annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ebay 2/3 minder kopers tegenover een 15 jaar geleden

veel van zijn pluimen verloren wordt niet meer geboden wordt niks meer opgedaan , dit ook dankzij het toch verplichte kopen en verkopen via de onbetrouwbare zakkenvullers van paypal 

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

ebay 2/3 minder kopers tegenover een 15 jaar geleden

Dit is ook mijn ervaring, jaren geleden was ik powerseller op ebay, zelfstandige in bijberoep. Na wat onduidelijheid en erg onduidelijke antwoorden van ebay werd ik geshorst en heb ik alles opgegeven uit boosheid. Nu na al die jaren dacht ik van ik open opnieuw een account, maar ik ben niet meer zelfstandig, gewoon wat overbodige huisspullen en kleding van ons gezin verkopen. Nu merk ik al onmiddellijk dat de prijzen dat je mag vragen ver beneden een normale prijs liggen! En biedingen.. je mag al blij zijn als je een bod krijgt.. Het is erg triestig, wat een verschil met vroeger... Niet te geloven! En ja, dat paypal gedoe daar geloof ik niet in, sorry, maar als je al zo'n lage prijzen moet hanteren en ebay loopt nog met een deel weg en dan ook nog eens paypal, dan kan je beter het direct naar de kringloopwinkel brengen! Ik heb een grondige hekel aan paypal!! Ik gebruik het ook niet meer. Maar ebay blijft het maar aanbieden zolang je niet voldoende feedback opgebouwd hebt, verschrikkelijk is het! En wat een arrogante mensen werken daar bij paypal... een deftig antwoord op een vraag geven kunnen ze ook al niet.. van mij mag gans dat paypal gebeuren vandaag nog failliet gaan! Trekt op geen fluit. Zo dat zijn we ook even kwijt :).

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

ebay 2/3 minder kopers tegenover een 15 jaar geleden

Ik ben een verkoper van het eerste uur, nog de vergaderingen meegemaakt, had verschillende accounts, Ebay maakte zeer veel publiciteit.

 

Ik verkocht winterondergoed Helly Hansen op de ene account, en allerlei op de andere.

 

Van de ene dag op de andere was de pret voorbij omdat Ebay het Franstalige landsgedeelte gesplitst had.  De Franstalige klanten stuurden mij een bericht dat mijn aanbiedingen nog moeilijk te vinden waren.

 

Er zijn zeer ernstige discussies hier geweest over dat onderwerp, ik werd opgebeld door medewerkers, er ging iets veranderen, 1 medewerker sprong in de bres voor ons hier op dit forum maar niets mocht baten.

 

EBAY heeft dit allemaal aan zichzelf te danken, maar wij, de verkopers zijn de dupe.

 

Ik heb dan zelf zeer veel de test gedaan bij familie, vanaf een andere computer dus, artikelen gezocht die ik ook verkocht, maar die waren moeilijk te vinden.   Je krijg eerst een lijst met aanbieders uit UK en andere landen maar niet uit het eigen land.

 

Als verklaring van de Ebay medewerkers hierop moest je horen "dat je als koper maar verfijnd moest zoeken".  Maar hier heeft een potetiële klant echt geen boodschap aan.   Een klant wil vlug klikken en vlug vinden en geen gedoe met van alles invullen.

 

Ik heb nu voor de eerste maal inzeer lange tijd eens terug wat aangeboden.  Zal eens verslag uitbrengen volgende week of er al iets veranderd is maar heb er niet veel hoop op.

 

Ik was twee jaar terug beginnen verkopen op Catawiki maar ook hier is het wat afgenomen, het nieuwtje is er af.

 

Dus ......  we zien wel.

 

Spijtig dat het allemaal zo moest lopen,  ik ben zelfstandig, leef van kopen en verkopen, heb geen andere inkomsten.

 

 

Heb een brokante winkel in Oostende.

