annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WAT DOE IK??

mandarine.0479
Community-lid
30 december heb ik een trench van burberry verkocht.Na vele vriendelijke mailtjes geen reactie en een geschil geopend dat het object niet meer kon verkocht worden omdat de jas van de droogkuis kwam en drie weken in mijn hal heeft gehangen en mijn man hem terug had aangedaan voor mijn dochter.Uiteraard had mijn dochter hem terug vuilgemaakt.
Nog geen reactie van de koper omwille van het geopend geschil wegens annulatie verkoop.Ik heb het geschil gesloten en heb mijn verkoopscommissie teruggekregen.
Nu komt het.Na vier weken krijg ik een mail van betaling factuur.Ben ik terug zo vriendelijk om te melden dat ze de betaling niet moet doen.Tot mijn grote verbazing staat het geld vier dagen erna toch op mijn rekening.
Ik stuur een mail om nog maar is te zeggen dat de jas niet meer te koop is en dat ik haar gegevens nodig heb om terug te storten.
In plaats van haar bankgegevens te geven geeft ze haar adres en doet ze alsof haar neus bloedt.Wat moet ik nu doen want ze reageert helemaal niet maar, ik voel het al aankomen straks ben ik de bedriegster want ze heeft tenslotte betaalt!(na 1O mailtjes en vier weken verder)Mijn vraag is, nu kan ze mij daar een negatieve feedback voor geven of kan ze helemaal niets doen?
Bericht 1 van 60
laatste antwoord
59 ANTWOORDEN 59

WAT DOE IK??

Pff,als er iemand geld stort op uw rekening,dan kan je toch zien van welk rekeningnummer dat komt.En het naar dat nummer terug overschrijven.Is toch niet zo moeilijk.
Bericht 2 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

mandarine.0479
Community-lid
Beste,dat van dat rekeningnummer weet ik ook wel.
Mijn vraag was of ze mij een negatieve feedback kan geven.
Bericht 3 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

Maak je geen zorgen over de feedback, als de koper niet gereageerd heeft op het geschil kan die koper geen Feedback meer geven ! :-)

m.


m.
Bericht 4 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

En nu de slimme uithangen door te zeggen dat je dat van het rekeningnummer ook wel wist.Dat ik dat toch niet gemerkt heb éh.Waarom schrijf je dan:"dat ik haar gegevens nodig heb om terug te storten.
In plaats van haar bankgegevens te geven geeft ze haar adres".Waarom vraag je dan haar bankgegevens?
Bericht 5 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

30 december heb ik een trench van burberry verkocht
Na vier weken krijg ik een mail van betaling factuur
????


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 6 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

mandarine.0479
Community-lid
3436eddy,Ik had haar inderdaad een mail gestuurd om haar gegevens te vragen op dat moment had ik daar nog niet aan gedacht.Ik wou enkel weten of zij nog rechten had of dat zij mij nog een negatieve feedback kon geven.Vandaar dat ik mijn vraag op dit forum heb gesteld.U bent niet bepaald de begripvolste persoon en eigenlijk ben ik u geen uitleg verschuldigd ,maar als u dan toch uw ego wil voeden zal ik u dan helpen met te zeggen dat u gelijk hebt.Misschien ben u nu voldaan.Alvast bedankt voor uw sarcasme en laat iedereen het geweten hebben dat u gewonnen bent.Proficiat!
Bericht 7 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

mandarine.0479
Community-lid
sinaaiman,dat moet dan 30 november zijn.Dat zal u zelf al wel geweten hebben zeker!
Bericht 8 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

huwitte
Community-lid
. . . een geschil geopend dat het object niet meer kon verkocht worden . . .
. . . geschil wegens annulatie verkoop . . .


Mijn vraag was of ze mij een negatieve feedback kan geven.

Zoals ik meen te verstaan uit uw openingspost gaat het hier om een procedure ter annulering van de koop. De koper krijgt hier geen aantekening, ook als die niet reageert, en kan nog feedback geven. Dit in tegenstelling met de procedure voor onbetaalde objecten waar de koper een aantekening krijgt en geen feedback meer kan geven als die niet betaald of gereageerd heeft op het geschil.



Bericht 9 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

articcynda
Community-lid
Naar mijn mening moet het na de 10 mailtjes die je die persoon gestuurd hebt toch duidelijk zijn dat de jas niet meer te koop is. De reden hiervoor is dat de potentiële koper veel te lang gewacht heeft om de betaling te doen, niet te vergeten!

Als de koper niet meer reageert op je correspondentie, dan lijkt me dat duidelijk een teken van slechte wil. Beschouw dat overgemaakte geld dus maar als een vrijwillige schadevergoeding van de koper naar jou toe, en sluit de transactie zonder er verder nog gevolg aan te geven. De kans dat je een negatieve feedback krijgt zit er dan inderdaad wel in, maar dat is nu ook het einde van de wereld niet. Helaas zullen er op Ebay altijd mensen met slechte bedoelingen rondlopen, dat is niet te vermijden. En van Ebay zelf moeten wij als verkopers geen enkele bescherming of ondersteuning verwachten, dat is inmiddels wel duidelijk. Overigens, je hebt hier te maken met het soort mensen dat negatieve feedback geeft enkel en alleen omdat ze de macht hebben om dat te doen, ongeacht of je dat geld nu terugstort of niet.
Bericht 10 van 60
laatste antwoord