annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

creditkaart verplicht voor verkopers met feedback minder dan 50

Na veel gezoek staat het vast
BEGINNENDE VERKOPERS MET FEEDBACK MINDER DAN 50 MOETEN EEN CREDITKAART BEZITTEN,ANDERS GEEN VERKOOP.
Men kan wel een paypal rekening openen,gekoppeld aan een bankkaart en alzo aankopen betalen via pay pal MAAR zelf verkopen KAN NIET ZONDER CREDITKAART TE LINKEN AAN DE PAYPAL REKENING
Bericht 1 van 91
laatste antwoord
90 ANTWOORDEN 90

@ articcynda : Proficiat, 18 Feedback en al alle achterpoortjes ontdekt ! ;-)

m.

m.
Bericht 11 van 91
laatste antwoord

@hetzijspoor: bedankt voor deze aanvulling, ik was er inderdaad niet van op de hoogte dat je minimum één week moest wachten maar veronderstelde dat de minimale termijn het aflopen van de vorige veiling was.
De beste compromisoplossing om zo goedkoop en snel mogelijk aan een feedbackscore van 50 te geraken om zelf te kunnen verkopen lijkt me dus het aankopen van digitaal verstuurbare items bij zoveel mogelijk verschillende kopers.

Je hebt natuurlijk overschot van gelijk als je zegt dat dit een nogal louche werkwijze is, maar als je moet wachten tot je met "normale" aankopen aan 50 komt, dan ben je al snel enkele jaren bezig... ik heb geen idee van de frequentie waarmee de doorsnee Ebay bezoeker iets koopt, maar bij mij is dat slechts één keer om de paar maanden...

Anderzijds, in de sectie "books" heb ik bv. veilingen gevonden van goudvis foto's aan 0.01 EUR, gratis verzendkosten vermits digitaal. Als je zo 50 parallelle aanbiedingen kan vinden bij verschillende verkopers kan je dus heel snel beginnen zelf te verkopen, en het kost je alleen 50 * 0.01 EUR = 50 eurocent.

Het ligt voor dat hand dat ook mensen met minder goede bedoelingen deze methode misbruiken, en dat kan ik alleen maar betreuren vermits een veilige handelsplaats in het voordeel van ons allen is. In dat opzicht is het dus triestig dat Ebay ons geen ander alternatief biedt dan dit soort louche methodes als nieuwe leden meteen willen verkopen.

Want het lijkt me dat dit beleid specifiek werd ontworpen om nieuwe leden uit te sluiten, en enkel leden met jaren ervaring (hoge feedbackscore / verkopersaccount van voor de regel werd ingevoerd) toe te laten items aan te bieden. Je moet geen rechten studeren om in te zien dat dit al minstens even louche is, ik zou het zelfs ronduit discriminatie durven noemen.

Mezelf een geboren foefelaar noemen is misschien een brug te ver, hoewel het me als Vlaming zeker in mijn bloed zit! Maar als Ebay ons geen alternatief biedt dan te foefelen... Om het het met een andere uitspraak te zeggen: ge moet de kat niet bij de melk zetten hé 😉

@mikmak: dank je voor dat mooie compliment! Ik beschouw het ontdekken van alle achterpoortjes echter niet meer dan een noodzaak, om een efficiënte verkoper te worden moet je het systeem door en door kennen, al was het maar om te weten hoe je de concurrentie de pas kan afsnijden (vat dat a.u.b. niet negatief op). Ik ben er van overtuigd dat er nog veel meer achterpoortjes zijn, dus ik zet met nog grotere ijver dan voorheen mijn zoektocht verder!
Bericht 12 van 91
laatste antwoord

Maar ook de mogelijkheden om langs de voordeur buiten te vliegen;-)
@hetzijspoor
Wat hebben we geleerd
1.als de verkoopprijs te laag is ,weigeren om te verkopen MAAR toch onze commissie proberen te recupereren.
2.tips om ebaykosten te omzeilen,zwart op wit
3.je kan voor een overschrijving 1 euro extra vragen
4.tips voor oplichters
5.de ebayregels zijn onfair ,want na 7 dagen kan je al een geschil voor onbetaald object aan je been hebben.

