annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik ben hier al een maand mijn hoofd over aan het breken. Ik heb nog nooit zo'n slechte verkoop meegemaakt op Ebay en zo lang op een stuk. Echt nog nooit meegemaakt.


 


Gisterenavond heb ik eindelijk de reden gevonden waarom niet alleen mijn verkoop maar ook die bij de concurrentie volledig ingestort is.


 


Doe eens het volgende:


* Blader naar de categorie PS3 games en vraag een lijst op van alle games aan een NU KOPEN prijs


* Open een nieuw tabblad in uw browser. Doe nu identiek hetzelfde maar gebruik hier de Franstalige versie van Ebay (page d'accueil en Français)


 


De resultaten die je te zien krijgt zijn totaal verschillend. Het komt er op neer dat als Nederlandstalige verkoper uw objecten niet meer zichtbaar zijn voor de Franstalige gebruikers en vice versa.


 


Als ik de Franstalige versie gebruik en ik doe dan een zoekopdracht naar Call Of Duty Black Ops in de categorie PS3 staat mijn object helemaal onderaan de resultaten en volgens Ebay bevindt dit object zich in het buitenland. In de categorie PS1 games heb ik een aantal games aangeboden in de categorie Franstalige games. Zelfs deze zijn niet zichtbaar als ik de Franstalige versie van Ebay gebruik.


 


Sinds jaar en dag zijn 80% van mijn klanten Franstalig. Op dit ogenblik ZIJN 80% VAN MIJN OBJECTEN VOLLEDIG ONZICHTBAAR VOOR MIJN KOPERS!!!


 


Ik heb er geen idee van of dit een bug is of een doelbewuste vernieuwing van Ebay. Ik weet wel dat dit nefast is voor mijn eigen verkoop en idem ditto bij de concurrentie. Als deze situatie blijft aanhouden kan ik binnen een paar maanden mijn boeltje sluiten. Mijn bezoekersaantallen en mijn verkoop bedraagt nauwelijks nog 30% van wat die voordien was.


 


Ik ben zeker niet alleen in deze situatie. Ook bij mijn concurrenten heb ik de verkoop zien ineenstorten. Bij de afgelopen aanbiedingen zie ik dat er bijna niets verkocht wordt.


 


Ik heb gisterenavond dit probleem al aan Customer Support gemeld. Deze morgen heb ik tevens naar de PowerSeller hotline gebeld, maar daar konden ze me niet echt helpen.


 


Ik wil via deze web dan ook een oproep doen aan mijn mede Ebayverkopers om ook Ebay hierover te contacteren zodat deze vernieuwing/bug zo spoedig mogelijk teniet gedaan wordt.


 


Als dit een definitieve wijziging wordt, vrees ik dat er binnen nu een een jaar niet veel meer gaat overblijven van Ebay België. Op termijn is deze situatie onhoudbaar en zal ervoor zorgen dat zowel ik als veel andere al dan niet professionele verkopers er het bijltje bij zullen neerleggen.


 


Ik zie zo ook het nut niet in om Ebay nog iets aan te bieden als ik slechts nog 20% van mijn doelpubliek kan bereiken.

Bericht 1 van 213
laatste antwoord
212 ANTWOORDEN 212

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Nee,het is de eerste keer dat ik die plaatste,8 dagen geleden.


Diegene die morgen afloopt is 9 dagen geleden voor het eerst geplaatst,en die is alleen terug te vinden aan de Vlaamse kant.

Bericht 31 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Waar ik me zorgen over ga maken is dit:


Bekijk dit object eens en zoek het dan eens op ebay.be op de nederlandstalige versie.


http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380479816263&ssPageName=STRK:MESE:IT


Staat er verdorie nergens op! Allez, ik vind het alvast niet terug X-(:_|




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 32 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Hé en terwijl ik dit aan het typen ben, verschijnt het plots wel.


Ik moet wel zeggen dat ik iets veranderde aan de beschrijving: tot enkele minuten geleden stond het laatste woord tussen aanhalingstekens en ik heb deze ondertussen verwijderd




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 33 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Hebben jullie trouwens dit al in het oog ?


 


Wanneer je via de fora op de link klikt om naar iemands ebayshop te gaan, kom je daar terecht via Ebay Nederland !


 


Idem dito via de franstalige fora van ebay.be :  dan kom je in de shop via Ebay Frankrijk.




Bericht 34 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

@hetzijspoor


 


Ben je zeker dat je op de Waalse Ebay gezien hebt. Ik vind uw aanbiedingen daar niet terug. Maar troost u: ik vind zelfs mijn eigen games niet terug.


 


Qua gebruikers was Ebay al voornamelijk een Franstalige site. Dat zal nu een volledig Franstalige site worden. De verkoop is sowieso kalm. Aan Waalse kant wordt er toch nog iets verkocht. Langs Vlaamse kant is de verkoop volledig 0.


 


Ebay zal het ook in zijn zakken voelen. Mijn Ebay factuur voor deze maand zal maar goed de helft zijn van een normale maand. En zal volgende maand nog een stuk lager zijn.


 


Ik had nog een goeie 50 items klaar staan om op Ebay te zetten, maar die komen daar voorlopig niet meer op. Ik vermoed indien Ebay de klok mocht terug draaien dat dit net zoals nu enkel zal gelden voor nieuw aangeboden objecten. In dat geval ben je niet beter dat je uw aanbiedingen gewoon beëindigd en opnieuw plaatst om direct terug overal zichbaar te zijn.


