annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

factuur gekregen : twee maal winkelabonnement aangerekend : hulp!

hallo,
op 22-10 jl. begon ik professioneel te verkopen op eBay. Ik besloot een TOPwinkel (maandelijks 29,95 EURO) te openen op eBay.be.
Deze sloot ik nog dezelfde dag omdat ik alsnog besliste de winkel te openen op eBay.fr, omdat mijn goederen interessanter zijn voor Frankrijk : kostprijs 44,95 EURO per maand.
Ik krijg mijn factuur altijd op de 15e van de maand, dus dat mij dat een nutteloze extra 24 EURO zou kosten (22-10 tot 15-11 voor de Belgische winkel), nam ik erbij.

Nu vandaag kreeg ik mijn factuur en daar moet je de maand die komt betalen (in casu : 16-11 tot 15-12) en wat blijkt : naast mijn - bestaande - Franse winkel-abonnement (44,95 EURO), heeft eBay mijn Belgische TOPwinkelabonnement ook terug aangerekend (29,95 EURO).
Dat kan toch niet. Ik heb die Belgische winkel gesloten : ik kan ook helemaal niet meer binnen in die Belgische winkel en trouwens : je kunt toch niet met één account twee winkels in twee verschillende landen hebben.
Ik heb een mail gestuurd naar eBay daarnet, maar ik ben er allesbehalve gerust in, moet ik zeggen.
Die 29,95 EURO moeten ze toch crediteren?
Dat kan toch niet anders.

gr
Tony
Bericht 1 van 14
laatste antwoord
13 ANTWOORDEN 13

@ Supergiftman :

JA : 22/10 tot 15/11 : ok geen probleem, dat wist ik
JA : 16/11 tot 15/12 : WEL een probleem : 29,95 EURO voor een maand Topwinkel.
En die winkel staat nu nog altijd actief onder 'mijn abonnementen', hoewel ik hem zeker afsloot : ik kan hem echter niet afsluiten zonder mijn Franse winkel ook te sluiten (door één of andere programmeerfout(?) zijn beide abonnementen actief en moet ik ze beide betalen, hoewel ik slechts één winkel heb (in Frankrijk)
Bericht 11 van 14
laatste antwoord

Tony, zoals je weet loopt een winkelabonnement minimaal 1 maand, dus loopt het afgemelde in principe tot 21/11.
M.a.w.: op datum van 15/11 was het abonnement in theorie nog niet verlopen, vandaar mogelijks de melding op je factuur voor de periode nov-dec.

Wat zal er nu waarschijnlijk gebeuren? Het is goed mogelijk dat je op je volgende factuur een terugstorting zal gebeuren van de dagen volgende op 21/11.

Maar... dit blijft voor ieder van ons gissen hé? Tenzij er hier mensen zouden zijn die een identieke situatie voor hadden en kunnen uitleggen hoe het bij hen opgelost werd.
Ik denk dan ook dat het beter is eens telefonisch contact op te nemen met de helpdesk.

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 12 van 14
laatste antwoord

Bericht 13 van 14
laatste antwoord

had deze morgen een 'goeie' aan de telefoon, die begreep waarover het ging ... nu : zoals zelf al zei, heb ik het nogal ingewikkeld gemaakt met aansluiten en afsluiten van winkels door diverse redenen, maar ze gaven toe dat ik nu in theorie geen Belgisch abo meer zou moeten betalen.
Heb er eindelijk goede hoop op.

En ivm met mijn andere post ivm BTW : dat is ook opgelost !
Hoera voor de helpdesk 😐
Bericht 14 van 14
laatste antwoord