annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

plaatsingsonkosten

De plaatsingsonkosten zijn terug ingevoerd bij e-Bay. Gewoon schandalig is dit. Ik betaal meer aan plaatsingsonkosten dan dat ik verkoop . Plaatst men terug als het niet verkocht is dan rekent mij alweer aan. En dit als particuliere verkoper. Ik zal dan maar wat beurzen afdoen om van mijn materiaal af te geraken ,want de werkwijze van e-Bay staat mij op deze manier niet meer aan. Als ik enkel nog moet investeren dan kan ik het evengoed weggeven.

Hetzelfde met hun ziekelijk feedback systeem .Een koper die niet betaald word beschermd ,ook al betaald hij niet ,deze blijft op 100% staan .Verkoper kan geen negatieve feedback geven bij niet betaling.

Voor mij is e-Bay verleden tijd. De laatste items staan erop en binnen enkele dagen lopen ze ten einde en gedaan dan met investeren.

Bericht 1 van 33
laatste antwoord
32 ANTWOORDEN 32

Re: plaatsingsonkosten

En nog straffer, bij mij hebben ze 2 dagen geleden gezegd (e-mail) dat het gestart op 15 september '13

Bericht 21 van 33
laatste antwoord

Re: plaatsingsonkosten

 

De communicatie intern is blijkbaar van hetzelfde niveau als die naar de gebruikers toe: onbestaand.

Bericht 22 van 33
laatste antwoord

Re: plaatsingsonkosten

Hoi Tv Serieshop,

 

Ik promoot ebid niet maar heb dit als alternatief gevonden op het web en de verweven historiek vernomen van ebid met ebay.

 

In alle eerlijkheid moet ik ook zeggen dat ebid een zogezegde Belgische pagina heeft maar ik vind zo goed als geen enkele Belgische verkoper op ebid en is het vooral UK , de VS en soms wat noorderburen die op de site staan.

Dit maakt het voor het moment volgens mij zeker niet interessant voor Belgen. Ook als koper probeer ik liefst toch mijn goederen te kopen van personen wonende in België.

 

Ik geloof in ebay en daarom dan ook dat ik heb geprobeerd om hun kortzichtigheid te herbekijken.

Tenslotte zoals reeds aangehaald hebben ze zelf toch meer kans op inkom door commissies als meer particulieren goederen op het net plaatsen en verkopen en daarmee uiteindelijk ook de verzamelaar gelukkig maakt die niet naar nieuwe dingen zoekt komende van een shop.          Daarom terug mijn stelling waarom" het kind met het badwater weggooien"?

 

De shops is eigenlijk niet de oorsprong van ebay en begrijp mij niet verkeerd ik wel zeker niet dat de shops verdwijnen of verminderen maar we leven in een democratie en er moet evenveel ruimte zijn voor zowel de shopverkoper als de particulier.

 

Ik vind het dan ook vanzelfsprekend dat de shopverkoper gezien hij betaald bijkomende voordelen krijgt zoals bv extra foto's opmaak en tal van andere voordelen. Dit heeft ebay dan weer gratis gemaakt voor particulieren wat ik dan ook niet correct vind tov de shopverkoepr die extra moet betalen.

 

Ook aangehaald is het feedback systeem dat helemaal niet correct is tov verkopers ( voor zowel particulier als shopverkoper) en dat ebay rechtvaardiger lees "evenwaardig" dient te maken.

 

Zo zie je dat mijn stellingen niet zoals velen gericht is tegen ebay en de firma aan de schandpaal wil nagelen, dit geldt ook voor shopverkopers die volwaardig hun plaats op ebay dienen te behouden maar ....ik zeg dan ook "LIVE AND LET LIVE" wat uiteindelijk ebay ook terug ten goede zal komen.

Ik denk dat voor ebay er gewoon even een tijdje moet overgaan om te beseffen dat het commercieel geen goede zet was.

 

Groetjes aan allen van goede wil 🙂

Yunkunkun

Bericht 23 van 33
laatste antwoord

Re: plaatsingsonkosten

ik lees het ook net steeds, maar vandaag vroeg ik me af waarom m'n ebaykosten zo hoog waren.

 

Blijkt dus dat de prijs voor een basiswinkel meer dan verdubbeld is, waar ik tot enkele maanden geleden nog iets rond de 8 euro betaalde is dit nu rond de 16, 17 euro geworden.

 

 

Op dit moment kan ik me niet herinneren dat ebay mij een bericht gestuurd heeft dat ze het dubbele zouden vragen.

 

Enfin, 'k zal eens zoeken in m'n berichten, of wie me op weg kan helpen, graag.....

