annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

opgelet met paypall betaling voor producten uit verboden landen

Hallo ,even een waarschuwing over paypall,nog maar kort is het beleid veranderd ,je mag geen betaling meer ontvangen of sturen via Paypall voor de producten met origine van landen die een Amerikaans embargo hebben ,Cuba,Sudan,Iran,Noord Korea.


Als je dit toch doet sluit paypall onmiddelijk uw paypall account,ik zelf heb een Cubaanse postzegel gekocht bij iemand uit Nederland en betaald via paypall,paypall heeft zonder waarschuwing het geld teruggeboekt en mijn rekening beperkt ,terroristische activiteiten noemen ze dit ,heb contact opgenomen met Paypall en kreeg dit als antwoord:


 


 


Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal in verband met uw vraag over de verkoop van Cubaanse postzegels.


Na het lezen van uw e-mail kan ik bevestigen dat het inderdaad niet langer toegestaan is producten te verkopen via PayPal die afkomstig zijn uit een land waartegen de Verenigde Staten een handelsembargo hebben afgekondigd.


U kunt ofwel de bewuste zegels van uw website verwijderen, ofwel een gesplitst checkout systeem integreren (waarbij de bewuste zegels niet via PayPal betaald kunnen worden), ofwel PayPal van uw website verwijderen.


Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en dat dit bijdraagt aan het oplossen van deze kwestie.

Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.


Met vriendelijke groet,
Chris
PayPal


 


Nu moet je weten dat ik geen website heb en nog nooit in mijn leven 1 postzegel verkocht heb ,maar dit illustreerd goed het huidige Paypall beleid,


groeten Willy

Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

opgelet met paypall betaling voor producten uit verboden landen

Tja, PP antwoord hier wel naast de kwestie... idd bestaat er een handelsembargo tegen bepaalde landen, niet enkel vanuit de VS, maar ook internationaal. Als ik je bericht goed begrijp heb je niks gekocht in Cuba zelf maar in Nederland en laat het dan "toevallig" een Cubaanse postzegel zijn, totaal naast de kwestie dus, je kocht in Nederland en niet in Cuba... met welk recht bepaald PP hier wat je wel of niet mag kopen?


Dit is volgens mij in strijd met het vrije handelsrecht binnen Europa! Nu ja, (dit mag ik eigenlijk niet zeggen hier) je kan die postzegel nog altijd buiten Ebay om kopen of gewoon betalen via bankoverschrijving.

Bericht 2 van 13
laatste antwoord

opgelet met paypall betaling voor producten uit verboden landen

Tja inderdaad maar intussen heb ik wel grote problemen met mijn paypall rekening,en dat voor maar 4 Euro ,heb wat over en weer gemaild en kreeg dit als antwoord :


 


Na uw rekening bekeken te hebben zag ik dat u dient in te loggen op uw rekening en dan naar het actiecentrum dient te gaan. Daar dient u een officieele verklaring te ondertekenen waarin u aangeeft dat u geen produkten probeert aan te schaffen die in strijd zijn met de PayPal-gebruikersovereenkomst.


Hiervoor heeft u tot 17 mei 2013 de tijd. 


Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en dat dit bijdraagt aan het oplossen van deze kwestie.
Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.


Met vriendelijke groet, Joost PayPal


 


Voor zover ik nu weet gaat iedereen hier problemen mee krijgen die zegels verkoopt en paypall accepteerd als betaling voor deze producten,zelfs voor 1 zegel van 4 Euro gaan ze na 17 mei mijn paypallaccount beeindigen.


 


Ik verkoop  planten op Ebay,nu mogen dat zelfgezaaide planten zijn maar ik mag niet vermelden dat ze oorspronkelijk in Cuba groeien of ik ben in overtreding,het woord Cuba ,Iran,Sudan of Noord Korea op uw betalingsnota is al teveel .


 


Ook heb ik begrepen als je vandaag zegels of andere producten koopt van bv. China ,en morgen is er een handelsembargo tegen China ,betaling overmorgen met paypall en je bent in overtreding (is enkel in de veronderstelling),dus wat er ook gebeurd ik ga mijn paypall rekening toch afsluiten ,dit is echt niet meer te doen.


 


Ben al 3 dagen mails aan t sturen naar paypall om dit in orde te krijgen ,maar ze antwoorden niet op wat en hoe ik dit kan oplossen ,wat is een officiele verklaring volgens hen? Bv.


Op Delcampe is er ook iemand die Cuba zegels verkocht(voor 6 Euro) aan iemand in Canada ,hij word bezien als een terrorist en zijn account is onmiddelijk gesloten.


Zo zie je maar.....

Bericht 3 van 13
laatste antwoord

opgelet met paypall betaling voor producten uit verboden landen

En nog vergeten te vermelden dat ik mijn laatste Cuba zegel meer dan 1 maand geleden gekocht heb ,deze betaling is ook teruggeboekt na 1 maand ,dus niet recent.


Denk dat Paypall heel veel leden gaat verliezen in de volgende maanden,en dat er heel veel teroristen bijgekomen zijn in die tijd:^O


groeten Willy

Bericht 4 van 13
laatste antwoord

opgelet met paypall betaling voor producten uit verboden landen

Is al jaren zo met dat embargo gedoe,  ik had een cuba sigaar in de aanbieding en Ebay heeft hem er af gehaald !!!


