annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

internationale zendingen belemmerd door aswolk?

ik heb veel internationale klanten, zowel in Europa als overzee ...

Nu vroeg ik mij af :
1. Is het niet beter van mijn zendingen voor 'verdere' bestemmingen achter te houden en slechts te versturen als het luchtruim weer open is voor luchtverkeer?
2. Australië, USA, Japan : ok, deze gaan zeker per vliegtuig, maar Europese bestemmingen als Duitsland, Italië, Griekenland, UK ... gaan deze ook per vliegtuig, of eerder via de weg of trein ... of kan ik deze zendingen voor deze landen wel opsturen?

dank
Tony
Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Ik zie eigenlijk geen reden om je daarover zorgen te maken, als je een pakje toevertrouwt aan een verzendservice dan is het hun verantwoordelijkheid om het pakje aan de betaalde prijs op zijn bestemming te krijgen. Als het luchtverkeer plat ligt door overmacht, dan vermoed ik dat zij het pakje in bewaring zullen houden totdat het vliegverbod opgeheven wordt, of een alternatieve route uitstippelen via trein over land of via boot over zee.
Bericht 2 van 13
laatste antwoord

als je een pakje toevertrouwt aan een verzendservice dan is het hun verantwoordelijkheid om het pakje aan de betaalde prijs op zijn bestemming te krijgen

Iets waar de verzendservices maar al te graag aan proberen te ontduiken.
Bericht 3 van 13
laatste antwoord

Inderdaad, maar daar is vrees ik bitter weinig aan te doen... tenzij misschien over te stappen naar een concurrerende verzendservice.
Bericht 4 van 13
laatste antwoord

Hetgene nu gebeurd is mss. een signaal van moeder natuur aan ons, kleine nietige aardwormen.

De mens is een soort die zijn hele bestaan nog niks anders heeft gedaan dan onderwerpen, vernietigen, bedriegen en oorlog voeren. En dan heeft deze soort nog het lef zich boven alles verheven uit te roepen.

Wordt tijd dat dit stomme ras eens terug met beide voeten op de grond komt vind moeder natuur....en nu is het nog maar één vulkaantje. Bij mijn weten zijn er nog verschillende andere die op exploderen staan o.a. ergens eentje in het midden van de VS. Wetenschappers weten dat als die explodeert het over de grootste ramp in mensenheugenis zal gaan!
Bericht 5 van 13
laatste antwoord

De grootste ramp met een vulkaan staat ons volgens Nasa heel binnenkort te wachten als de Katla vulkaan (in de nabijheid van de huidige uitbarstendee Ijslandse vulkaan) gaat uitbarsten.

Deze laatste zorgde voor de grootste wereldrampen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Katla -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 6 van 13
laatste antwoord

Hupla, nog ééntje.

Degene die ik bedoel ligt ergens in het center van de VS. De informatie heb ik van een documentaire op Nat. Geographic.

Als ik het nog goed herinner is het geen berg. Het is gewoon een glooiend landschap met daarboven wegen, dorpen en steden. Nu blijkt dit glooiend landschap sedert de laatste decennia in beweging te zijn gekomen, weliswaar niet merkbaar met het blote oog, en bij onderzoek blijkt dat er een vulkaan onderzit.

Die vulkaan heeft een bepaalde naam wat soort betreft omdat hij nog niet over een kratermond beschikt. Dit betekent dus dat bij overdruk in de vulkaan er gewoon een kanaal zal gecreeerd worden (kratermond dus)om deze overdruk vrij te laten. Dergelijke actie zal een enorme explosie met zich meebrengen. Momenteel heeft men ginds in de ganse regio een soort seismografen in de grond geplaatst om elke beweging te kunnen noteren.
Bericht 7 van 13
laatste antwoord

Mensen zijn gewoon niets meer gewoon tegenwoordig. In de Pacific komen erupties voor met de regelmaat van de klok, en geen mens die er moeilijk om doet. Maar o wee als een vulkaantje in Europa eens wat as de lucht in blaast, dan gaat de hele economie op zijn buik. Of is dat maar een indruk die de media scheppen in komkommertijd?

Ik zou eigenlijk wel eens willen dat er een cat. 5 orkaan passeert hier en serieus in de populatie snoeit, kwestie van dat (overlevende) miljard ingedommelde Europeanen eens terug wakker te schudden. Het is blijkbaar hard nodig als je ziet wat voor drama er gemaakt wordt om zo'n futiliteit.

Benieuwd hoe men zou reageren als er eens een supervulkaan zoals Yellowstone uitbarst, en in één klap honderden soorten en een kwart van de menselijke wereldpopulatie uitroeit, waarna de planeet hoogstwaarschijnlijk in een ijstijd terecht komt en na verloop van tijd de overige drie kwart ten onder gaat aan de hongersnood die erop zal volgen. Gaat me dan tegen 2012 preventieve collectieve zelfmoordacties organiseren of zo, als "oplossing" voor dit "dreigend probleem"?
Bericht 8 van 13
laatste antwoord

Wow, kan het eigenlijk niet beter zeggen.

Was die datum van de apocalyps niet op 21/12/2012 gezet door de Maya's (of Inca's)?

Leuk, maar een jaar of twee meer om tot dat "mensenras" te behoren.
Bericht 9 van 13
laatste antwoord

Leuk, maar een jaar of twee meer om tot dat "mensenras" te behoren.

Bekijk het positief, Ronny: op die manier ontsnappen we ten minste aan de nucleaire apocalyps die Wereldoorlog III met zich zal meebrengen. Het ene probleem lost het andere op 😉 Hoewel ik eerlijk gezegd wel nieuwsgierig ben te weten hoe accuraat Fallout 3 de zaken nu eigenlijk voorstelt.

Of om de bekende quote nogmaals te citeren:
"If this world was a PC, it is time to hit the reset button."
Bericht 10 van 13
laatste antwoord