op 16-08-2011 17:56
Hier zonet 4 geschillen binnengekregen van iemand die 7 items had aangekocht. Eerst een discussie over de meerkost van de verzending (taxipost, maar woog meer dan 2 kg) daarna klachten over vlekken en gebreken die er absoluut niet waren en de EIS een compensatie te betalen.
Omdat ik in de veronderstelling ben dat het om een oneerlijk persoon gaat (heel wat feedback bij deze koper is negatief, de mijne is 100%) die graag wat van de al goedkope prijs afdoet, wil ik liever dat ineens alles wordt teruggestuurd en dat ik alles terugbetaal.
Hoe kan ik deze koper blokkeren? Hoe kan ik ALLE transacties met dit individu annuleren?
Meewerken en op deze manier de geschillen oplossen wil de tegenpartij niet, er wordt enkel geld geëist
Ik ben het wel beu die hoge kosten te betalen, daarbovenop nog eens de commissie en dan nog eens niet in de mogelijkheid zijn om mezelf tegen dit soort chantagepraktijken te beschermen.
Moet dan zomaar worden toegegeven?
Kan eBay zijn VERkopers niet beschermen tegen leugenachtige bedriegers en afpersers? Ik heb de vraag gesteld maar tot op heden geen antwoord van Ebay ontvangen...enkel mededelingen ivm de ingediende geschillen en de dreigementen om een account te blokkeren.
Waarom is die FEEDBACK van VERKOPERS aan KOPERS uit het systeem? Zo weet men vooraf toch wat men kan verwachten met bepaalde individuen. Nu wordt alles tricky, dodgy en heb ik niet veel zin meer om nog op deze manier verder te gaan. Veilig en eerlijk? Don´t think so...
op 20-08-2011 23:29
Ik heb het al in andere topics gezegd.
Verkopen of verkoper zijn, dat is een vak. Een vak die je kan op school leren of die je al doende kan leren. Er zijn er ook die het in zich hebben.
Sommige 'hobby' verkopers moeten zich eens leren een beetje professioneler opstellen en ook niet het onderste uit de kan willen, U werkt in het zwart, nietwaar?
Een goeie naam en goeie feedback op Ebay is zeer belangrijk. Ik doe er ook alles aan om m'n klant tevreden te stellen, ook al kost dit wel eens pijnlijk wat centen.
M'n laatste verkoop, een Sid Vicious lp heeft bedroevend weinig opgebracht, (zie m'n feedback). Op de koop toe was ik zeer laat met versturen en mogelijks kon ik een negatieve krijgen omdat ik zo laat opgestuurd heb, dus heb ik vooral gecommuniceerd en heb een extra cadeautje bijgestopt, de hoes van een andere punkband. Resultaat, die man is erg tevreden en dat late opsturen is al weer vergeten.
Verkopen is geven en nemen. Als klanten iets ontvangen en ze zijn niet helemaal gelukkig en ik voel dat ze ergens wel kunnen gelijk hebben dan doe ik een geste, jawel, ik heb ook al geld teruggestort.
Als klanten overseas meer betaald hebben dan moest, voor verzendkosten, dan betaal ik spontaan dat verschil terug. Ik doe veel zakens met Amerikanen en veel van die gasten doen dit ook spontaan, heb dit eigenlijk van hen geleerd.
Klant is koning, men moet zich natuurlijk niet laten doen maar vooraf goeie afspraken maken, duidelijke betaalafspraken, zelf eerlijk zijn met wat je verkoopt, duidelijke foto's. Als er kleine gebreken zijn aan het opbject dit zeker ook melden, ook al krijg je minder voor je waar! Duidelijk en veel communiceren en zelfs eens bellen kan wonderen doen als kopers je stemhoren dan zijn ze vaak milder.
Enfin, het zijn maar tips van iemand die het ook moeten leren heeft door de tijd.
Wij hebben een winkel in Brocante in Oostende en wat wij in de winkel meemaken is nog maar zeer klein bier tegenover wat we op Ebay tegenkomen.
-- Bewerkt door delamontcuriosa om 20 Aug 2011 23:31 CESTop 21-08-2011 15:25
Kijk, dit is het verschil tussen personen die hun geld moeten verdienen via internet (en andere kanalen) en mensen die het even als leuke bijverdienste doen...Hoewel ik bij sommigen toch vragen heb.
Ben je nog als particulier bezig als je 5000 feedbacks per maand krijgt??? Ben vandaag zo iemand tegengekomen op ebay.
Voor hen die het nog niet weten: "KLANT = KONING", als je morgen nog iets wenst de verkopen moet je de klanten van vandaag verzorgen. Dat je hierbij af en toe wat geld misloopt, of even langer moet wachten...dat nemen we erbij.
Vandaag de dag is Internetverkoop 8,6 miljard (in belgie alleen) men verwacht 16 miljard binnen de 3 jaar. Denk hier ook eens aan. (Cijfers unizo)
op 11-04-2012 07:09
Ik zocht hier tevergeefs naar namen van kopers daar ik als verkoper op eenzelfde manier ben bedrogen door een zekere "benjamin-button".
Die kerel is erin geslaagd om reeds 650€ van de 850€ die hij mij betaald heeft reeds terug te krijgen en wil ook nog eens de overige 200€ terug maar weigert de goederen terug te sturen.
Ik krijg reeds maanden lang dreig- en scheldbrieven van dit individu en heb voor de zekerheid een klacht ingediend bij de politie.
Nu hij ziet dat hij verder niks meer krijgt zonder de goederen terug te sturen komt hij natuurlijk met zijn feedback waarin ik alweer uitgescholden word en die overigens vol leugens staat.
