annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Valse concurrentie door zwartwerkers ONDER de marktprijs !!!

Wij zijn al 12 jaar zelfstandig met een zaak die goed draait. We hebben ook op EBAY een zakelijke account geopend. Alles gaat officieel, extra papierwerk maar goed ....
Wij verkopen een geborduurde handdoek aan 12.50 euro. Handdoek met naam. We krijgen concurrentie van een particulier die aan soms maar 6, 7 tot 8 euro verkopen en ze verzend dan nog gratis ook! Komt daar nog bij dat ze allerlei figuren borduurd die strafbaar zijn. Bumba, Disney, Diddle, .... alles met licensies.
Wij als zakelijke verkoper mogen dit niet borduren en/of verkopen zonder toestemming. Dit soort verkopers maakt de markt kapot.
Ik heb niet de mentaliteit om mensen aan te dragen, ben van het principe leven en laten leven maar het stemt me wel tot nadenken en hoop dat ze toch een keer tegen de lamp lopen.
Bericht 1 van 55
laatste antwoord
54 ANTWOORDEN 54

Valse concurrentie door zwartwerkers ONDER de marktprijs !!!

Toch denk ik dat je even met de voeten op de grond moet komen.


Er zit inderdaad kaf tussen het koren, maar hoeveel verkopen er hun auto niet via veilingsites? Ik vind dat hier MEER schade word gedaan dan iemand die 10 stuks uit zijn kleerkast verkoopt. Reken zelf uit, ik verkoop mijn auto aan 9.999 euro, hoeveel BTW mist vadertje staat hier? Ik mag al heel wat doen om dit bedrag op te halen door kleren, antiek, of computerspullen te verkopen.


In principe heb je gelijk, wij zelfstandige hebben inderdaad zware concurentie door die ééndagsverkopers, maar ben je al ooit eens naar de zwartemarkt geweest (je weet wel waar), daar staat het vol van schijnzelfstandigen, bijverdieners, zwartwerkers, enz... maar is het aan ons om al die te gaan verklikken ofzo...


Zwartwerk, bijverdienen, enz...hebben we al 100 jaar, alleen valt het nu iets meer op, omdat internet zo'n open medium is... alleen hier op ebay kun je inderdaad veel te weten komen (iets waar ik niet 100% met akkoord ben) want waarom moet iedereen weten dat, ik zeg maar iets, onderbroeken gekocht heb? Hier zou Ebay inderdaad iets kunnen aan doen door de feedback iets meer af te schermen...


martijn, dit is een suggestie!




Bericht 31 van 55
laatste antwoord

Valse concurrentie door zwartwerkers ONDER de marktprijs !!!

sharknose_78
Community-lid

Wat heeft in hemelsnaam zwartwerk te maken met iemand die zijn eigen auto op een veilingsite zet omdat hij bijvoorbeeld een andere wil?

Bericht 32 van 55
laatste antwoord

Valse concurrentie door zwartwerkers ONDER de marktprijs !!!

Diane, (en anderen)


 


je mag mij niet verkeerd begrijpen.


 


Iemand die z'n wagen verkoopt op ebay, natuurlijk, waarom niet!


Iemand die met de inboedel zit van oma, die éénmalig alles verkoopt, waarom niet!


Iemand die een "fout" kerstcadeau kreeg en dat verkoopt, waarom niet?


 


Ik kom ENKEL en ALLEEN op tegen mensen die jaar in jaar uit  EFFECTIEF AANKOPEN om te gaan VERKOPEN en dus op die manier eigenlijk aan ZAKENS doen zonder dat ze hier belastingen en btw op betalen en terzelfde tijd zijn ze ook valse concurenten voor diegenen die het wel EERLIJK spelen.


 


Diane, betreffende die "onderbroeken" kan je instellen als PRIVE dacht ik.  Als je niet wenst dat iemand ziet wat je allemaal aankoopt dan denk ik (ben niet 100% zeker)  dat je "privé" kunt aanklikken.