 


Wat mijn helemaal tegen het hoofd stoot. Hoeveel mails heb ik nu al gehad over de sellers update voor professionele verkopers voor in het najaar. Gezien ik 2dehands artikels verkoop, zou ik in een extra vak bijkomende informatie moeten plaatsen over de staat van het object. Ik ben nu regelmatig mijn Turbolister aan het updaten, ook al eens gezien om een item manueel aan te bieden. De veranderingen die met grote tamtam aangekondigd werden zijn nog niet van kracht. Terwijl veranderingen als de deze die hemelshoge complicaties heeft, in alle stilte door ons strot geramd wordt.


 


Nochtans zou Ebay beter moeten weten. In het buitenland hebben ze al ik weet niet hoe vaak klachten ontvangen omdat ze zonder verwittiging vernieuwingen invoeren. Ook al heeft een hoge piet bij Ebay al verschillende keren beloofd om deze vanaf heden op voorhand aan te kondigen is er niets veranderd.


 


Enfin, niet helemaal. In Ebay Amerika hebben ze pas de gebruikersovereenkomst veranderd. Vanzelfsprekend krijg je als verkoper enkel toegang tot de marktplaats als je deze overeenkomst aanvaard. De wijziging in de overeenkomst bepaalt dat je je als gebruiker akkoord verklaart om je niet aan te sluiten bij een Clas Action lawsuit. M.a.w. je bent verplicht om uw vrijheid op te geven om ook maar om het even welke stappen te ondernemen n'importe hoe hard Ebay met uw voeten speelt.

Bericht 35 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Er leest hier toch iemand mee misschien..


Dat ene object dat gisteren te zien was tussen de Waalse aanbiedingen is daar nu ook verdwenen!



Er gebeuren rare zaken

Bericht 36 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

RARE ZAKEN, dat is nog heel zacht uitgedrukt, kan sinds vanmiddag plots geen objecten niet meer plaatsen, krijg een melding dat er activiteit op mijn account is en dat ik de stappen die in hun mail staan moet uitvoeren, wel moeilijk als je geen mail krijgt wat het probleem is.


Deze avond krijg ik plots een mail over een heel andere account en gericht aan een heel ander persoon, ben het gaan opzoeken en is een Nederlandse verkoper waarvan de account geblokkeerd werd.


Hierin staat dat hij zich moet verifieren met kopie paspoort, rekening met adres op en facturen waaruit blijkt dat hij de aangeboden objecten ook kan leveren.


Raar is dit daar de mail bij mij binnen is gekomen en ik van deze Nederlandse account niets afweet, wie heeft hier ervaring mee.


Dit heeft zeker ook een gevolg voor mij als zakelijk verkoper, want ik kan niets meer plaatsen dus ook mijn nieuwe objecten niet meer verkopen.


Zijn ze nu ebay helemaal aan het slopen, ze zijn in elk geval goed bezig zo.


Indien iemand mij met deze zaak kan helpen, alvast bedankt dan, van ebay krijg je tegenwoordig toch bijna nooit antwoord op je vragen.


Zal morgen misschien ook een bellen, word vervolgd...

Bericht 37 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

@gamewalhalla:


mijn object uit de link was aanvankelijk niet zichtbaar op de vlaamse ebay hé?


Wat het franstalige ebay betreft, weet ik niet hoe je dit doet hoor maar ik krijg mijn objecten van bvb Busch wel degelijk te zien, ook als ik uitgelogd én met verwijdering van het postnummer als zoekopdracht ga bekijken.


Wat me wel opvalt is dat na mijn zoekactie er rechtsboven, net boven de aanbiedingen "livraison en BEL" staat. Eerst stond daar mijn postcode maar na dit te verwijderen, bleef er BEL (Belgique) staan.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 38 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

@hetzijspoor



Inderdaad als ik overga naar de Franstalige en BUSCH ingeef,dan verschijnen inderdaad uw items.


Wel dat is bij mij niet het geval.


Duw maar eens HERMES in ,die 2 items die ik erop heb staan zijn niet te zien.


Bericht 39 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik ben even op onderzoek geweest als koper.



Ik zocht één willekeurige verkoper van jullie uit en kwam tot het volgende raar fenomeen.



Als ik zocht via rubrieken, enz... enz... dan staat het item op blz 2 tussen de aanbiedingen, ga ik zoeken op belgie, dan staat het item op bz.4, ga ik europese unie zoeken dan staat het item op blz 8.



Als ik nu naar de franstalige site ga, dan staat het item er niet?, ga ik zoeken op belgique, dan staat het item op blz 6, ga ik europees zoeken dan staat het item op blz. 12. Wat mij ook opvalt is dat op beide sites de duitse items eerst komen en de franse en nederlandse steevast achteraan, ja soms staan ze tussen aanbiedingen van andere buitenlandse items??? Wat betekend dat je deze items enkele ziet bij wereldwijde aanbiedingen...



Dus als je iets aanbied enkel op de Be nederlandse site en wil je inderdaad in andere landen verkopen, dan sta je bij blijkbaar bij de internationale verkopers, zelfs als de koper in belgie woont ... zo is het dus moeilijk om iets te vinden wat te koop word aangeboden in belgie (nederlandse afdeling)

Bericht 40 van 213
laatste antwoord