@supergiftman: het is niet omdat je niet verstaat wat ik schrijf, dat het daarom gewauwel is. Gespeld met 'au' trouwens.
@J-A: met de ene ondoordachte uitspraak na de andere zullen we je mettertijd nog moeten gaan bedanken omdat je wat stof tot discussie aanbrengt :^O Oh ironie... Je schreef: "Nu weer over windmolens die meer kosten dan ze ooit zullen opbrengen en landschap-vervuilend zijn."
1. Het uranium voor je kerncentrales wordt gewonnen in gigantische open put mijnen (zoals deze bv. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/Ranger_3_open_pit.jpg ). Staan zulke kraters dan zoveel mooier in het landschap vind je? Of hou je misschien van de bergen afval ernaast ( http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/db/Broken_Hill_Town_%26_Line_of_Lode_Pano%2C_NSW%2C_08.07.2007.jpg ) die veel hoger zijn dan windmolens, en vervuild zijn met uiterst giftige metalen die voor tientallen generaties voor pollutie van het grond- en oppervlaktewater zullen blijven zorgen?
2. Na de kernsplijting blijven er in het radioactief afval isotopen over met een halveringstijd van tienduizenden jaren. Het kleinste kind beseft dat een windturbine, die nauwelijks onderhoud vraagt en jarenlang milieuvriendelijke stroom levert, bijna gratis is in vergelijking met de kost van het gecontroleerd opbergen van al dat radioactief afval de komende 10.000 jaar. En ik hoop maar dat er met die bunkers nooit iets gebeurt, anders zitten je achterachterachterachterachterachterachterkleinkinderen met een serieus probleem.
Weeral een kortzichtig slachtoffer van Electrabel's propaganda... want eigenlijk heb ik dan nog niet eens vermeld hoe schadelijk en gevaarlijk het omzetten van uranium naar bruikbare splijtstof eigenlijk wel niet is. Onwetendheid? Of gewoon uit gemakzucht je kop in het zand steken?
Ik denk dat ik voor iedereen hier op het forum spreek als ik zeg: sla a.u.b eens een boek open vooraleer je aan een antwoord op deze post begint te schrijven.
@hetzijspoor: ik ben verheugd te vernemen dat mijn stategie, alles en iedereen zonder onderscheid tegen de schenen stampen, zo snel al zijn vruchten begint af te werpen, en al een paar mensen wakker geschud heeft.
@disneybelgium: inderdaad, als je stil bent kan je bijna de hersenen van de forumleden horen kraken, nu het niveau van de discussies naar omhoog wordt getild 😉