Het grote bedrog NAMAAK VOOR ECHT VERKOPEN is niet aan bod geweest.
Zo te zien zullen een aantal dames een kerstgeschenk uit Turkije ontvangen:_|
Bericht 13 van 91
laatste antwoord

Dat is inderdaad een probleem, maar op Ebay valt het al bij al nog mee vind ik. Immers als het namaak van goede kwaliteit is zul je het verschil niet merken en maak het dus niets uit, is het van slechte kwaliteit dan dien je als koper een geschil in omdat het object afwijkt van de beschrijving, en vraag je je geld terug.
Verkopers die zulke rommel proberen aan de man te brengen zullen zeker ook negatieve feedback krijgen van vorige kopers, dus door naar een feedbackprofiel te kijken kan je dat probleem vermijden.
Bericht 14 van 91
laatste antwoord

Wel een goed nagemaakte tas van 50 euro,verkopen voor 250 euro als 100% authentiek vind jij niet ergX-(
OPLICHTING noem ik dat.
Kopers die dat merken voelen zich bedrogen,ik geef mensen de raad om eerst te zien dat ze hun geld terugkrijgen,pas achteraf komt de feedback.
Trouwens namaak is schadelijk voor de gezondheid,door het gebruik van niet toegelaten kleurstoffen.
Ik heb nog NOOIT een goed nagemaakte Delvaux gezien,om de doodeenvoudige reden dat namakers in Turkije werken met heel goedkoop leer.
Welke normen hanteer jij eigenlijk?
Je zou beter je tijd in je studie steken dan naar het zoeken van achterpoorten.
Trouwens regelmatig worden kopers en verkopers van feedback langs de voordeur buitengezet.
En als de truc toch zou lukken,dan zal jouw marktwaarde wel kleiner zijn,niet alle kopers zijn zo naief dat ze niet gaan lezen in de feedback.Dus je trekt minder kopers aan.
Speel je het voorzichtiger ,en koop je al eens een postkaart ,dan loop je ook tegen de lamp want we hebben je leveringsadres.
Zo eenvoudig is het niet,zoals jij het je wel voorstelt.
Bericht 15 van 91
laatste antwoord

@ artic: je ziet toch zelf ook wel dat niet alles zichtbaar is in de feedbacks,
Bekijk eens je eigen profiel: geen enkele koper durft er te zetten dat je onwezenlijke verzendkosten rekent! Nee, ze geven liever geen feedback.
Vaak zijn dit mensen die gewoon het risico niet willen lopen dat je hen op één of andere manier zelf zal aanpakken (bvb door het kopen bij hen louter en alleen om de negatieve feedback te wreken)

Kijk, weet dat je geluk hebt dat je niet te doen hebt met kopers zoals diegenen die je hier op je weg tegen komt, stuk voor stuk ervaren ebay-gebruikers die de evoluties op de site zijn komen en gaan...

Als ik daarnet las dat je ook al geen enkel probleem hebt met goede namaak, dan begin ik me toch wel heel grote vragen te stellen hoor...
Ik dacht gisteren nog dat het om normvervaging ging, het blijkt nog een pak straffer te zijn!
Ik hoop alvast dat je ook nog eens niet minderjarig bent of op zijn minst de toestemming van je ouders hebt om andere mensen te bedotten, anders vraag ik me af hoe ze zullen reageren als er ooit eens iemand hen op hun ouderlijke verantwoordelijkheden wijst...

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 16 van 91
laatste antwoord

Mij heeft ze alvast woest gemaakt]:)
Publiekelijk aanzetten tot oplichterij is strafbaar.
Nog een beetje van dat en ze kan beginnen sparen voor een advocaat:_|
Bericht 17 van 91
laatste antwoord

Ik val echt van de ene verbazing in de andere...

Immers als het namaak van goede kwaliteit is zul je het verschil niet merken en maak het dus niets uit

Beste mede-forumleden, dit moet een trol zijn hoor. Die blijft maar bezig om ons op de kast te jagen. Nu dit weer.
Een advies voor als je een trol ontmoet is: verboden te voederen. 🙂

Nemo me cohabitat inpuntem

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 18 van 91
laatste antwoord

Ik ga dringend een luchtje scheppenB-)
Zoiets op de fora is al lang geleden.

Hoelang kunnen trollen zonder eten?
Bericht 19 van 91
laatste antwoord