annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

kan toch niet dat ik koper tegemoet moet komen als pakket 'verloren' gaat??

28/12 object 130352260314 verkocht en koper heeft vrijwel direct betaald (1.99 + 5.17 verzending, had eigenlijk 5.70 moeten zijn maar ja ...)
29/12 verstuurd en koper traceercode doorgemailed
30/12 volgens site van de post uitgereikt.

Nu kreeg ik 5/01 een mail van de koper dat hij de blokken nog niet had gehad en na wat op en af mailen en navragen bij de buren en zijn postkantoor blijkt het 'verdwenen' te zijn. Ik heb mezelf op de hoogte gehouden uit beleefdheid. Maar nu het pakket verloren is lijkt mijn deel erop te zitten want ik heb alles gedaan zoals het moet en mijn reactie in mijn beste frans (hele opgave voor me 😉 was 'dommage' (jammer).

Krijg ik een mail terug of dat het enige is wat ik kan zeggen, zei is wel 7.16€ kwijt ...

Sorry maar ik heb toch alles gedaan zoals het hoort en 7.16€ is toch geen megabedrag...

Ze zegt het niet specifiek maar ik krijg het gevoel dat ze verondersteld dat ik haar zal vergoeden, dat kan toch niet he??

Wat zouden jullie doen? Mijn feedback is nl 100% en ik heb zo'n gevoel dat ik wel eens mijn eerst negatieve kan gaan verwachten ...
Bericht 1 van 26
laatste antwoord
25 ANTWOORDEN 25

Of misschien ligt het pakket gewoon te wachten op afhaling op het dichtsbijzijnde postpunt/postkantoor.
Die scanners bij de Post lijken ook niet 100% betrouwbaar.

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 11 van 26
laatste antwoord

ik krijg hier vandaag 2 claims van kopers die het object NIET hebben ontvangen zeggen ze, ik heb het via taxipost 24h verzonden en als ik de nummers naga op de site van de post staat er bij beide nummers: PAKKET AFGELEVERD. maar de kopers dienen wel gewoon een claim in bij paypal! echt schandalig gewoon, en ze dreigen wel mooi met negatief natuurlijk, als ik hun niet terugbetaal krijg ik negatief, dit is dus pure chantage in mijn ogen!
Bericht 12 van 26
laatste antwoord

Als je met Taxipost 24h verzonden hebt dan heb je een track & trace code. Als je die opgeeft in de claim bij PayPal en als er dan duidelijk te zien is dat het pakket is afgeleverd dan betaalt PayPal de koper niet terug.

Nemo me cohabitat inpuntem

Bericht 13 van 26
laatste antwoord

... EN zou Paypal / Ebay beide verkopers ONMIDDELLIJK levenslang moeten schorsen wat niet gebeurt ...
Bericht 14 van 26
laatste antwoord

Is dit een nieuwe epidemie op ebay misschien ??
Ook ik kreeg vandaag van een klant te horen, pakje nog niet ontvangen.Pakje getraceerd en ik zie duidelijk staan Pakket afgeleverd.Vorige maand net hetzelfde voorgehad.Een artikel van 50 euro verzonden met taxipost 24h, volgens de tracering netjes afgeleverd, klant laat weten niets te hebben gekregen.
Dan ben je wel vet met de 12,50 euro vergoeding die de post heeft voor verloren pakjes...
Bericht 15 van 26
laatste antwoord

Inderdaad, zelfs met track&trace code EN bewijs van aflevering, kan een koper nog steeds beweren dat hij/zij een pakketje niet gekregen heeft.

Dit probleem is reeds besproken in meerdere topics, maar de enige echt effectieve oplossing is duidelijk in je objectbeschrijving te vermelden dat je niet verantwoordelijk bent voor problemen met de verzending, en dat je aansprakelijkheid ophoudt na het indienen van een track&trace code. Kopers die dan een bod uitbrengen op dat object, stemmen in met deze regeling, en nemen dus het risico hun geld kwijt te zijn mocht er zich zo'n geval van overmacht voordoen.

Voor relatief kleine bedragen zal zowat elke koper bereid zijn dat risico te nemen, en op die manier is "niets ontvangen" fraude niet meer mogelijk.
Bericht 16 van 26
laatste antwoord

Dit probleem is reeds besproken in meerdere topics, maar de enige echt effectieve oplossing is duidelijk in je objectbeschrijving te vermelden dat je niet verantwoordelijk bent voor problemen met de verzending, en dat je aansprakelijkheid ophoudt na het indienen van een track&trace code. Kopers die dan een bod uitbrengen op dat object, stemmen in met deze regeling, en nemen dus het risico hun geld kwijt te zijn mocht er zich zo'n geval van overmacht voordoen.

