annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik ben hier al een maand mijn hoofd over aan het breken. Ik heb nog nooit zo'n slechte verkoop meegemaakt op Ebay en zo lang op een stuk. Echt nog nooit meegemaakt.

Gisterenavond heb ik eindelijk de reden gevonden waarom niet alleen mijn verkoop maar ook die bij de concurrentie volledig ingestort is.

Doe eens het volgende:

* Blader naar de categorie PS3 games en vraag een lijst op van alle games aan een NU KOPEN prijs

* Open een nieuw tabblad in uw browser. Doe nu identiek hetzelfde maar gebruik hier de Franstalige versie van Ebay (page d'accueil en Français)

De resultaten die je te zien krijgt zijn totaal verschillend. Het komt er op neer dat als Nederlandstalige verkoper uw objecten niet meer zichtbaar zijn voor de Franstalige gebruikers en vice versa.

Als ik de Franstalige versie gebruik en ik doe dan een zoekopdracht naar Call Of Duty Black Ops in de categorie PS3 staat mijn object helemaal onderaan de resultaten en volgens Ebay bevindt dit object zich in het buitenland. In de categorie PS1 games heb ik een aantal games aangeboden in de categorie Franstalige games. Zelfs deze zijn niet zichtbaar als ik de Franstalige versie van Ebay gebruik.

Sinds jaar en dag zijn 80% van mijn klanten Franstalig. Op dit ogenblik ZIJN 80% VAN MIJN OBJECTEN VOLLEDIG ONZICHTBAAR VOOR MIJN KOPERS!!!

Ik heb er geen idee van of dit een bug is of een doelbewuste vernieuwing van Ebay. Ik weet wel dat dit nefast is voor mijn eigen verkoop en idem ditto bij de concurrentie. Als deze situatie blijft aanhouden kan ik binnen een paar maanden mijn boeltje sluiten. Mijn bezoekersaantallen en mijn verkoop bedraagt nauwelijks nog 30% van wat die voordien was.

Ik ben zeker niet alleen in deze situatie. Ook bij mijn concurrenten heb ik de verkoop zien ineenstorten. Bij de afgelopen aanbiedingen zie ik dat er bijna niets verkocht wordt.

Ik heb gisterenavond dit probleem al aan Customer Support gemeld. Deze morgen heb ik tevens naar de PowerSeller hotline gebeld, maar daar konden ze me niet echt helpen.

Ik wil via deze web dan ook een oproep doen aan mijn mede Ebayverkopers om ook Ebay hierover te contacteren zodat deze vernieuwing/bug zo spoedig mogelijk teniet gedaan wordt.

Als dit een definitieve wijziging wordt, vrees ik dat er binnen nu een een jaar niet veel meer gaat overblijven van Ebay België. Op termijn is deze situatie onhoudbaar en zal ervoor zorgen dat zowel ik als veel andere al dan niet professionele verkopers er het bijltje bij zullen neerleggen.

Ik zie zo ook het nut niet in om Ebay nog iets aan te bieden als ik slechts nog 20% van mijn doelpubliek kan bereiken.

Bericht 1 van 213
laatste antwoord
212 ANTWOORDEN 212

Pff.. Als ik nu opzoek op ebay.be/nl dan komen de Waalse aanbiedingen tevoorschijn onderaan de zoekresultaten onder de kop "internationale verkopers". Wat een zever is dat?? Sinds wanneer is Wallonië het buitenland?

Bericht 61 van 213
laatste antwoord

vlaanderen hoort momenteel bij ebay.nl, als je een mail aan hen zend word je omgeleid via de nederlandse ebay site, of je moet zenden aan nlbe@ebay.com

Wallonie hoort nu bij ebay frankrijk, het lukt ebay wel wat onze regering niet kan, Belgie is voor ebay reeds gesplits.

Bericht 62 van 213
laatste antwoord

Kijk maar eens goed hieronder, Belgie is dus niet meer ONS land, Belgie zit in de lijst van de internationale verkopers.

Zoals iedereen hier al aangaf. Nederlandstalige eBay zet Wallonie bij het buitenland. Franstalig eBay zet Vlaanderen bij het buitenland.

Blijft enkel nog Brussel over ?  🙂  🙂  🙂

Begrijpe wie begrijpe kan......

82 objecten gevonden van internationale eBay-verkopers bottes en daim CHAUSSURES LACHAPELLE pointure 35 en bon...Locatie: België 
5 BiedingenEUR 7,50+EUR 6,...
Bottines enfants TOM TAILOR 59705 Black pt 35Locatie: België EUR 39,90GratisResterende tijd:24d 20u ...bottes en Cuir (aspect vieux cuir original Le Coq Sport...Locatie: België 
6 BiedingenEUR 5,50+EUR 6,...
Bottes IKKS pointure 35Locatie: België 
0 BiedingenEUR 25,00+EUR 6,20Resterende tijd:3u 57m
Chaussures CLARKS Cuir Marron 35Locatie: België 
1 BodEUR 5,50+EUR 5,00Resterende tijd:4u 11m
bottes de neige QUECHUA P35 grise/rose très très peut p...Locatie: België 
1 BodEUR 14,99+EUR 6,20Res...
++RENATA BOYS++ BNWT POINTURE 35 CHAUSSURES BASKETS HAU...Locatie: België EUR 134,00GratisResterende...CLARKS TAILLE 35 NEUFLocatie: België 0 BiedingenEUR 20,00+EUR 6,70Resterende tijd:5u 18m Grosses bottines garçon pointure 35Locatie: België 0 BiedingenEUR 18,50+EUR 5,90Resterende tijd:5u 4...SANDALES DE COMMUNION EN TAILLE 35 EN CUIR COMME NEUVES...Locatie: België 
0 BiedingenEUR 15,00+EUR 4...
Alle overeenkomende objecten van internationale verkopers bekijkenTools:Opgeslagen zoekopdrachten|Gezocht|RSS Meer weten

Bericht 63 van 213
laatste antwoord

Wat ik hier lees is het volgende:

Ebay helpt je graag maar in dit geval kunnen we niet helpen, maar neem gerust terug contact met ons op, dan kijken we of we U kunnen helpen, we helpen U graag !!! "

Dus, samenvatting: "wij kunnen U NIET helpen".