 

-- Bewerkt door winkelcentrum om 30 May 2011 13:58 CEST
Bericht 33 van 55
laatste antwoord

Valse concurrentie door zwartwerkers ONDER de marktprijs !!!

Kijk dit bedoel ik...


Is het fout om één keer door het rood licht te rijden?


Is het fout om één keer dronken achter het stuur te zitten?


Is het fout om één keer over de snelweg te rijden aan 150 km per uur?


Is het fout om één keer niet te betalen voor de trein?


enz..enz..


Want eigenlijk bedoel je dit...één keer mag wel...meerdere keren mag niet


Wat ik bedoel is, WAAR trek je de grens?


Ik woonde vroeger naast iemand die 10 tot 20 wagens per jaar verkocht (meer zelfs) uiteraard in het zwart. Die bedragen zijn vaak hoger dan iemand die de vaas van zijn overleden oma gaat verkopen.


Wat ik eigenlijk bedoel is dat de grote vissen vaak door de mazen van het net zwemmen...


Wat we nu hebben is het volgende. Ik verkoop de oude stereo van opa zaliger en dat is weg op 1 dag... mmm denk iedereen lauk verdient en we gaan hierin verder en oeps zonder dat men het weet is men een handeltje opgestart, Leuk wat extra centen...wel eerlijk gezegd DAAR heb ik niks op tegen... maar als diezelfde persoon morgen de auto van opa verkoop en hetzelfde denkt dan is de inpakt VEEL groter...


Maar is het aan ons om de rekening van anderen te maken?


-- Bewerkt door parts-diane om 30 May 2011 14:11 CEST
Bericht 34 van 55
laatste antwoord

Valse concurrentie door zwartwerkers ONDER de marktprijs !!!

martijn@ebay.com
Community-lid

hoi,


het probleem is inderdaad "waar trek je de grens" iemand die een auto koopt, en na twee weken weer doorverkoopt om een nieuwe te kopen en dat zo een paar keer per jaar doet, is dat een zwart verkoper of is dat gewoon iemand die graag constant van auto verandert?


Hetzelfde met iemand die twee keer per jaar zijn of haar kleerkast leeghaalt en verkoopt en dan het nieuwe seizoen aankoopt.


Niemand hier weet exact wat de aankoop prijs van een item is ten opzichte van de verkoopprijs dus we kunnen niet zien of iemand verkoopt om winst te maken of gewoon om een beetje geld te recupereren uit vorige aankopen die nu niet meer zo gewild zijn.


Soms is het niet zo zwart-wit, vandaar dat eBay niet altijd kan ingrijpen in dit soort gevallen

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 35 van 55
laatste antwoord

Valse concurrentie door zwartwerkers ONDER de marktprijs !!!


hoi,


het probleem is inderdaad "waar trek je de grens" iemand die een auto koopt, en na twee weken weer doorverkoopt om een nieuwe te kopen en dat zo een paar keer per jaar doet, is dat een zwart verkoper of is dat gewoon iemand die graag constant van auto verandert?


Hetzelfde met iemand die twee keer per jaar zijn of haar kleerkast leeghaalt en verkoopt en dan het nieuwe seizoen aankoopt.


Niemand hier weet exact wat de aankoop prijs van een item is ten opzichte van de verkoopprijs dus we kunnen niet zien of iemand verkoopt om winst te maken of gewoon om een beetje geld te recupereren uit vorige aankopen die nu niet meer zo gewild zijn.


Soms is het niet zo zwart-wit, vandaar dat eBay niet altijd kan ingrijpen in dit soort gevallen



Het is misschien inderdaad niet zo zwart-wit te stellen maar die persoon met zijn nieuwe-auto-manie dient zijn auto dan wel te verkopen als tweedehands en dient dit voertuig alzo ook te laten keuren in België.


