annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Voorkopen dat buitenlandse koper verzendkosten zelf invult

forumgutspiller_be
Community-lid

Hoe kan ik voorkomen dat een buitenlandse koper zelf zijn verzendkosten invult?


Ik bied een verzending in gans Europa behalve voor zware objecten. Ik heb nu op korte tijd 2 keer voorgehad dat een buitenlandse koper zo'n object koopt en dan zelf maar de verzendkosten invult.


Ik heb net in mijn Ebay-instellingen gekeken, maar dat vind ik niets terug.

Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Voorkopen dat buitenlandse koper verzendkosten zelf invult

Hey,


 


vermoedelijk gaat het om een koper die via Paypal betaalt? Dan kan je daar weinig aan doen vrees ik.


Ik heb het in het verleden ook al meermaals voor gehad dat de koper zijn betaling invoegt via Paypal (de aankoopprijs + objectnummer) en daar dan zelf de belgische verzendkost invult ipv af te wachten tot hij een betaalverzoek krijgt met de juiste gegevens...


Het enige wat je dan kan doen is hem/haar contacteren, het geld terugsturen en een nieuw betaalverzoek doorsturen met de exacte verzendkosten




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Voorkopen dat buitenlandse koper verzendkosten zelf invult

hughwitte
Community-lid

Er bestaat een instelling in Mijn eBay onder "verkoopvoorkeuren - betaling van kopers - kopers totaalbedrag laten bewerken", waarbij men de koper verhindert het totaalbedrag te bewerken.



Ik weet niet of dit werkt bij internationale kopen waarbij geen internationale verzendkosten ingevuld zijn in het vak verzending van de aanbieding en bij gevallen waarbij kopers meerdere verkopers tegelijkertijd betalen, waarbij er verkopers zijn die bewerken van het totale bedrag toelaten.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 3 van 9
laatste antwoord

Voorkopen dat buitenlandse koper verzendkosten zelf invult

@hughwitte:


 


Dit kan perfect omzeild worden.


Ondanks het feit dat ik dit reeds jaren geleden aankruiste, kunnen kopers wel degelijk gewoon een Paypal-betaling aanmaken en zelf de verzendkost invullen.


Dit doen ze dan uiteraard niet door de link te gebruiken in het aangekochte object maar rechtstreeks in te loggen in Paypal en zo de betaling aanmaken




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 9
laatste antwoord

Voorkopen dat buitenlandse koper verzendkosten zelf invult

@hetzijspoor



Klopt en dan krijg je het feit dat het object betaald is, maar toch bij de onbetaalde items blijft hangen.



betaling is dan wel geboekt en ook aangeduid in ebay maar niet bevestigd.


Door dan simpel op opslaan te klikken is alles terug in orde... en gaat de transactie naar de betaalde items.



D.

Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Voorkopen dat buitenlandse koper verzendkosten zelf invult

ik kom nogal vaak tegen dat kopers onmiddellijk betalen maar daardoor te veel verzendkost betalen als ze meerdere stuks aankopen, want de verzendkosten die tellen gewoon op.


 


in m'n advertentie staat nochtans dat ze het even moeten vragen voor gecombineerde verzendkosten.


 


ik wacht dan tot alles afgerond is en dan betaal ik het teveel betaalde terug, ik doe dit omdat ik kledij verkoop en het gebeurd al eens dat een maat te groot of te klein is en dan mag de klant terug sturen en is mijn kost om tweemaal te versturen een beetje gedekt.


 


 

Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Voorkopen dat buitenlandse koper verzendkosten zelf invult

forumgutspiller_be
Community-lid


Er bestaat een instelling in Mijn eBay onder "verkoopvoorkeuren - betaling van kopers - kopers totaalbedrag laten bewerken", waarbij men de koper verhindert het totaalbedrag te bewerken.



Ik weet niet of dit werkt bij internationale kopen waarbij geen internationale verzendkosten ingevuld zijn in het vak verzending van de aanbieding en bij gevallen waarbij kopers meerdere verkopers tegelijkertijd betalen, waarbij er verkopers zijn die bewerken van het totale bedrag toelaten.



 


Deze optie ken ik in die staat zo ingesteld.


 


De afhandeling gebeurde volledig via Ebay. Koper betaalde effectief via PayPal en vulde in het factuur zelf de (veel te lage) verzendkosten in.


 

Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Voorkopen dat buitenlandse koper verzendkosten zelf invult

Als je dit inderdaad ingesteld hebt, dan kan het nooit dat de koper volledig de betaling via Paypal vanuit een ebay-factuur gedaan heeft.


Hij kan dan niks veranderen aan de factuur, ook niet aan de verzendkost.


 


Hij moet het dan wel degelijk gedaan hebben startend vanuit zijn Paypal. Zelf kan je dit echter niet zien in de betaling.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 9
laatste antwoord

Voorkopen dat buitenlandse koper verzendkosten zelf invult

hughwitte
Community-lid

Zoals hetzijspoor hierboven stelt: het werkt alleen als de koper eBay afhandeling gebruikt.

Daarenboven moet de verkoper de verzendkosten opgegeven hebben naar de locatie waar de koper zich bevindt.

En voor alle duidelijkheid, de "ja" in het bovenstaande screenshot is de default waarde die eBay er plaatst zolang de verkoper deze waarde niet veranderd heeft in een "nee". Dus bij default kan de koper het totale bedrag wel veranderen.


Buyer Edit Payment Totals Option

– You can decide whether your buyer will be able to edit their payment amount when going through Checkout. This is particularly useful if the buyer wants to pay additional fees for expedited shipping or other services. The default is on.

Note: A buyer is always allowed to edit the total during payment if: The buyer has an unusual ship-to location for which you did not specify shipping costs (for example, international locations).

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 9 van 9
laatste antwoord