annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

nog nooit meegemaakt,iemand hier ervaring mee?

Op 26 december wordt mijn object verkocht aan een Fransman.
Doet onmiddellijke betaling via PAYpal en kiest voor verzenden, de goedkoopste ,onverzekerde verzending.
Het verzendadres,zowel van PAY PAL als van Ebay luidde

hhhhh bbbb
8rrrr
3000lijhgaux
france

De koper stuurt me onmiddellijk een mail met de vraag het object te verzenden naar een adres in Picardie.
Na 4 werkdagen vraagt hij om een terugbetaling,zonder verdere commentaar.
Begin dit verdacht te vinden.
Ik neem contact met ebay,de koper zou in Lille wonen,dus een ander departement.

Vandaag een paypal claim ontvangen,dus er staat me een neg. te wachten.

Heb geen probleem om iets terug te betalen,maar ik heb een vermoeden dat deze koper objecten koopt,zijn adres bij ebay fictief maakt,vraagt om te verzenden naar een ander adres en zijn geld terug eist.

Wat is jullie mening,ik weet niet goed hoe te reageren.

Heb wel een bewijs van verzending,maar aangezien het niet af te tekenen was...
Was ook geen kilopost,zat in een kartonnen verpakking die oa Proxis gebruikt voor verzenden van boeken of CD's.
Bericht 1 van 36
laatste antwoord
35 ANTWOORDEN 35

Siemenpoes, indien ik dergelijke koop krijg, dan bekijk ik eerst en vooral het verzendadres dat op Paypal staat.
Is dit verschillend met het adres van op ebay, dan schrijf ik de koper aan en meld ik dat ik enkel kan verzenden naar het geregistreerde adres bij Paypal.

Indien het zowiezo een linke zaak wordt zoals deze, dan weiger ik gewoon niet-traceerbare zending.
Indien de koper dan nog niet reageert of weigert, dan gaat de verkoop gewoon niet door en stort ik de Paypalbetaling terug.

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 11 van 36
laatste antwoord

Had ik moeten doen,gewoon terugstorten.
Is dus niet gebeurd.Nu zit ik met de problemen.
Weet van pay pal dat het verzendadres toebehoord aan een ander account,maar beide personen hebben dezelfde achternaam,maar niet hetzelfde account.
Volgens de paypal medewerker aan de telefoon ,die ik vorige dinsdag ,dus voor enige claim,contacteerde moet de koper maar een paar honderd km rijden om haar tas te gaan ophalen.
En moet ik zeker niet terugbetalen,wat ik wel wou doen.
Het ebay en het paypal adres waren hetzelfde,geen enkele naam,alleen letters.
Weet nu haar werkelijke adres en naam,van ebay telefonisch gekregen.
Heb ook van ebay een nummer gekregen dat ik moet vermelden ingeval van feedbackproblemen,en de bevestiging van grondig onderzoek ivm dit account en van diegene naar waar ik moest verzenden.
Bericht 12 van 36
laatste antwoord

Dus paypal ziet ook de problemen,een rommeladres,en dat terwijl alles gecontrolleerd zou moeten zijn!
Niet dus!
Bericht 13 van 36
laatste antwoord

heb hetzelfde gehad met iemand uit italie, die diende na 4 dagen ook een claim in voor niet ontvangen, ik had het AANGETEKEND verzonden en toch heeft paypal het bedrag terugbetaald!!! ik snap er echt niks meer van? is een verkoper dan op geen enkele manier meer beschermd?
Bericht 14 van 36
laatste antwoord

Als je aangetekend verzonden hebt dan heb je een track & trace code. Als je die opgeeft in de claim bij PayPal en als er dan duidelijk te zien is dat het pakket is afgeleverd dan betaalt PayPal de koper niet terug.

Nemo me cohabitat inpuntem

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 15 van 36
laatste antwoord

Ik denk dat je dan snel een rode bol krijgt.
Maar paypal betaalt je in elk geval terug.

Mijne koper heeft donderdag een geschil geopend,wegens niet ontvangen object.Nog niet opgewaardeerd tot een claim.
Ik heb haar donderdag onmiddellijk geantwoord en sindsdien niets meer.Heb haar wel geschreven dat ebay en paypal op de hoogte zijn van haar onbestaand telnr en haar fictief adres.
Misschien heeft ze maandag toch ineens dat pakje ontvangen.;-)
Bericht 16 van 36
laatste antwoord

Ik zou in dit geval de koper melden dat ik zijn echte adres ben teweten gekomen, en dat indien het geschil niet binnen de 24 u wordt gesloten klacht wordt neergelegd wegens poging tot oplichting.

Bericht 17 van 36
laatste antwoord

Dus paypal ziet ook de problemen,een rommeladres,en dat terwijl alles gecontrolleerd zou moeten zijn!
Niet dus!

Een regelrechte schande eigenlijk, dat PayPal ons niet alleen wordt opgedrongen door Ebay maar ook nog eens schandalig hoge tarieven vraagt, en er dan zo'n ondermaatse service voor levert!

Tot 20% van mijn omzet bestaat uit PayPal kosten, en ze controleren zelfs de adressen en gegevens van hun rekeninghouders niet. Dit zijn simpelweg maffiapraktijken van Ebay en PayPal.
Bericht 18 van 36
laatste antwoord

20 % van niks blijft niks ... :-)

Bericht 19 van 36
laatste antwoord

20 % van niks blijft niks ... 🙂

Mijn totale verkoopsomzet voor 2009 bedroeg meer dan 40 EUR. Bedankt dus alweer voor een post die helemaal nergens op slaat, Supergiftman.
Bericht 20 van 36
laatste antwoord