annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik ben hier al een maand mijn hoofd over aan het breken. Ik heb nog nooit zo'n slechte verkoop meegemaakt op Ebay en zo lang op een stuk. Echt nog nooit meegemaakt.

Gisterenavond heb ik eindelijk de reden gevonden waarom niet alleen mijn verkoop maar ook die bij de concurrentie volledig ingestort is.

Doe eens het volgende:

* Blader naar de categorie PS3 games en vraag een lijst op van alle games aan een NU KOPEN prijs

* Open een nieuw tabblad in uw browser. Doe nu identiek hetzelfde maar gebruik hier de Franstalige versie van Ebay (page d'accueil en Français)

De resultaten die je te zien krijgt zijn totaal verschillend. Het komt er op neer dat als Nederlandstalige verkoper uw objecten niet meer zichtbaar zijn voor de Franstalige gebruikers en vice versa.

Als ik de Franstalige versie gebruik en ik doe dan een zoekopdracht naar Call Of Duty Black Ops in de categorie PS3 staat mijn object helemaal onderaan de resultaten en volgens Ebay bevindt dit object zich in het buitenland. In de categorie PS1 games heb ik een aantal games aangeboden in de categorie Franstalige games. Zelfs deze zijn niet zichtbaar als ik de Franstalige versie van Ebay gebruik.

Sinds jaar en dag zijn 80% van mijn klanten Franstalig. Op dit ogenblik ZIJN 80% VAN MIJN OBJECTEN VOLLEDIG ONZICHTBAAR VOOR MIJN KOPERS!!!

Ik heb er geen idee van of dit een bug is of een doelbewuste vernieuwing van Ebay. Ik weet wel dat dit nefast is voor mijn eigen verkoop en idem ditto bij de concurrentie. Als deze situatie blijft aanhouden kan ik binnen een paar maanden mijn boeltje sluiten. Mijn bezoekersaantallen en mijn verkoop bedraagt nauwelijks nog 30% van wat die voordien was.

Ik ben zeker niet alleen in deze situatie. Ook bij mijn concurrenten heb ik de verkoop zien ineenstorten. Bij de afgelopen aanbiedingen zie ik dat er bijna niets verkocht wordt.

Ik heb gisterenavond dit probleem al aan Customer Support gemeld. Deze morgen heb ik tevens naar de PowerSeller hotline gebeld, maar daar konden ze me niet echt helpen.

Ik wil via deze web dan ook een oproep doen aan mijn mede Ebayverkopers om ook Ebay hierover te contacteren zodat deze vernieuwing/bug zo spoedig mogelijk teniet gedaan wordt.

Als dit een definitieve wijziging wordt, vrees ik dat er binnen nu een een jaar niet veel meer gaat overblijven van Ebay België. Op termijn is deze situatie onhoudbaar en zal ervoor zorgen dat zowel ik als veel andere al dan niet professionele verkopers er het bijltje bij zullen neerleggen.

Ik zie zo ook het nut niet in om Ebay nog iets aan te bieden als ik slechts nog 20% van mijn doelpubliek kan bereiken.

Bericht 1 van 213
laatste antwoord
212 ANTWOORDEN 212

@antique:

- volgens mij mag je geen links naar andere ebay-accounts zetten in je aanbiedingen. Je mag dit wel doen op je "Mij"-pagina maar wie komt daar lezen???

- in je TurboLister kan je perfect twee accounts aanmaken zodat je beide kunt beheren vanuit 1x TL

- wat de 2x aangemaakte objecten betreft, welke haan gaat daar naar kraaien??? Probleem is echter dat je je hierbij niet mag vergalopperen... In veilingvorm is dit zowiezo niet aangeraden want er zou wel eens op beide kunnen geboden worden terwijl je er maar 1 hebt... Onder vaste prijs heb je dan weer het risico dat beide verkocht raken als je niet snel genoeg de resterende verwijdert.

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 141 van 213
laatste antwoord

Wat ik mij afvraag is wat de dienst economische inspectie hiervan vind dat ik als belgische inwoner en handelaar niet meet in gans belgie kan verkopen, behalve wanneer ik 2x plaatsingskosten betaal, of zoals Ebay zegt:

"Wegens deze wijziging kunnen de Franstalige gebruikers op ebay.be uw objecten via befr.ebay.be niet meer automatisch bekijken. Ze dienen tijdens een zoekopdracht de optie 'wereldwijd' aanvinken"

Dus wat Ebay eigenlijk zegt is dat Vlaanderen het buitenland is voor de Walen en omgekeerd.

Bericht 142 van 213
laatste antwoord

@supergiftman: ik ben me net als jij ten volle bewust van het feit dat we ook nu weer wel achter de feiten zullen blijven lopen zolang we hier blijven kniezen. We kunnen ons hartjes wel eens luchten maar hopen dat er iets zal veranderen lijkt mij (de ervaringen uit het verleden bekijkende) utopisch.

Ik ben dan ook al enkele dagen gefocust op het zoeken naar een oplossingsmogelijkheid, net zoals ik in een identieke situatie diende te doen toen mijn aanbiedingen plots niet meer zichtbaar waren in Duitsland.

Iedereen die adviezen heeft voor nieuwe strategieën is van harte welkom me dunkt. Misschien best hiervoor een nieuw draadje openen???

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 143 van 213
laatste antwoord

Ik heb een aantal van mijn objecten op de Waalse kant kunnen aanbieden. Het gaat dan wel uitdrukkelijk over 100% Franstalige games.