Iemand anders door deze koper opgelicht? Hij blijkt zo'n goed systeem te hebben opgebouwd dat ik niet kan geloven dat dit zijn eerste keer is. Hij houdt overigens zij feedback prive en lijkt al eens van account veranderd te zijn.
op 11-04-2012 09:36
dit is toch niet min?
helaas leven we momenteel in een maatschappij waar je als slachtoffer van dergelijke misdrijven machteloos staat!
je moet als het ware een advocaat inschakelen die je veel geld kost en dan een proces aanspannen en zelfs als je alles wint en de "dader" heeft geen geld, dan sta je er machteloos tegenover.
onze winkelruit werd ingeslaan door een vandaal, puur vandalisme ... maar de man leeft van het ocmw.
als ik wil dat dit vent betaald dan moet ik hem voor de rechtbank brengen en zouden de kosten nadien meer bedragen dan de vervangen ruit.
dus, conclusie, we moeten laten begaan en de knop omdraaien, erg frustrerend.
johan
op 11-04-2012 09:39
@ Delamont, even vragen of je brandverzekering de schade niet terug betaalt van die ruit, hier was ook een poging tot inbraak, de reparatie van het raam wordt gedeeltelijk betaald door de verzekering.
op 11-04-2012 09:42
woont die vent in Guam ?
dan ben je verder van huis !
opgelet met dure items als het om kopers uit verre landen gaat!
ik doe hier nooit aan mee, onbetrouwbaar.
normaal is het de koper die eerst terugstuurt en dan betaal je als verkoper het bedrag terug ..... maar de kat komt op de koord als paypal zich er mee moeit en aldus al het geld teruggeeft terwijl de koper z'n goederen nog niet terug heeft!
payal zou slechts mogen terugbetalen als de koper de melding geeft dat de goederen teruggestuurd zijn.
ik denk dat die ganse santeboetiek nooit zal opgelost raken.
dus, wat leren we hieruit ?
PAS OP MENSEN ALS JE DURE SPULLEN NAAR EEN OF ANDER EILAND of VER LAND MOET OPSTUREN !!!! In je euforie dat je iets verkocht hebt, kan het gauw omslaan in een grote frustrerende teleurstelling.
Johan
op 11-04-2012 09:58
Nee hij woont in Parijs maar heeft of had blijkbaar ook een adres in Guam.
PayPal heb ik reeds een maand geleden gecontacteerd, zij hebben nooit iets terugbetaald ik ben te goedgelovig geweest en heb uit eigen bewging terugbetaald.
PayPal liet mij weten dat, indien hij daar een klacht neerlegt, zij niets terugbetalen voor hij de goederen terugzendt.
Maar dit wil hij niet en daarom dient hij daar ook geen klacht in.
Hij wil alle geld terug en de items houden, het is echt geen normale hoor, ik heb reeds 56 mails van die kerel gekregen, altijd rond middernacht en volgens ik er kan uit opmaken waarchijnlijk in beschonken toestand, ronduit aggressief.
Alles is doorgestuurd naar eBay met de vraag of ze die feedback willen verwijderen (en een degelijke motivering daartoe) en de koper een schorsing opleggen.
op 11-04-2012 10:36
Luna, dan heb je een dure les geleerd !
Doe dit dus nooit meer.
Er leven zeer slechte mensen op de planeet Aarde !
op 08-12-2012 01:05
2 dagen geleden cdtje verkocht ... bij de beschrijving staat duidelijk vermeld dat bij betaling via Paypal betaald moet worden voor aangetekende verzending. Factuur wordt naar de koper gestuurd en de extra kost voor aangetekende verzending wordt erin opgenomen, naast de mogelijkheid om via overschrijving te betalen en zo de kosten voor aangetekende verzending te vermijden.
Koper betaalt via paypal, maar is erin geslaagd de factuur te bewerken en de extra kosten voor aangetekende verzending weg te laten. HOE IS DIT MOGELIJK? IEMAND EEN IDEE?
Koper wordt op een diplomatische en beleefde wijze op de hoogte gebracht van het feit dat hij extra moet betalen voor aangetekende verzending. Tevens raad ik hem aan om in de toekomst eerst de beschrijving te lezen alvorens te kopen, kwestie van dergelijk tijdverlies te voorkomen.
Gevolg is dat ik daarna beledigende mails à volonté krijg ... + dreiging met het openen van een geschil bij Paypal als hij niet direct zijn geld terugkrijgt.
Terugbetaling wordt dan ook onmiddellijk gedaan, met een verlies van 35 Eurocent tot gevolg
Door de terugbetaling kan ik ook geen geschil voor niet-betalende koper meer openen, met weer een verlies van 0.24 Euro tot gevolg.
Het gaat me niet zo zeer om dat kleine geldbedrag dat ik verlies, maar wel om het principe. Paypal en Ebay laten dergelijk gedrag toe (moedigen het blijkbaar aan) en hebben wel weer hun geld vast!
Aangezien het zwaar crapuul betreft, zal ik als bonus wellicht nog een negatieve feedback krijgen ook. Want negatieve feedback kunnen wij niet geven??????
Resultaat: hoop tijd verloren, geld, beledigd geworden + waarschijnlijk negatieve feedback.
Kopers kunnen zich tegenwoordig blijkbaar alles permitteren en komen er sans problème mee weg ook. Als verkoper sta je hier gewoon machteloos tegenover ... gelukkig zijn er inderdaad andere sites die VERKOOPSVRIENDELIJK zijn en waar je bovendien zelfs geen kosten hebt.
Heb altijd graag verkocht via Ebay maar als dit zo doorgaat, zal ik mijn account stopzetten want veel plezier is er op die manier niet meer aan.
En inderdaad, Franstalige landgenoot in Brussel