En op welke wetgeving is dit gebaseerd? Je bent als verkoper verantwoordelijk tot en met het effectieve afleveren. Als de Post steken laat vallen, dan nog draag jij de verantwoordelijkheid!
Ja, er is één mogelijkheid om dit te omzeilen: je moet dan wel een schriftelijke en ondertekende versie hebben van een akkoord waarin de koper uitdrukkelijk instemt dat hij de verzendingsrisico's voor zijn rekening neemt.
Maar welke koper gaat dit doen???

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 17 van 26
laatste antwoord

@hetzijspoor
En op welke wetgeving is dit gebaseerd? Je bent als verkoper verantwoordelijk tot en met het effectieve afleveren. Als de Post steken laat vallen, dan nog draag jij de verantwoordelijkheid!

Deaf, dumb and blind.
Dit is al tientallen keren verteld en uitgelegd aan die articcynda maar die kan òf niet lezen of is ontzettend dom. Kan nog wat worden met die examens. ;-)

Bericht 18 van 26
laatste antwoord

Ja, er is één mogelijkheid om dit te omzeilen: je moet dan wel een schriftelijke en ondertekende versie hebben van een akkoord waarin de koper uitdrukkelijk instemt dat hij de verzendingsrisico's voor zijn rekening neemt.
Maar welke koper gaat dit doen???

Waarom zou dat schriftelijk en ondertekend moeten zijn om geldig te zijn? Als je op Ebay iets koopt, dan maken ze je toch ook wijs dat je wettelijk verplicht bent om het item ook effectief te kopen omdat je een wettelijke verbintenis aangaat door op de knop te klikken om het bod te plaatsen.

Welnu, als ik aan dat akkoord iets wijzig door in de objectbeschrijving een extra clausule op te nemen, en de koper stemt hiermee in door een bod te plaatsen, dan verklaart hij/zij zich in mijn ogen akkoord met alle voorwaarden die ik als verkoper opleg in de objectbeschrijving om de verkoop te laten doorgaan. En vermits het plaatsen van een bod een wettelijke verbintenis vastlegt, ben ik dan wettelijk vrijgesteld van verantwoordelijkheid voor de verzending. Lijkt me glashelder.

Even serieus nu, we weten allemaal dat er op het internet geen regels of wetten bestaan. Daarom kan je films en muziek downloaden, spam versturen zoveel je wil, namaak kopen en verkopen, en last but not least, op z'n Kabouter Wesley's alles en iedereen tegen zijn/haar schenen stampen met of zonder aanleiding ertoe. Hou dus a.u.b. op met al die wettelijke regels en bepalingen, want ze zijn simpelweg niet van toepassing.

Laat ons per slot van rekening niet vergeten dat de enige reden dat Ebay nog bestaat is dat wij zulke eerlijke verkopers zijn, en ook effectief items opsturen na ontvangst van betaling. Want ongeacht wat Ebay ons graag zou doen geloven, kunnen ze ons helemaal niets maken als we met de noorderzon verdwijnen eens een koper een bedrag overmaakt op onze bankrekening. Dat is de harde realiteit, of je het nu leuk vindt of niet.

Als goedhartige verkoper wil ik dus best een realistisch deel van de verantwoordelijkheden op mij nemen, maar voor alles opdraaien dat er kan mislopen, incl. het falen van de verzendservices, dat gaat voor mij een brug te ver.

Dat deze post een referentiepunt mag worden voor toekomstige verkopers die met dezelfde demonen af te rekenen hebben.
Bericht 19 van 26
laatste antwoord

Hou dus a.u.b. op met al die wettelijke regels en bepalingen, want ze zijn simpelweg niet van toepassing.

Nog zo één van die onvolwassen mensen die vinden dat je gerust 150 km/uur mag rijden in een bebouwde kom als je pakkans nul is...

Er is een groot verschil tussen een regel die er niet is en één die niet of moeilijk kan worden gecontroleerd.

In een gemeenschap worden regels bepaald. Als je tot die gemeenschap wil behoren, heb je je naar die regels te schikken.

Even serieus nu

Dit kan je toch niet menen, Articcynda ?

Besef je dan niet dat de enige reden waarom nog niemand je schorsing heeft aangevraagd is dat je zorgt voor een dagelijkse portie soap ?

Bericht 20 van 26
laatste antwoord