles gaat officieel, extra papierwerk maar goed ....
Wij verkopen een geborduurde handdoek aan 12.50 euro. Handdoek met naam. We krijgen concurrentie van een particulier die aan soms maar 6, 7 tot 8 euro verkopen en ze verzend dan nog gratis ook! Komt daar nog bij dat ze allerlei figuren borduurd die strafbaar zijn. Bumba, Disney, Diddle, .... alles met licensies.
Wij als zakelijke verkoper mogen dit niet borduren en/of verkopen zonder toestemming. Dit soort verkopers maakt de markt kapot.
Ik heb niet de mentaliteit om mensen aan te dragen, ben van het principe leven en laten leven maar het stemt me wel tot nadenken en hoop dat ze toch een keer tegen de lamp lopen.
Bericht 1 van 55
laatste antwoord
54 ANTWOORDEN 54

Re: Valse concurrentie door zwartwerkers ONDER de marktprijs !!!

Die zwartwerker moet ook nog een vast basisinkomen hebben en haalt dit in vele gevallen uit de sociale sector (aka vervangingsinkomen).

Ja oke, de gevallen die moedwillig op kosten van de overheid leven en dan in het zwart werken das inderdaad een ander verhaal.
Ik zag het in mijn voorbeeld eigenlijk niet zo laaggevallen maar eerder over degenen die wel degelijk een inkomen uit arbeid hebben en 'iets' in het zwart doen om zich extra's te kunnen permitteren.

Trouwens, ik ken zo wel een aantal profiteurs die zoveel mogelijk op kosten van de staat (ons dus) leven maar in veel gevallen zijn die ook te lui om in het zwart te werken.

Photobucket

Photobucket

Bericht 11 van 55
laatste antwoord

Het is volgens mij idd. zo dat zwartwerk op een zekere manier bijdraagt tot de economie, het is immers met dat geld dat het "ietske meer" word gepermiteerd.

En laat ons eerlijk zijn, iedereen doet het zij het dan in meer of mindere mate.

Over winstmarges valt te discusiëren. Hetgene een zelfstandige ontvangt is niet allemaal winst, je mag zeker minstens 50% aftrekken voor kosten en belastingen.

Siemenspoes, of je opmerking nu is om spot te drijven weet ik niet maar 35€/h vind ikzelf voldoende. Het is nooit genoeg, ik weet het, maar je moet ergens realist blijven. Ik ben zelfstandig geworden om twee redenen en dat is om mijn boterham te verdienen en om mensen te helpen. Zelf hoef ik er niet rijk van te worden, wat je met eerlijk werken trouwens toch niet kan, al dat geld maakt toch niet gelukkig.

Enne winkelcentrum je vergeet wel het één en ander, zoals bvb. ziek zijn, want dat word niet of weinig vergoed tenzij je een dure verzekering hebt, dertiende maand en vakantiegeld kunnen we ook naar fluiten, heb jij al ooit maaltijdcheques gekregen?, facturen die niet betaald worden tenzij je er torenhoge gerechtskosten aan besteed en vervolgens de zaak wint en toch nog naar je centen kan fluiten want een kei doe je het vel niet af en zo kunnen we nog uren doorgaan.

Als je mij voor de bouwsector een ervaren werkkracht weet die MAAR 25000€ per jaar kost mag je mij gerust eens bellen, die mag hier onmiddellijk beginnen!

Het is dat ik mijn werk graag doe en dat de stap naar werknemer ergens te groot geworden is dat ik nog zelfstandig ben want al bij al is het een ondankbare job.
Bericht 12 van 55
laatste antwoord

Nog dit betreffende onze steuntrekkers en het zwartwerk daarmee verbonden :

Op deze fora heb ik het waarschijnlijk al eerder gezegd.

Plaats alle steuntrekkers in een lokaal en daar kunnen ze doen wat ze willen. Kaarten, biljarten, spelletjes allerhande, kletsen, pingpongen enz...

Aan een democratische prijs kunnen ze koffie, cola enz... krijgen en dat is al onmiddellijk één van hen die een betaalde job heeft want er moet dan toch bediening zijn.

Iedereen komt binnen en klokt in om acht uur, om 17:00h klokken ze uit en kunnen naar huis want de arbeidsdag zit er op.

Je zal zien dat na enkele maanden het aantal steuntrekkers bijna gehalveerd is!

