annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

nog nooit meegemaakt,iemand hier ervaring mee?

Op 26 december wordt mijn object verkocht aan een Fransman.
Doet onmiddellijke betaling via PAYpal en kiest voor verzenden, de goedkoopste ,onverzekerde verzending.
Het verzendadres,zowel van PAY PAL als van Ebay luidde

hhhhh bbbb
8rrrr
3000lijhgaux
france

De koper stuurt me onmiddellijk een mail met de vraag het object te verzenden naar een adres in Picardie.
Na 4 werkdagen vraagt hij om een terugbetaling,zonder verdere commentaar.
Begin dit verdacht te vinden.
Ik neem contact met ebay,de koper zou in Lille wonen,dus een ander departement.

Vandaag een paypal claim ontvangen,dus er staat me een neg. te wachten.

Heb geen probleem om iets terug te betalen,maar ik heb een vermoeden dat deze koper objecten koopt,zijn adres bij ebay fictief maakt,vraagt om te verzenden naar een ander adres en zijn geld terug eist.

Wat is jullie mening,ik weet niet goed hoe te reageren.

Heb wel een bewijs van verzending,maar aangezien het niet af te tekenen was...
Was ook geen kilopost,zat in een kartonnen verpakking die oa Proxis gebruikt voor verzenden van boeken of CD's.
Bericht 1 van 36
laatste antwoord
35 ANTWOORDEN 35

Oei, gelukkig woon je niet bij ons in de buurt! Ik betaalde al meer aan parkeermeters vorig jaar voor de deur van ons postkantoor!

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 21 van 36
laatste antwoord

:^O

Dit is niet te geloven. Het is echt een klucht. Ik geniet!

Nemo me cohabitat inpuntem

Bericht 22 van 36
laatste antwoord

Oei, gelukkig woon je niet bij ons in de buurt! Ik betaalde al meer aan parkeermeters vorig jaar voor de deur van ons postkantoor!

Zoals ik in één van mijn vorige posts al duidelijk maakte ben ik geen liefdadigheidsinstelling die de post subsidieert. Mijn dichtstbijzijnde Postpunt en Kialapunt liggen op wandelafstand van mijn voordeur, zodat ik de parkeerkosten niet hoef door te rekenen aan mijn kopers. Want als eerlijke verkoper denk ik natuurlijk in de eerste plaats aan mijn klanten.

Dit is niet te geloven. Het is echt een klucht. Ik geniet!

Ik neem aan dat jij nog met de eindejaarsconference van Geert Hoste aan het lachen bent, J-A, want in dit topic ben ik vooralsnog niets grappigs tegen gekomen.
Bericht 23 van 36
laatste antwoord

Want als eerlijke verkoper denk ik natuurlijk in de eerste plaats aan mijn klanten

Kijk eens naar dit object: 260507191884
Verzendingskost voor Taxipost 24h: 7,95 euro???

En dan heb jij hier nog niks grappigs hier gevonden? Misschien heb je hierbij dan wel een reden tot een brede smile?
Of kost die wandeltocht ook al geld?

Bericht 24 van 36
laatste antwoord

Ik neem aan dat jij nog met de eindejaarsconference van Geert Hoste aan het lachen bent, J-A,

Nou eh... nee... de taal die Geert Hoste uitbraakt versta ik niet.

Kijk eens naar dit object: 260507191884
Verzendingskost voor Taxipost 24h: 7,95 euro???

Er staat ook:

Het wordt hoe langer hoe leuker.

Bericht 25 van 36
laatste antwoord

Klik op het tabblad "verzending en betaling".

Daar zie je duidelijk dat object inderdaad gratis verzonden wordt (dit is de verzendmethode die de koper trouwens heeft gekozen) bij keuze voor een standaardverzending met De Post, het betreft daar een niet-genormaliseerde verzending.

Bij keuze voor Kiala als verzendmethode kan ik moeilijk gratis verzending aanbieden, omdat de goedkoopste formule bij Kiala 3 EUR is, en de prijs van het object bedraagt maar 2.99 EUR. In het geval van gratis verzending zou ik dus 0.01 EUR verlies maken, Ebaykosten niet meergerekend.

Voor Taxipost 24h geldt dezelfde redenering.

Hierbij moet echter nog verpakkingsmateriaal gerekend worden, het etiket dat geprint moet worden, enz. Bovendien kan een niet-genormaliseerde verzending direct in de bus gepropt worden, terwijl voor een Taxipost 24h verzending ik moet aanschuiven in het postkantoor, en time is money zoals jullie weten.

Merk trouwens op dat in het geval van de standaardverzending, ik zo goed ben om helemaal geen verpakkingskosten aan te rekenen! De omslag krijgt de koper er dus gratis bovenop!

En geef toe, een nieuwe Molex splitter voor 2.99 EUR... zo goedkoop zal je hem bij Elak, Padeg of Mediamarkt niet snel vinden denk ik.
Bericht 26 van 36
laatste antwoord

Ik volg sinds gisteren opnieuw met veel plezier de forums maar heb nu toch ook een klein vraagje voor Artic.

In de laatste posting schrijft u : en time is money zoals jullie weten.

Dit kan ik volledig begrijpen, maar in posting 19 schreef u : Mijn totale verkoopsomzet voor 2009 bedroeg meer dan 40 EUR.

Nu begrijp ik het dus niet meer, hoe vallen beide uitspraken met elkaar te rijmen?

Photobucket

Photobucket

Bericht 27 van 36
laatste antwoord

Mijn totale verkoopsomzet voor 2009 bedroeg meer dan 40 EUR.

Stilaan al eens overwogen om over te schakelen naar een zakelijke account ?

Bericht 28 van 36
laatste antwoord

@speedsterboy: met time is money bedoel ik dat ik in de paar uurtjes die ik af en toe besteedt aan het aanbieden van nieuwe objecten op Ebay, zoveel mogelijk winst wil maken. Of met andere woorden: proberen een zo hoog mogelijk aantal van de aangeboden objecten ook verkocht te krijgen aan een zo gunstig mogelijke prijs.

@supergiftman: en wat is het voordeel daarvan dan wel?
Bericht 29 van 36
laatste antwoord

Mijn totale verkoopsomzet voor 2009 bedroeg meer dan 40 EUR. Deel 1

Past maar op of de BTW en belastingen staan aan je deur om de ontdoken BTW en belastingen in een veelvoud te innen :^O:^O:^O:^O

Mijn totale verkoopsomzet voor 2009 bedroeg meer dan 40 EUR. Deel 2

En deze persoon vindt het dan niet meer dan normaal dat hij mensen die meer omzet draaien per dag dan hij per jaar de levieten te komen lezen over hoe het allemaal zoveel beter kan :_|:_|:_|:_|

Bericht 30 van 36
laatste antwoord