 

 

Johan

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

ebay 2/3 minder kopers tegenover een 15 jaar geleden

Ha, de Johan zie 😉

Ik ben zelf tot op heden nooit weggeweest van eBay en zal dat ook niet diect doen omdat eBay nu eenmaal voor hét kanaal is om te verkopen. Zeker omdat 75 tot 80% van mijn verkopen naar het buitenland gaan. Ik moet echter ook wel toegeven dat het niet altijd rozegeur en maneschijn is...

 

- het aantal verkopen daalt inderdaad via de site

- Paypal geraakt meer en meer ingeburgerd bij de kopers waardoor nu meer dan 90% van de aankopen betaald worden via dit kanaal, ook door belgische kopers. Ook al gaat het soms om bedragen die slechts enkele euro's bedragen.

- De verschillen tussen de ebay-sites zorgen voor heel wat verwarring... Op .be bvb heb je nog steeds geen winkelmandjes waardoor ik vaak geconfronteerd word met kopers die meerdere objecten kopen en deze één voor één met Paypal betalen... Probleem: Paypal gaat steeds met de basiskosten lopen...

Probeer je dit te omzeilen dan heb je weer een probleem met je waardering van je account...

- Vroeger kon je nog eens bellen naar eBay als je een probleem had, nu bestaat deze mogelijkheid ook al niet meer. Als Powerseller had ik ook een contactpersoon bij eBay waarbij ik terecht kon met een probleem, nu is dit eveneens weg en krijg ik bij contactname steeds weer, net zoals het vroeger was, standaardantwoorden op vragen. Deze antwoorden kan je echter zelf ook vinden via de hulppagina's... De medewerkers lijken me nog meer dan vroeger leken over de werking in de internetverkoop maar techneuten die wel weten welk knoppeke wat doet...

 

Kortom, het is er allemaal niet op gebeterd maar voor mijn internationale verkoop heb ik eBay nog steeds nodig dus blijf ik zelf steeds weer oplossingen zoeken voor zaken die er weer eens verandert op de site




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 6
laatste antwoord

ebay 2/3 minder kopers tegenover een 15 jaar geleden

Ik vind ook dat ebay.be te kort schiet :

- eerst allemaal internationale aanbieders (VS, UK, Duitslan, Frankrijk) Weinig tot geen Belgische aanbieders
- race to the bottom : ofwel verkoop je het voor €0,99 met een verzending van max. €3,99 of je verkoopt niks

Ik verkoop boeken, zowel tweedehands als nieuw, en wat ik bemerk is dat boeken verkopen op eBay weinig rendabel is. Ik volg 2 collega boekenverkopers op eBay en zij verkopen respectievelijk gemiddeld 2 tot 5 boeken per dag met een voorraad van 2.300 en 14.000 boeken. Ik verkoop mijn boeken op bol.com, amazon en booksinbelgium en verkoop gemiddeld 18 boeken per dag met een voorraad van 6.000 boeken.

Ik bemerk wel dat de niche boeken op eBay verkopen, maar de kopers zijn op eBay gering en vooral ze betalen niet genoeg.

Dus ik dacht van een beetje allerlei te gaan verkopen, van textiel tot electronica tot speelgoed en uiteraard boeken. Heb dan ook een basic-winkel geopend om er toch enigzins professioneel er uit te zien. Resultaat : een paar verkopen die eigenlijk de kost van een basic-winkel niet verantwoorden. Ik heb nochtans een goede score als verkoper (480 feedback waarvan de laatste 12 maanden 1 negatief)

Ik vraag me eigenlijk af wat het nut van verkopen op eBay nog is? En hoe moeten we verkopen? Met of zonder winkel, vaste prijzen met tegenbod of biedingen?

Ik weet het echt niet meer op eBay. Graag hoor ik jullie ervaringen sinds pakweg 2017.

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

ebay 2/3 minder kopers tegenover een 15 jaar geleden

Jullie hebben allemaal grotendeels gelijk maar vergeten de impact van 2dehands, een site die Ebay overnam in 2013. Onze landgenoten zitten daar. 

Bericht 6 van 6
laatste antwoord