Het wordt anders als diezelfde verkoper wekelijks met 10 al dan niet verschillende auto's op ebay komt hé? Zijn ganse familie is toch plots niet uitgestorven hé?


Idemdito voor diegene die tientallen jeans nieuw aanbiedt in allerlei maten voor super-slanke tot volslanke personen... Is dit nog een een particuliere verkoper?


Zo staat ebay vol van dergelijke private aankopers beste Martijn. Maar... blijkbaar kan dit allemaal. En zeg me niet dat hiertegen opgetreden wordt want zo zijn er veel te veel te vinden waar wij en jullie niet omheen kunnen kijken.


Er is trouwens een vrij eenvoudig systeempje voor jullie om het kaf uit het koren te scheiden: als jullie eens alle verkopers die een bepaald niveau van ebay-kosten halen, onder de loupe nemen en iets verder kijken dan de neus lang is, zullen jullie waarschijnlijk heel snel wantoestanden kunnen filteren




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 36 van 55
laatste antwoord

Valse concurrentie door zwartwerkers ONDER de marktprijs !!!

Volledig mee eens...waar trek je de grens...maar...


Als een privaat verkoper zeg 200 feedbacks haalt op 6 maanden, is dat dan een privaat verkoper, of een zwartwerker?


Ebay is en blijft een medium, daar ben ik het volledig mee eens, maar ergens kun je wel zeggen als er iemand boven de 200 feedbacks ontvangt als privaat verkoper (geen zakelijke verkoper dus) dat er wel iets mis is...


Hier kan Ebay (ook andere site's hoor) iets tegen doen.


En net zoals alles, zit gebruik en misbruik in een klein hoekje...


Bericht 37 van 55
laatste antwoord

Valse concurrentie door zwartwerkers ONDER de marktprijs !!!

Het is niet omdat je 200 feedbacks haalt dat er iets fout is hé? Sommige zelfstandigen halen deze nooit per maand hoor.


Ik keek daarnet eens en opende zomaar een rubriek: Herenkleding - Jeansbroeken.


De eerste aanbieding met "Nu Kopen" had ik al prijs!


Particuliere verkoper die 5 identieke broeken verkoopt in één aanbieding en dezelfde nog eens heeft in verschillende andere maten. Iedere aanbieding die hij lopen heeft met "Vaste Prijs" gaat om multipele aantallen! Van één paar schoenen zelfs meer dan 10 stuks...


Zeg me dus niet dat hier geen "str*nt aan de knikker" is!


Misschien nog even ter verduidelijking: deze persoon heeft slechts 55 feedbacks op één maand maar is toch wel degelijk een BTW-ontduiker. Ook al gaat het maar om peanuts, met al die peanuts zou er al een groot deel van onze nationale staatsschuld afgelost kunnen worden

-- Bewerkt door hetzijspoor om 30 May 2011 15:25 CEST



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 38 van 55
laatste antwoord

Valse concurrentie door zwartwerkers ONDER de marktprijs !!!

Haha... klopt , we mogen zelfs niet weten vanwaar hij/zij is, belgique, waar ligt dat in belgie???


Heb effe zijn verkopen opgeteld deze maand 55 stuks = ...veel te veel... dit is duidelijk geen persoon die effe zijn kleerkast verkoopt, noch die van zijn ganse familie. Ik denk dat hij alle kleerkasten van de provincie Namen aan het verkopen is :-).


Beste ebay, hier kunnen jullie iets aan doen, mits kleine ingrepen, kun je geen limiet instellen voor privaat verkopers, zeg,  je mag maar 20 aanbiedingen op ebay zetten per maand...ik maak maar een suggestie?!

Bericht 39 van 55
laatste antwoord

Valse concurrentie door zwartwerkers ONDER de marktprijs !!!

martijn@ebay.com
Community-lid

als jullie nog zo'n "particuliere" verkopers zien mogen jullie me altijd eens een mailtje sturen hoor.Ik help graag om de Belgische staatsschuld op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 40 van 55
laatste antwoord