op 05-10-2012 12:37
Ik ben hier al een maand mijn hoofd over aan het breken. Ik heb nog nooit zo'n slechte verkoop meegemaakt op Ebay en zo lang op een stuk. Echt nog nooit meegemaakt.
Gisterenavond heb ik eindelijk de reden gevonden waarom niet alleen mijn verkoop maar ook die bij de concurrentie volledig ingestort is.
Doe eens het volgende:
* Blader naar de categorie PS3 games en vraag een lijst op van alle games aan een NU KOPEN prijs
* Open een nieuw tabblad in uw browser. Doe nu identiek hetzelfde maar gebruik hier de Franstalige versie van Ebay (page d'accueil en Français)
De resultaten die je te zien krijgt zijn totaal verschillend. Het komt er op neer dat als Nederlandstalige verkoper uw objecten niet meer zichtbaar zijn voor de Franstalige gebruikers en vice versa.
Als ik de Franstalige versie gebruik en ik doe dan een zoekopdracht naar Call Of Duty Black Ops in de categorie PS3 staat mijn object helemaal onderaan de resultaten en volgens Ebay bevindt dit object zich in het buitenland. In de categorie PS1 games heb ik een aantal games aangeboden in de categorie Franstalige games. Zelfs deze zijn niet zichtbaar als ik de Franstalige versie van Ebay gebruik.
Sinds jaar en dag zijn 80% van mijn klanten Franstalig. Op dit ogenblik ZIJN 80% VAN MIJN OBJECTEN VOLLEDIG ONZICHTBAAR VOOR MIJN KOPERS!!!
Ik heb er geen idee van of dit een bug is of een doelbewuste vernieuwing van Ebay. Ik weet wel dat dit nefast is voor mijn eigen verkoop en idem ditto bij de concurrentie. Als deze situatie blijft aanhouden kan ik binnen een paar maanden mijn boeltje sluiten. Mijn bezoekersaantallen en mijn verkoop bedraagt nauwelijks nog 30% van wat die voordien was.
Ik ben zeker niet alleen in deze situatie. Ook bij mijn concurrenten heb ik de verkoop zien ineenstorten. Bij de afgelopen aanbiedingen zie ik dat er bijna niets verkocht wordt.
Ik heb gisterenavond dit probleem al aan Customer Support gemeld. Deze morgen heb ik tevens naar de PowerSeller hotline gebeld, maar daar konden ze me niet echt helpen.
Ik wil via deze web dan ook een oproep doen aan mijn mede Ebayverkopers om ook Ebay hierover te contacteren zodat deze vernieuwing/bug zo spoedig mogelijk teniet gedaan wordt.
Als dit een definitieve wijziging wordt, vrees ik dat er binnen nu een een jaar niet veel meer gaat overblijven van Ebay België. Op termijn is deze situatie onhoudbaar en zal ervoor zorgen dat zowel ik als veel andere al dan niet professionele verkopers er het bijltje bij zullen neerleggen.
Ik zie zo ook het nut niet in om Ebay nog iets aan te bieden als ik slechts nog 20% van mijn doelpubliek kan bereiken.
op 09-10-2012 21:46
Ik heb nog geen reactie op mijn mailbericht. Morgen bel ik terug naar dat 0800 nr. en probeer een supervisor of zo aan de lijn te krijgen.
op 10-10-2012 10:07
Ik had gisteren gerageerd op deze Topic en zag vanmorgen dat mijn bericht werd verwijderd door ebay omdat ik een woord had gebruikt die blijkbaar niet mocht!
DUS ebay leest deze berichten dan ook!
Is niet de eerste keer dat er "spook"-interventies zijn hoor. Alleen jammer dat de betrokkene zich niet kenbaar maakt. Zou het minste zijn wat men kan verwachten maar blijkbaar lukt dit niet 😞
op 10-10-2012 10:16
Dit is nu eens echt dé mentaliteit van eBay. Bij elk telefonisch contact met de klantendienst krijg je dezelfde nietszeggende antwoorden, zo afgelezen van de computer.
De call center agents zijn er niet op getraind om klanten effectief te helpen, ze worden erop getraind om de klanten zo snel mogelijk af te schepen met diezelfde nietszeggende antwoorden.
Ik kijk uit naar de dag dat er een gelijkaardige verkoopssite als eBay opgestart wordt. En geloof me, die dag zal komen, en eBay zàl klappen krijgen.
Maar nu hebben ze quasi het monopolie en denken ze dat ze het zich kunnen permitteren om arrogant te zijn...... wie laatst lacht best lacht, vergeet dit niet beste mensen van eBay !
op 10-10-2012 10:31
Wel om jullie even de klantenservice van Ebay uit te leggen.
Ik verkoop iets aan een duitse koper (90 euro), deze koper legt klacht neer en zegt dat hij de goederen NIET ontvangen heeft. Ebay betaald hem terug. Koper geeft volgende negatieve feedback.
