Ben nu werkelijk overtuigd dat ik PAYPAL ,nooit meer als betaling zal aanvaarden.
Binnenlandse,waardevolle zendingen,worden toch met taxipost secur verzonden,dus geen probleem.
Met alle % die paypal vraagt kan ik perfect taxipost opwaarderen tot secur,een fonds aanleggen voor verloren zendingen van geringe waarde en een overschot opbouwen.
Buitenlandse zendingen kan ik een gratis verzekering aanbieden bij waardevolle objecten en kleinere objecten vergoeden bij verlies.
Want in mijn geval met de Franse koper,ZONDER GELDIG ADRES,is een bewijs van verzending niet voldoende.
Er wordt mij gevraagd een bewijs te verzenden dat de koper de zending ontvangen heeft.
Kilopost internationaal kost 26 euro ,voor een object van 30 euro,dat in de winkel momenteel 45 euro kost,niet haalbaar dus .
Kilopost standaard is niet traceerbaar,maar kost met de nodige opties 13,40 euro voor dat object.Wat onverkoopbaar is,43,50 euro ipv 45 euro in de winkel.
Dus ofwel geen verzending meer naar het buitenland voor bedragen lager dan 50 euro,ofwel gebruik je de overschotten van de pay pal pot.
Het feit dat de paypal adressen gecontroleerd zijn is ook een fabeltje.Ik kreeg een samenraapsel van letters ,zie mijn beginpost.
Mijn koper woonde in Lille,moest verzenden naar een ander departement,DUS DAT IS NOOIT IN LILLE GEWEEST.
Het gaat me niet om die 35 euro,maar ik vertrouw die persoon niet.Vroeg na 4 dagen al om terugbetaling,wel wat snel naar mijn gevoel,voor verzending op maandag ,al donderdag een terugbetaling eisen
Voor enig geschil kreeg ik van PAYPAL telefonisch de raad niet terug te betalen,nu er een claim is ,is een verzendbewijs naar dat bepaald adres onvoldoende,moet een ontvangstbevestiging voorleggen.
Ter informatie de koper heeft de optie gewone verzending gekozen,5 euro,aangetekend vroeg ik 10 euro,nam dus al een gedeelte van de verzendkosten op mij.
Dus geen paypal meer voor mij ,bedriegers kiezen de goedkoopste optie,want paypal betaalt toch terug,plaats als verzendadres wat losse lettertekens en vraag elders te verzenden.
Ik had de betaling moeten weigeren,maar zulke personen zullen dan wel een geschil starten ,omdat ik weiger te verkopen.
Moest mijne gal eens uitstorten.
Dus mijn eerste neg. feedback in mijn meer dan 5 jaar op ebay zal er ook aankomen