 


Zelfs een embargo van Amerika tegenover Cuba en ik mocht geen Cuba sigaar aanbieden, heeft er  uur opgestaan en boem, weggehaald.


 


 

Bericht 5 van 13
laatste antwoord

opgelet met paypall betaling voor producten uit verboden landen

Niet verkeerd begrijpen ,deze producten zegels en andere dingen mogen op Ebay verkocht worden ,niemand zal die verwijderen,en daar zit het gevaar .


 


Er word gekocht en verkocht maar men mag hiervoor niet langer Paypall gebruiken,en dit heeft niet altijd zo geweest ,dit is een zeer recent nieuw beleid van Paypall,


 


2 maanden geleden geen enkel probleem ,het is van de laatste weken ,paypall heeft de regels veranderd maar heeft vergeten de kopers en verkopêrs hiervan op de hoogte te brengen ,dus niemand wist dit ,tot het te laat is en je geen paypall meer hebt.


 


Als je internationaal verkoopt is dit wel de makkelijkste manier en voor veel kopers de reden om te kopen,dus als dat wegvalt valt er ook een deel van uw verkoop weg ,enz......


 


Heb dit enkel gestart om die reden ,als verwittiging omdat niet veel mensen dit weten ,kopen en verkopen geen probleem zolang u een andere manier van betalen aanbied.

Bericht 6 van 13
laatste antwoord

opgelet met paypall betaling voor producten uit verboden landen

Denk dat er mensen zijn die denken dat dit een grap is ,ik kan maar een ding zeggen ,neem contact op met Paypall en zij zullen dit bevestigen.


 


Maar goed ,zoek het zelf maar uit ,ik denk dat ik mijn plicht gedaan heb om de kopers en verkopers te verwittigen dat ze hun paypall in no time kunnen geblokkeerd zien ,


groeten Willy

Bericht 7 van 13
laatste antwoord

opgelet met paypall betaling voor producten uit verboden landen

Het gekke is toch wel dat in de rubriek postzegels alleen meer dan 8000 zegels staan van Cuba,te betalen met Pay Pal.


Ik begrijp het niet.

Bericht 8 van 13
laatste antwoord

opgelet met paypall betaling voor producten uit verboden landen

En cigaren mogen op ebay niet verkocht worden ,dus de verwijdering zal daar wel mee te maken hebben.

Bericht 9 van 13
laatste antwoord

opgelet met paypall betaling voor producten uit verboden landen

Kunt u mijn frustratie ook begrijpen ,gisteren nacht is mijn paypall rekening volledig geblokkeerd,heb om 12 Uur vannacht nog mijn nieuwe VISA kaart laten stopzetten en vernietigd omdat deze aan de paypallrekening gekoppeld was .VISA sprak van internetfraude nadat ik dit uitgelegd had.


 


Deze zegel heb ik gekocht in Nederland ,nu beweren zij in onderstaand bericht dat ik gehandeld heb met een gesancioneerd land ,je mag schrijven wat je wil ,je krijgt altijd dezelfde uitleg van Paypall ,uw uitleg telt niet ,het is enkel hun visie die telt en ze wijken daar geen duimbreed vanaf. ,ik heb van mijn hele leven nog nooit iets gekocht van die landen zelf.Die zegel is misschien al 40 jaar in Nederland.En voor 4Euro al deze last ,kinderachtig en ongelooflijk belachelijk ,de OFAC is een onderafdeling van de CIA voor terorisme bestrijding ,zijn ze nu helemaal krankjorum geworden!!!!!


Die verklaring heb ik ook al 4 keer opgestuurd ,maar ze liggen daar te slapen volgens mij ,en ik geloof dat het nog niet de 17the is maar mijn paypall account is volledig geblokkeerd ,ik kan alleen nog maar geld storten ,


 


 


Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal in verband met het oplossen van een beperking op de PayPal-rekening.


 


Bij het nazien van uw PayPal-rekening zag ik dat u een aantal e-mail had geschreven. Ik begrijp uw frustratie en ik begrijp uw gedachtengang dat u een europese staatsburger bent echter met PayPal hebt u zich accoord verklaard met de regels welke bij PayPal gelden.


Omdat u heeft gehandeld, via PayPal, met een gesanctioneerd land is de beperking opgelegd.


 


Om uw beperking op te heffen hoeft u alleen maar te verklaren dat u geen regels meer zal overtreden zoals wij deze hebben opgemaakt in de Gebruikersovereenkomst. U kunt dit verklaren in een e-mail als antwoord op deze e-mail.


 


To ensure that future activity and transactions comply with current regulations, PayPal is requesting that you complete the following appeal step:  1. Agree to no longer undertake activities in violation of laws, regulations and rules as outlined in PayPal?s User Agreement.


Please log in to your account and go to the Resolution Center to find out what you need to do. If we don't hear from you by May 17, 2013, we will limit what you can do with your account until the issue is resolved. Any further violations will result in the closure of your account. As a result of the violation, details of your account and the transaction have been reported to OFAC.


 


Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en dat dit bijdraagt aan het oplossen van deze kwestie.
Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.


Met vriendelijke groet, Anton
PayPal
Copyright © 1999-2013 PayPal. Alle rechten voorbehouden. PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A. (Société en Commandite par Actions). Gevestigd te Luxemburg, 22-24 Boulevard Royal, 5ème étage, L-2449 RCS Luxembourg B 118 349.

Bericht 10 van 13
laatste antwoord