Maar wat zegt de vakbond? Zoiets is mensonterend want zelfs dagelijks gaan stempelen op een vooraf onbekend uur is uit den boze. Ben ik niet mee akkoord want als we zelf niet op de werkvloer verschijnen krijgen we ook geen geld, dus wat wij als werkenden doen is mensonterend....laten we dan allemaal eens stoppen hé!

De opmerking dat zwartwerkers onze job afnemen kan wel waarheid bevatten maar zelf heb ik er geen erg in want er is werk genoeg, er is zelfs teveel werk want je moet hier maar eens komen zien naar alle werkopdrachten....24h per dag is veel te weinig!
Bericht 13 van 55
laatste antwoord

Ik hoor het al...neem dan personeel aan!

Ten eerste vind je de dag van vandaag geen goed en gemotiveerd personeel meer en ten tweede zijn die zowat onbetaalbaar geworden. Hier heeft Siemenspoes dan gelijk dat 35€ per uur dan te weinig is en dan vraag je meer en gaat al Uw werk naar....jaja...zwartwerkers!
Bericht 14 van 55
laatste antwoord

Srr. voor de multi postings maarre Frits alvorens je overstapt naar de textielhandel voor die x2,5 winst bedenk dan ook eens wat je zal doen met alle textielwaren die je inkoopt en niet verkocht krijgt!
Bericht 15 van 55
laatste antwoord

Bij de onverkochte treintjes zetten, zeker ?

Ach, ach, wat is het gras van mijn overbuur toch weer mooi groen...:^O

Bericht 16 van 55
laatste antwoord

Ja, die overbuur werkt bij in het zwart en kan zich wat meststof voor zijn gazon permitteren.

Photobucket

Photobucket

Bericht 17 van 55
laatste antwoord

@ronny5869 ;omtrent # 12,zouden er in Buchenwald of dergelijke plaatsen geen barakken meer leegstaan?Dan kan je alle steuntrekkenden naar ginds deporteren,heb jij er tenminste geen last meer van.Man man man,om zo iets te schrijven moet je wel heel werelvreemd zijn.Nog niet buiten uw dorpje geweest waarschijnlijk.
Bericht 18 van 55
laatste antwoord

Eddy, ik heb er geen last van hoor, helemaal niet.

Het gaat hem enkel om het principe ik word ook maar pas betaald als ik op mijn werk verschijn, net zoals de meesten veronderstel ik.

Om terug te keren naar de tekst van de topic waarin winkelcentrum de volgende tekst neerpent :
"Ik heb niet de mentaliteit om mensen aan te dragen, ben van het principe leven en laten leven....."
Mss. moet de schrijver van deze tekst het geschrevene toepassen en dan heeft ie er ook minder last van..ook al is het soms frustrerend.

Ik ken hier genoeg mensen die een centje meepikken en tevens steuntrekkers zijn en daar heb ik eigenlijk geen last mee. Het is zoals iemand hier opmerkte dat die mensen met die centen mij mss. ooit eens zullen contacteren om een werk te doen voor hen....een werk die ze anders niet kunnen betalen!

Dus nee ze moeten niet naar Buchenwald of Dachau, het ging hem enkel om het principe. De regering beweert zwartwerk te bestrijden maar viseren daarbij meestal de zelfstandigen terwijl iemand die betaald word van het geld van de gemeenschap praktisch vrij spel krijgt......volgens mij klopt er iets niet in die logica!

Maar zoals al eerder gezegd, leven en laten leven...ik eet er geen boterham minder voor.;-)
Bericht 19 van 55
laatste antwoord

'k las in de krant dat er tegenwoordig controles zijn en effectief al gepakt en beboet.

Het gaat hem niet om ebayers die nu en dan eens wat eigen stuf of verzameling verkopen maar echt om mensen  die konstant kopen en verkopen en waar je zwart op wit, via het feedback systeem duidelijk kunt zien welke bedragen ze betalen en ontvangen. Ebayers die op enkele jaren tijd duizenden feedbacks hebben.  Nep zelfstandigen. Zwartwerkers.

In het verleden heb ik al eens verwittigd dat velen denken dat dit zomaar kan maar dit is het niet.  Om een winkel te openen moet je allerlei attesten bezitten en een btw nummer en ingeschreven in het handelsregister.  Zo ook met een internetwinkel.  Velen weten dit niet.

Ik zou toch de goede raad geven aan veelverkopers dat ze eens inlichtingen gaan nemen want de boetes zijn niet min.  Als je dan nog eens aan het ocmw of "den dop" staat dan is het helemaal prijs.

Bericht 20 van 55
laatste antwoord