op 25-10-2012 10:03
SALDO van onze factuur aan ebay momenteel: 21,42 euro
Die zijn we al weer kwijt.
Verkocht in 1 maand tijd: 0 euro. Nooit gezien. Nooit meegemaakt.
Reden: SPLITSING van BELGIË. Procentueel gezien is 80% van onze klanten Waals. Maar blijkbaar krijgen we ook die overige 20% Vlamingen niet naar onze winkel.
We hebben testen gedaan, vanaf de Franstalige kant de "onverkochte goederen" er weer trachten op te plaatsen maar dit kan niet, het flipt automatisch terug over naar een Nederlandstalige aanbieding.
We hebben besloten om nog 1 poging, nog 1 maand te proberen en vragen ons af met turbolister of je wel je aanbiedingen op de Franstalige kan plaatsen, zijn niet vertrouwd met turbolister.
Voor de rest is het huilen met de pet op.
Voor mij althans is dit geen mooie start want had zo gehoopt om m'n vrienden Johan & Saskia een dienst te bewijzen door hen te helpen met de verkoop en uitverkoop van hun Helly Hansen produkten.
Jean
op 25-10-2012 12:32
Mens toch, heb (samen met wellicht vele anderen) al m'n kop gebroken op deze zaak.
Ik ben nu begonnen met een beetje te verdelen, inloggen op de franstalige site en aanbiedingen plaatsen.
Maar wat mij dan nog het MEEST TEGEN DE BORST stoot is dat bij zoekwerk U.K. voorrang krijgt in plaats van Wollonië of Vlaanderen.
Voor wie nog niet mee is met het verhaal:
log uit en ga boven klikken op: Page d'accueil en français
tik dan eens "helly hansen polo shirt" in: Jekomt slechts 1 artikel van mijn Belgische winkel tegen en al de rest is meteen U.K. (dat ene artikel heb ik er nu pas opgeplaatst)
klik dan terug boven in: Homepagina in het nederlands
zelfde woorden: helly hansen polo shirt en nu zie je een andere aanbieding van een andere polo shirt en al de rest er onder ook U.K.
Met andere woorden, De Vlaamse EBAY en de Waalse EBAY maakt eerst een link naar U.K. en andere Europese landen maar NIET naar onze eigen buren.
Ik denk zelfs dat er veel verkopers zijn die niet op dit forum komen en zich van geen kwaad bewust zijn en er van uitgaan dat de verkoop volledig op z'n gat gevallen is.
EBAY loopt hier ook schade door op en ik begrijp niet dat ze dit niet inzien.
WIL AUB iemand van EBAY die onze stelling begrijpt en hiermee akkoord gaat, deze ondersteunen aub?
We verliezen hierdoor inkomsten en het is niet mals.
Jean
op 25-10-2012 13:56
Wacht misschien wat met die thermische kleding totdat het echt koud wordt.
Probeer ondertussen via ostendantique account die vintage Fischer Price te verkopen tesamen met die Marklin (geen massa lot)
Ik denk dat dat wel zal lukken en je hebt dan tenminste je feedback als referentie.
op 25-10-2012 14:53
Ostendantiquefair is Johan, ik heb geen toegang tot die account maar kan het ook niet allemaal doen. Johan zoekt nog een persoon om Oostendeantiquefair te doen want hij is bezig met muziekprojecten.
Saskia heeft al werk genoeg met haar winkel en als het van haar afhing dan doet ze totaal GEEN internetverkoop en al zeker geen forum want zij heeft zo haar gedacht over hoe de wereld er vandaag uitziet.
Jean