Als test heb ik een paar games langs beide kanten aangeboden en blijkbaar geen haan die kraait naar die dubbele aanbiedingen.

Ebay spreekt hier ook zichzelf tegen. Enderzijds raden ze zelf aan om items langs 2 kanten te plaatsen en langs de andere kant zeggen ze dat dit niet mag??????

En ondertussen valt te verkoop helemaal stil.... Als dit zo blijft zal Ebay nog graag de klok terugdraaien.

Bericht 144 van 213
laatste antwoord

Ik denk niet dat ebay.be zo belangrijk is voor ebay.

Ik vrees dan ook dat de klok niet zal worden teruggedraaid.

Het gaat al een tijdje minder goed op ebay,ook op andere sites.

Ieder merk heeft ondertussen zijn eshop ,outlets zijn er ondertussen ook voldoende.Economisch gaat het ook minder goed ,mensen kopen minder .Dat is de realiteit.

Het heeft geen zin om te blijven zeuren of elkaar verwijten naar het hoofd te slingeren .

Verzamelaars en modelbouwers zullen er altijd blijven en die zoeken wereldwijd.

Ebay heeft prof verkopers toch een mooi portaal gegeven in het verleden,velen hebben een eigen webshop kunnen uitbouwen.

Maar voor de rest zie ik nog erg weinig toekomst.

Er is een tijd van komen en gaan en die van gaan is gekomen.

Bericht 145 van 213
laatste antwoord

Waar zit het verschil in facturatie op Ebay België (Frans) en Ebay Frankrijk?

Indien je bijvoorbeeld een Topwinkel Plus hebt in België betaal je voor aanbiedingen aan vaste prijs 0,01 eur.

Indien je met diezelfde account een aanbieiding aan vaste prijs maakt op ebay.fr, dan betaal je 0,35 eur.

Creëer je een aparte account en open je met die account een winkel in ebay.fr, dan betaal je voor aanbiedingen aan vaste prijs in Frankrijk 0 eur, maar voor aanbieidngen aan vaste prijs in België 0,35 eur.

Indien men de facturatie in België zou splitsen, dan betaal je met een Vlaamse account voor een aanbieidng aan vaste prijs op ebay.benl 0,01 eur en op ebay.befr 0,35 eur.

Bericht 146 van 213
laatste antwoord

Om goed zichtbaar te zijn is het aangeraden op iedere site een apart account te hebben en eventueel een winkel.Probleem is turbo lister doordat deze steeds de connektie met ebay maakt.

Klopt dit ?

Dit is GEEN probleem, zoals Zijspoor al aanstipte :

Je kan een tweede account koppelen door in TL op de knop "bestand" (bovenaan links) op nieuwe account te klikken.

Van dan af krijg je bij het opstarten van TL een keuzemenu met welke account je wil werken.

Bericht 147 van 213
laatste antwoord

Mens toch, heb (samen met wellicht vele anderen) al m'n kop gebroken op deze zaak.

Ik ben nu begonnen met een beetje te verdelen, inloggen op de franstalige site en aanbiedingen plaatsen.

Maar wat mij dan nog het MEEST TEGEN DE BORST stoot is dat bij zoekwerk U.K. voorrang krijgt in plaats van Wollonië of Vlaanderen.

Voor wie nog niet mee is met het verhaal:

log uit en ga boven klikken op:  Page d'accueil en français

tik dan eens "helly hansen polo shirt" in:   Jekomt slechts 1 artikel van mijn Belgische winkel tegen en al de rest is meteen U.K.   (dat ene artikel heb ik er nu pas opgeplaatst)

klik dan terug boven in:  Homepagina in het nederlands 

zelfde woorden: helly hansen polo shirt     en nu zie je een andere aanbieding van een andere polo shirt en al de rest er onder ook U.K.

Met andere woorden,  De Vlaamse EBAY en de Waalse EBAY maakt eerst een link naar U.K. en andere Europese landen maar NIET naar onze eigen buren.

Ik denk zelfs dat er veel verkopers zijn die niet op dit forum komen en zich van geen kwaad bewust zijn en er van uitgaan dat de verkoop volledig op z'n gat gevallen is.

EBAY loopt hier ook schade door op en ik begrijp niet dat ze dit niet inzien.

WIL AUB iemand van EBAY die onze stelling begrijpt en hiermee akkoord gaat, deze ondersteunen aub?

We verliezen hierdoor inkomsten en het is niet mals.

Jean

Bericht 148 van 213
laatste antwoord

Als ik op de Franstalige ebay ga en HELLY HANSEN ingeef en dan Belgique ingeef,zie ik al uw aanbiedingen.

Dus die splitsing is toch niet de enige reden.

Iemand die iets zoekt van een bepaald merk zal meestal toch de locatie aangeven,Belgie,Europese Unie of wereldwijd.

Dus ik denk dat die splitsing op merkproducten niet veel invloed heeft.

Bericht 149 van 213
laatste antwoord

Heb zopas nog eens de test gedaan:

uitgelogd,  dan naar de franstalige ebay,

vervolgens HALLY HANSEN ingetikt.

resultaat:  ik krijg maar 1 aanbieding te zien en alles er onder is royaume uni.

vreemd.

Ik zal enkele klanten mailen deze middag of ze ook de test kunnen doen voor me.  

Feit is, de cijfers zijn wat ze zijn en feit is dat we precies onzichtbaar geworden zijn voor onze Franstalige vrienden.   Waarom krijgen buitenlandse aanbiedingen dan voorang op de Vlaamse/Waalse als we opzoeken,  Raar.

Jean

Bericht 150 van 213
laatste antwoord