annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

nog nooit meegemaakt,iemand hier ervaring mee?

Op 26 december wordt mijn object verkocht aan een Fransman.
Doet onmiddellijke betaling via PAYpal en kiest voor verzenden, de goedkoopste ,onverzekerde verzending.
Het verzendadres,zowel van PAY PAL als van Ebay luidde

hhhhh bbbb
8rrrr
3000lijhgaux
france

De koper stuurt me onmiddellijk een mail met de vraag het object te verzenden naar een adres in Picardie.
Na 4 werkdagen vraagt hij om een terugbetaling,zonder verdere commentaar.
Begin dit verdacht te vinden.
Ik neem contact met ebay,de koper zou in Lille wonen,dus een ander departement.

Vandaag een paypal claim ontvangen,dus er staat me een neg. te wachten.

Heb geen probleem om iets terug te betalen,maar ik heb een vermoeden dat deze koper objecten koopt,zijn adres bij ebay fictief maakt,vraagt om te verzenden naar een ander adres en zijn geld terug eist.

Wat is jullie mening,ik weet niet goed hoe te reageren.

Heb wel een bewijs van verzending,maar aangezien het niet af te tekenen was...
Was ook geen kilopost,zat in een kartonnen verpakking die oa Proxis gebruikt voor verzenden van boeken of CD's.
Bericht 1 van 36
laatste antwoord
35 ANTWOORDEN 35

Ik beweer ook niet dat ik de meeste omzet draai van heel Ebay hoor, daarvoor ben ik te eerlijk en hanteer ik te democratische prijzen.

Maar zoals je op dit forum al hebt gemerkt, verhindert dat me niet om frisse ideeën aan te voeren waar nodig.
Bericht 31 van 36
laatste antwoord

frisse ideeën

jaja ...

Bericht 32 van 36
laatste antwoord

Ben nu werkelijk overtuigd dat ik PAYPAL ,nooit meer als betaling zal aanvaarden.

Binnenlandse,waardevolle zendingen,worden toch met taxipost secur verzonden,dus geen probleem.
Met alle % die paypal vraagt kan ik perfect taxipost opwaarderen tot secur,een fonds aanleggen voor verloren zendingen van geringe waarde en een overschot opbouwen.

Buitenlandse zendingen kan ik een gratis verzekering aanbieden bij waardevolle objecten en kleinere objecten vergoeden bij verlies.
Want in mijn geval met de Franse koper,ZONDER GELDIG ADRES,is een bewijs van verzending niet voldoende.
Er wordt mij gevraagd een bewijs te verzenden dat de koper de zending ontvangen heeft.

Kilopost internationaal kost 26 euro ,voor een object van 30 euro,dat in de winkel momenteel 45 euro kost,niet haalbaar dus .
Kilopost standaard is niet traceerbaar,maar kost met de nodige opties 13,40 euro voor dat object.Wat onverkoopbaar is,43,50 euro ipv 45 euro in de winkel.
Dus ofwel geen verzending meer naar het buitenland voor bedragen lager dan 50 euro,ofwel gebruik je de overschotten van de pay pal pot.

Het feit dat de paypal adressen gecontroleerd zijn is ook een fabeltje.Ik kreeg een samenraapsel van letters ,zie mijn beginpost.
Mijn koper woonde in Lille,moest verzenden naar een ander departement,DUS DAT IS NOOIT IN LILLE GEWEEST.
Het gaat me niet om die 35 euro,maar ik vertrouw die persoon niet.Vroeg na 4 dagen al om terugbetaling,wel wat snel naar mijn gevoel,voor verzending op maandag ,al donderdag een terugbetaling eisen
Voor enig geschil kreeg ik van PAYPAL telefonisch de raad niet terug te betalen,nu er een claim is ,is een verzendbewijs naar dat bepaald adres onvoldoende,moet een ontvangstbevestiging voorleggen.
Ter informatie de koper heeft de optie gewone verzending gekozen,5 euro,aangetekend vroeg ik 10 euro,nam dus al een gedeelte van de verzendkosten op mij.
Dus geen paypal meer voor mij ,bedriegers kiezen de goedkoopste optie,want paypal betaalt toch terug,plaats als verzendadres wat losse lettertekens en vraag elders te verzenden.
Ik had de betaling moeten weigeren,maar zulke personen zullen dan wel een geschil starten ,omdat ik weiger te verkopen.
Moest mijne gal eens uitstorten.
Dus mijn eerste neg. feedback in mijn meer dan 5 jaar op ebay zal er ook aankomen
Bericht 33 van 36
laatste antwoord

En een nummer van een aangetekende verzending is ook geen bewijs als dat niet on line traceerbaar is.
Dus dat lid dat melding maakte van een aangetekende verzending naar Italie heeft gelijk.
ER STAAT LETTERLIJK :EEN BEWIJS DOORFAXEN DAT DE ZENDING EFFECTIEF BIJ DE KOPER IS AFGELEVERD.

Wat ik mij afvraag wat doet PAYPAl als service voor de gevraagde %?
Want de verkoper moet toch betalen als de zending verloren is,ze controleren zelfs geen adressen.
Tel contact is erg duur ,wat volgens mij ontoelaatbaar is.
Wanneer komt het geld uit hun kas?
Bestaat hun enige taak erin om geld van de ene rekening naar de andere te versassen?
Het was voor mij de eerste keer dat ik met paypal te maken heb ,en meteen een grote ontgoocheling.
Ze hebben aan mij in de afgelopen 5 jaren goed verdiend,ik dacht dat daar een service tegenover stond,niet dus.
Bericht 34 van 36
laatste antwoord

En een nummer van een aangetekende verzending is ook geen bewijs als dat niet on line traceerbaar is.
Dus dat lid dat melding maakte van een aangetekende verzending naar Italie heeft gelijk.
ER STAAT LETTERLIJK :EEN BEWIJS DOORFAXEN DAT DE ZENDING EFFECTIEF BIJ DE KOPER IS AFGELEVERD.

Heb ooit hetzelfde probleem gehad. Toen heeft mijn advocaat een brief gemaakt, aangetekend opgestuurd. Binnen de 3 dagen had ik al mijn geld terug, ook al was de claim in mijn nadeel gesloten.

Dus: paypal zal je eerst afschepen, zeggen dat een aangetekende zending geen bewijs is, maar volgens de belgische wet, is dat wel een bewijs van zending. Ze hebben dus geen poot om op te staan.
Bericht 35 van 36
laatste antwoord

Ik ga daar geen tijd meer insteken.
Geen pay pal meer in de toekomst,er loopt teveel fout.
Vermits zelfs de adressen fictief kunnen zijn en dus absoluut niet worden nagekeken.
Verkoop toch niet buiten de Europese Unie.
Bericht 36 van 36
laatste antwoord