"erst geliefert nachdem ebay/PayPal eingeschaltet. abwicklung äußerst unseriös"
Nadruk dus op EERST GELEVERD.
Ik contacteer dus pay-pal en dit is hun antwoord:
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal in verband met uw eBay-claim.
Ik heb uw e-mail gelezen en wil u nogmaals mededelen dat deze kwestie door eBay werd behandeld. PayPal is enkel het betaalmiddel in deze kwestie.
Het is eBay die heeft besloten om de kwestie in het voordeel van de koper te sluiten en het geld naar de koper terug te boeken.
Daarom wil ik u zo vriendelijk verzoeken om contact op te nemen met eBay. PayPal kan niets veranderen aan de uitkomst van de kwestie, omdat deze door eBay werd behandeld.
Alvast onze excuses voor enig ongemak.
Dus ikke naar Ebay en dit is hun antwoord:
Bedankt voor uw mail waarin u zich informeert over uw eerdere vraag over een terugboeking van PayPal.
Ik begrijp dat u een snellere reactie wilt, in dit geval is meer tijd nodig om uw zaak te verwerken.
Mijn collega heeft uw zaak aan PayPal doorgegeven en wij hebben nog steeds geen antwoord gekregen. Zodra wij het antwoord van PayPal hebben, wij zullen u zo spoedig mogelijk informeren.
PayPal verwerkt uw zaak. Ik heb geen zicht op details van het verwerkingsproces. Wellicht PayPal kan meer informatie over de stand van zaken geven.
Al vast bedankt voor uw begrip en medewerking, Ik wens u een prettige dag.
Dus ping-pong, en ikke ben dus en 90 euro & de goederen kwijt...
D.
op 10-10-2012 11:15
'Dus ping-pong, en ikke ben dus en 90 euro & de goederen kwijt...'
En dan nog een negatieve FB er bovenop ! :_|
'Dus ping-pong, en ikke ben dus en 90 euro & de goederen kwijt... ' Deze redenering klopt niet helemaal, je had toch 90 euro ontvangen, die ben je terug kwijt, dus dat blijft gelijk, je bent alleen je goederen kwijt.
op 10-10-2012 11:26
in weeze heb je gelijk, maar ik ben ook de kosten op ebay kwijt...je weet wel plaatsing kosten, verkoopkosten, kosten van paypal, enz...
dus om correct te zijn, ik ben 90 euro of de goederen kwijt...en de kosten op de verkoop.
D.
op 10-10-2012 14:02
Net terug naar dat 0800 nummer gebeld. Kreeg ook een andere support medewerker aan de lijn.
Het enige antwoord dat ik ontving was deze de vorige support medewerker mijn probleem aan de bevoegde dienst doorgegeven heeft en dat ze hopelijk tegen volgende week meer zouden weten.
Pfff, ik vrees dat dit iets van lange adem gaat worden...
op 10-10-2012 15:19
Ja ja, lieve mensen, 't is hier nog altijd hetzelfde liedje .... ik doe niet meer mee aan de discussie want zie steeds weer diezelfde frustraties en onderwerpen terugkomen en ik heb me er ook moeten bij neerleggen.
De verkoop ligt ook plat op mijn twee accounts, ik zoek niet meer naar de reden ervan, je komt er depressief van.
,-)
op 10-10-2012 15:30
Probleem is doorgegeven aan "de bevoegde dienst". Vertaal : ik ben er vanaf !
"Volgende week" krijg je antwoord. Vertaal : misschien, héél misschien krijg je binnen x aantal maanden een standaard antwoord. Waar je weer helemaal niets mee bent natuurlijk maar ja, dan hebben ze je weer x maanden kunnen zoethouden....
Ik ben eens benieuwd.........
op 10-10-2012 15:54
Net zoals mijn verhaal... lees nu eens wat ebay zegt:
elke verkoper weet dat paypal & ebay eerst het geld van uw rekening neemt bij een claim...wel dit is het antwoord...LET WEL IK HEB NIKS TERUGBETAALD
Hartelijk dank voor uw geduld.
Wij hebben een reactie van onze verantwoordelijke afdeling inmiddels ontvangen en kunnen u als volgt informeren.
U heeft een terugstorting zelf gedaan op 18 september 2012. Aangezien er geen besissing wordt genomen kunne we uw bezwaar helaas niet accepteren. Het is nl. niet mogelijk om in zulke gevallen bezwaar te aantekenen.
Heet enige wat wij voor u kunnen adviseren is om deze situatie samen met de koper naar tevredenheid op te lossen. Waarschijnlijk kunnen u tot een oplossing komen.
Mocht u nog vragen hebben neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag.
Ik wens u veel plezier met eBay en nog een prettige dag toe.
in mijn paypal staat het volgende