annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat is duurder? Partikuliere of Zakelijke account?

stel:


 


Ik verkoop in veiling iets van 10 euro.


 


Uiteraard wil ik minimum 10 euro voor het voorwerp en start dus aan die prijs want in hetverleden startte ik wel eens van 1 euro en dan deed ik verlies.


 


Partikuliere account: plaatsingskost: 0 euro


Zakelijke account: plaatsingeskost: 0.30 euro


 


Object werd verkocht:


partikulier commissie: 0.80 euro


zakelijke commissie: 0.55 euro


 


Totaal kosten:


 


Partikulier: 0.80 euro


Zakelijk: 0.85 euro


 


Stel, ik zet 100 objecten online in veiling vorm te starten aan 10 euro:


 


10 dagen zet ik in veilingvorm, slechts 15 zijn verkocht.


 


Kosten partikulier: 0.80 x 15 (enkel commissie) : 12 euro


Kosten partikulier: 0.3 x 100 (plaatsingskost) + 0.55 x 15: 34.50 euro


 


 


Als mijn rekening verkeerd is, AUB, zeg het mij, dan moet ik mij al op voorhand excuseren voor deze foute informatie.


 


Indien mijn rekening juist is, dan overweeg ik een partikuliere account op te starten en zet ook 1000 artikelen online en dan weet ik tenminste op voorhand de juiste kosten en heb ik tenminste geen verloren plaatsingskosten.


M'n buurman (partikulier)  die heeft ong. 1000 artikelen online en dit kost hem niets, hij verkoopt gemiddeld 5 a 6 artikelen per dag. 

Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Betreft: Wat is duurder? Partikuliere of Zakelijke account?

De essentie van het verhaal is dat je dit niet vooraf kan inschatten!


In jouw aangehaald voorbeeld klopt dit inderdaad dat het duurder uit komt maar als er uiteindelijk niet 15 maar 60 van de aangeboden objecten aan 9,99 euro zouden verkocht worden, zit je een gelijke kostprijs.


Al wat meer verkocht is, zorgt voor winst als zakelijk verkoper.


 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 11 van 16
laatste antwoord

Betreft: Wat is duurder? Partikuliere of Zakelijke account?

Zijspoor,


 


ge moet een keer stoppen met hier steeds maar weer de slimste, beste, verstandigste moderator te willen spelen!


 


Ik zou normaal niet reageren maar had het kunnen denken dat je weeral ging muggenziften over wat ik schrijf.


 


Ik heb gelijk, gij niet !  Punt uit.


 


En of dit nu kinderachtig overkomt of niet, het kan me echt niets schelen.


 


Ik durf het U recht uit recht aan zeggen !  Anderen komen al lang niet meer op het forum omdat meneer wijsneus steeds het laatste en beste woord wilt !


 


Ik kom alweer enkele weken niet op dit forum want weet dat je nu ook weer zult reageren in je onderwijzerstaaltje, dus doe maar, ik lees het toch niet meer !!!


 


 

Bericht 12 van 16
laatste antwoord

Betreft: Wat is duurder? Partikuliere of Zakelijke account?

Het gaat hier niet over wie gelijk heeft of wie niet. Gelieve jullie persoonlijke vetes ergens anders uit te vechten. Niemand is hiervan gediend.


Elkeen mag zijn eigen mening verkondigen met respect voor de ander.


Bericht 13 van 16
laatste antwoord

Betreft: Wat is duurder? Partikuliere of Zakelijke account?

Wat ik wete, en hier kan ik ostendantiqeufair begrijpen is het feit dat een perticulier met 10 accounts, en 100 aanbiedingen = 1000 aanbiedingen niks hoeft te betalen, wat door elke zakelijke account WEL moet betaald worden.



Hoe je het draait of keert, dat telt, en ook voor ons telt elke euro, en als ik 10 euro kan besparen dan zal ik het doen.



mag ik aan iedereen vragen hoeveel ze deze maand verdient hebben??? ik heb deze maand een factuur naar ebay toe van 39 euro = 10% van de normale omzet.



om die reden zou ik ook de neiging hebben om mijn account om te zetten naar een particuliere account.



D.

Bericht 14 van 16
laatste antwoord

Betreft: Wat is duurder? Partikuliere of Zakelijke account?

@comp-shop:


hou er wel rekening mee dat je een zakelijk account niet kan omzetten naar een particulier account. Je zal dus ofwel een ander account moeten gebruiken indien je er nog eentje hebt welk als particulier geregistreerd staat of een nieuw moeten openen.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 15 van 16
laatste antwoord

Betreft: Wat is duurder? Partikuliere of Zakelijke account?

mag ik aan iedereen vragen hoeveel ze deze maand verdient hebben???



Nope, maar ik kan wel zeggen dat mijn Ebay factuur voor deze maand nauwelijks de heft van voordien is. Gezien de fantastische verkoop die ik momenteel beleeft, zal dat factuur volgende maand zonder twijfel nog wat lager liggen.


 


Maar ja wat wil je. Dankzij de zoveelste "verbetering" (zie mijn ander draadje) is mijn trafiek nog 1/3de in vergelijking met vorig jaar deze periode en ook toen lag mijn trafiek al gevoelig lager dan het jaar voordien.

Bericht 16 van 16
laatste antwoord