annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

factuur gekregen : twee maal winkelabonnement aangerekend : hulp!

hallo,
op 22-10 jl. begon ik professioneel te verkopen op eBay. Ik besloot een TOPwinkel (maandelijks 29,95 EURO) te openen op eBay.be.
Deze sloot ik nog dezelfde dag omdat ik alsnog besliste de winkel te openen op eBay.fr, omdat mijn goederen interessanter zijn voor Frankrijk : kostprijs 44,95 EURO per maand.
Ik krijg mijn factuur altijd op de 15e van de maand, dus dat mij dat een nutteloze extra 24 EURO zou kosten (22-10 tot 15-11 voor de Belgische winkel), nam ik erbij.

Nu vandaag kreeg ik mijn factuur en daar moet je de maand die komt betalen (in casu : 16-11 tot 15-12) en wat blijkt : naast mijn - bestaande - Franse winkel-abonnement (44,95 EURO), heeft eBay mijn Belgische TOPwinkelabonnement ook terug aangerekend (29,95 EURO).
Dat kan toch niet. Ik heb die Belgische winkel gesloten : ik kan ook helemaal niet meer binnen in die Belgische winkel en trouwens : je kunt toch niet met één account twee winkels in twee verschillende landen hebben.
Ik heb een mail gestuurd naar eBay daarnet, maar ik ben er allesbehalve gerust in, moet ik zeggen.
Die 29,95 EURO moeten ze toch crediteren?
Dat kan toch niet anders.

gr
Tony
Bericht 1 van 14
laatste antwoord
13 ANTWOORDEN 13

Denk nu eens goed na... als je je factuur krijgt de 15e van de maand, hoe zou je dan op 15 oktober een winkelabonnement kunnen betalen voor een winkel die je pas opende de 22e oktober?

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 2 van 14
laatste antwoord

Neenee, lees eens goed : ik weet ondertussen al iets meer, maar het probleem is nog niet opgelost.
Dus ik heb een Belgische winkel gesloten op 22-10 en een Franse geopend de zelfde dag.

Maar op eBay.be staat de (Belgische) Topwinkel nog altijd als actief bij 'mijn abonnementen' (alhoewel ik 'm zeker had gesloten)
Als ik die nu echter wil sluiten, linkt de site direct naar eBay.fr maar die winkel wil ik niet sluiten.
Dus ik kan mijn Belgisch abonnement niet afzeggen.

Gevolg : ik moet twee abonnementen betalen. : een Belgisch en een Frans.
Of is het normaal dat als je een buitenlandse winkel opent, je ook de Belgische abo-prijs moet betalen?

Kortom : wat moet ik doen om ALLEEN het abonnement van de Franse winkel te moeten betalen?
(behalve een mail sturen naar eBay, al een paar keer gedaan, maar ofwel krijg ik geen antwoord, ofwel geen antwoord op de vraag)

Hulp !
gr
Tony
Bericht 3 van 14
laatste antwoord

Als je een winkel sluit moet je de lopende periode van 30 dagen betalen, zelfs al sluit je de winkel de eerste dag van die 30-dagen.

Het is dus normaal dat je in de eerstvolgende faktuur (dus 15/11) na de opening BE/sluiting BE/opening FR (22/10) zowel een belgische als franse winkel kreeg aangerekend.

Ik heb hetzelfde moeten ondervinden met de account waarmee ik op EbayFR list, toen ik de belgische winkel sloot om een franse te kunnen openen.

Ik kan me echter niet meer herinneren of de eerste 30 dagen mijn belgisch abonnement vermeld bleef.

De eerste 30 dagen na 22/10 zijn ondertussen voorbij : indien je belgische winkel effectief nog staat vermeld dan kan je misschien best even bellen naar de klantendienst.

Dan kunnen ze immers niet meer wegkruipen achter niet ter zake doende emails, zoals bij ebay gebruikelijk ...:-)

Bericht 4 van 14
laatste antwoord

ik lees eens goed...

op 22-10 jl. begon ik professioneel te verkopen op eBay. Ik besloot een TOPwinkel (maandelijks 29,95 EURO) te openen op eBay.be.

Als ik dit lees, dan interpreteer ik toch dat de Topwinkel startte op 22/10 zulle...
Trouwens... als je voor de 22e als particulier aanbood, kon je zelfs geen Topwinkel hebben, voor particuliere verkopers kan enkel een Basiswinkel

Bericht 5 van 14
laatste antwoord

op 22-10 was ik al professioneel op eBay.
op 22-10 opende ik een Topwinkel op eBay.be maar sloot hem dezelfde dag nog.
Dat ik moet betalen tot 15-11 (mijn factuurdatum), nam/neem ik erbij, mijn fout.

Maar dat op die zelfde factuur een nieuwe termijn (16-11 tot 15-12) voor mijn Belgische Topwinkel staat gefactureerd, DAT is mis.

Ik heb gezien dat mijn Belgische Topwinkel nog staat geregistreerd bij 'mijn abonnementen'.
Probleem is dat ik die Belgische Topwinkel niet kan sluiten, want ik word direct doorgelinkt naar eBay.Fr, waar ik dan mijn Franse winkel zou sluiten en dat is NIET de bedoeling ...

T.
Bericht 6 van 14
laatste antwoord

Gisteravond een mail gestuurd, maar geen antwoord.

Zal morgen maar eens bellen dan, verlang al om weer iemand aan de lijn te krijgen die niet antwoordt op de vraag en wat standaard dingen zit uit te kramen ...
Bericht 7 van 14
laatste antwoord

verlang al om weer iemand aan de lijn te krijgen die niet antwoordt op de vraag en wat standaard dingen zit uit te kramen ...

Toen ik belde en geen antwoord kreeg omdat het probleem te technisch was volgens het meiske aan de telefoon vroeg ik haar wat ze daar dan zat te doen.
Het antwoord: "ik ben hier om u op een vriendelijke manier te woord te staan". :^O

Nemo me cohabitat inpuntem

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 8 van 14
laatste antwoord

@tonyvdb: aangezien je ebay.be-winkel niet vermeld kon staan op de factuur van oktober (ze werd pas later opgestart en direct terug gesloten), staat ze dus vermeld op je factuur van november.
Volgens mij zal ze op de volgende factuur gewoon niet meer vermeld worden waardoor dit probleem zichzelf oplost.

Bericht 9 van 14
laatste antwoord

@tonyvdb1 :

Staat er op je faktuur EN de periode 22/10 tot 15/11 voor België EN de periode 16/11 tot 15/12 voor België, of enkel maar 1x een periode van 30 dagen, desnoods gefaktureerd in twee stukken ? Welke zijn de effectief aangerekende bedragen ?

Bericht 10 van 14
laatste antwoord