Bericht 64 van 213
laatste antwoord

Als het een troost kan zijn. Het is niet alleen in België dat de Ebayverkoop op zijn gat ligt.

Ik ben dit al een paar maanden aan het volgen via buitenlandse Ebayfora en een aantal site met nieuws over e-commerce. Ook in het buitenland wordt er steen een been geklaagd over de verkoop.

Als je op Ebay iets zoekt zit daar ook een zoekrobot achter zoals Google. Ik weet niet of er andere Ebayers zijn die van Cassini gehoord hebben. Al lang geleden heeft Ebay eens een officiële mededeling gedaan dat de zoekrobot eens helemaal ging hermaakt worden. De naam die ze deze nieuwe zoekrobot gegeven hebben is Cassini. Ebay heeft hier voor zo ver ik weet nog geen enkele officiële mededeling gedaan, maar er gaan verschillend geruchten dat het invallen van de verkoop samen gaat met tests die zouden gebeurd zijn met die nieuwe zoekrobot.

Ik schrijf hier zelf maar wat ik zelf gelezen hebben. Ik weet zelf niet wat er van aan is.

Ik weet alleen dat ik de verkoop nog nooit zo kalm geweten heb en vooral zo lang aan een stuk. De splitsing van Ebay doet er dan nog een schepje bovenop.

Bericht 65 van 213
laatste antwoord

Verkoop : 0,00000000000

en als er is iets verkocht geraakt is het inderdaad in het Vlaamse landgedeelte, terwijl ik vroeger veel moest versturen richting Wallonië.

zou er nu echt geen enkele krant of televisieprogramma geintersserd zijn in een artikel :

"BELGIE GESPLITST !!! " .... door E-bay. ?

zo net voor de verkiezingen, zou toch leuk zijn, en mss voor ons goe meegenomen.

Bericht 66 van 213
laatste antwoord

Troost u, de verkoop is hier niet beter.

Maar ja, 't is weer woensdag. Dus ik had niet anders verwacht.

Dat is al maanden aan een stuk bezig. 2-3 woensdagen per maand zie ik telkens mijn bezoekersaantallen (en dus ook verkopen) om onverklaarbare reden helemaal ineenzakken. De zaterdagen hebben ook vaak die neiging.

Op hetzelfde moment zie ik bij de concurrentie dat de verkoop op die dagen piekt. Vaak zie ik op die dagen een piek in bezoekersaantallen/verkoop op mijn website. Terwijl ik op Ebay niet lijk te bestaan.

Een tijdje geleden heb ik de cijfers in mijn omniture rapporten voor de afgelopen 12 maanden eens aan het vergelijken geweest. Het gevoel dat ik al een tijd had werd alleen maar bevestigd. De dagen dat ik een absolute dip in mijn bezoekers/verkoop zag was in 80% van de gevallen steeds de woensdag en/of de zaterdag. En des te slechter ik op die dagen verkocht, des te beter ik de verkoop zag vlotten bij al mijn concurrenten. Heel bizar.

Ebay over gecontacteerd, maar met een kluitje in het riet gestuurd.

Nog Ebayers die mijn verhaal herkennen?

Bericht 67 van 213
laatste antwoord

Wel, t' is een feit, met die zoekrobotdinges,  ik zocht bvb via google wat een scootmobiel kost en nu krijg ik op Ebay een banner met scootmobiels !

Ik zocht via google de goedkoopste betaalterminal en nu krijg ik op ebay banners vanboven met  teminals ...

die reclame hangt m'n keel uit ... big brother is watching you, ze weten al je volledige handel en wandel op dat internet, je doet niets meer ongehinderd.

Bericht 68 van 213
laatste antwoord

Dat heeft alles te maken met je browsegeschiedenis en je coockies. Als je deze wist zal je terug heel andere reclame te zien krijgen.

Bericht 69 van 213
laatste antwoord

Momenteel nog geen antwoord van mijn powerseller contactpersoon, kverwacht er ook niet veel van.

't goede nieuws is dat mijn sites de laatste tijd beter beginnen te draaien en ik daar maar 1% kosten heb ipv de 7% van ebay. Soit alles wat rechtstreeks bij mij gekocht wordt kan niet meer op ebay gekocht worden.

Daarbovenop nog een 2tal paypal geschillen : 1 die een geschil start tegen een andere verkoper maar per ongeluk mij selecteerd en nu niet meer antwoord al heeft hij reeds 2 weken een goede feedback van ontvangst gegeven. En een andere die niet eerst even deftig wil communiceren vooraleer hij een geschil start (lost in post, los ik op binnen 2 werkdagen).

Zo gaan mijn 2 accounts hier niet lang actief meer blijven. mijnen inko zat verleden jaar aan 500 feedbacks tegen het jaareinde en nu haal ik de 80 niet meer

Bericht 70 van 213
laatste antwoord