 

 

Johan

Bericht 24 van 33
laatste antwoord

Re: plaatsingsonkosten

Ze zijn in september begonnen met een nieuwe regeling . Maar oppassen want ze zeggen niet tegen iedereen hetzelfde .Ik heb van hun gekregen 18 sept en anderen hebben 15 sept. doorgekregen en nog anderen zelfs 1 sept. En dit waren allemaal Belgen. Goed nakijken als ge iets plaatst voor ge akkoord gaat zie eerst de onkosten hieraan verbonden. Bij mij rekenen ze gewoon aan ,en de 75 gratis aanbiedingen zogezegd per maand heb ik nog niets van gezien. Die 75 gratis aanbiedingen zijn voor particuliere verkopers. Ik ben dat ook ,maar krijg niks gratis. Ik heb dan ook niets meer geplaatst .Intussentijd heb ik andere verkoopplaatsen gevonden die volledig gratis zijn . Bij e-Bay is er veel onduidelijkheid en ze antwoorden gewoon niet meer op mijn e-mails als ik vraag waar mijn gratis aanbiedingen blijven. Eerlijkheid heb ik bij hun niet tegen gekomen de laatste tijd .

Bericht 25 van 33
laatste antwoord

Re: plaatsingsonkosten

Ik ga morgen , 1 november nog eens proberen iets te plaatsen .Vragen ze nog steeds geld ,dan is dit hoofdstuk afgesloten voor mij.En hoe het met de winkelprijzen is weet ik niet zeker .Ik lees daar ook van alles over. Kijk eens na welke berichten ze hebben gestuurd naar u in september ,of anders eens kijken op "mededelingen" misschien.

Bericht 26 van 33
laatste antwoord

Re: plaatsingsonkosten

ik zit momenteel op 10% die ik aan Ebay moet, dus absoluut nog aanvaardbaar, het is een goed platform om te verkopen, maar ik kijk wel uit om enkel artikelen online te zetten waarvan ik bijna zeker ben dat ze zullen verkopen.

 

Wel handig dat je die ronde tabel nu ziet op je factuur.

 

Ik plaats bvb geen postkaartjes meer op ebay, brengt niet op, daar is een andere site beter voor, gratis, heb er zo'n 500 opstaan voor de moment,  zeer éénvoudig plaatsen, hernieuwen en enkel commissie als ze verkocht zijn.

 

Iedereen mag verkopen voor mijn part, wat hij maar wilt maar het moet een beetje in reden zijn.  Een man die ik af en toe wel eens op rommelmarkten tegenkom is werkloos, hij vind geen werk (zegt hij) maar op dit moment heeft hij 5600 feedbacks van verkopen op 10 jaar tijd.  Dit wil zeggen 560 artikelen per jaar,   dat wil zeggen dat die man een full time job doet als "partikuliere" verkoper.

 

Hij loopt ale rommelmarkten af en ook de kringwinkels op zoek naar spullen om te verkopen.

 

Kijk, dit is nu het voorbeeld van een zwartwerker.   Die man weet dat ik dit ook weet en ik sprak hem er al over aan maar in zijn ogen doet hij niets verkeerds, hij denkt dat hij dit mag doen en krijgt er ook de mogelijkheid voor, Ebay biedt hem zelfs een platform hiervoor en dan denk ik dat Ebay ook in overtreding is omdat ze dit mogelijk maken voor die man.

 

Er zijn hier partikuliere verkopers die grote partijen in China kopen, bvb gsm onderdelen, die ze dan doorverkopen.  Dit kan je toch niet goedkeuren? Het is valse concurrentie. Ze betalen geen btw, geen rsz, geen belastingen op de winst.   Maar veel partikuliere kopers steunen dit en kopen er op los en de zakelijke verkoper wordt met de vinger gewezen omdat ze "te duur" zijn.  Natuurlik zijn ze duurder, die zakelijke verkoper moet er btw op betalen en ook z'n werkingskosten moeten erbij geteld worden. Logisch toch?

 

Wij zakelijke verkopers hebben het dan ook vooral gemunt op dit soort verkopers en NIET op sporadische verkopers die eens wat spulletjes wegdoen van thuis.

 

We mogen daarom niet naïef zijn beste vrienden hier op Ebay.  Mensen die rommelmarkten aflopen op zoek naar ceedees, lp's, films, noem maar op....  om te verkopen op Ebay, om zodus een centje bij te verdienen zijn eigelijk handelaars.

 

Zodra je gaat aankopen om te verkopen doe je handel.  Dit is een groot verschil met de duizenden partikulieren die sporadich eens wat verkopen of tijdelijk bvb hun verzameling van de hand doen, of wegens verhuis wat opruimen.

 

Elk moet het maar voor zichzelf uitmaken, maar pas op als de belastingen opeens aan je deur staat, er zijn al 100den "veelverkopers" tegen de lamp gelopen. 

 

 

Bericht 27 van 33
laatste antwoord

Re: plaatsingsonkosten

Ja dat klopt,iemand die gaat kopen en dan verkopen op e-Bay heeft voor mijn part een winkel. Ik ken er genoeg die rommelmarkten doen en niet op e-bay plaatsen ,misschien is dat veel slimmer. Ik ben in 2003 gestart met mijn persoonlijke muziekcollectie te verkopen op e-Bay ongeveer 2000 items ,en nu heb ik er denk ik nog een 450 van over .Veel verkopen doe ik niet meer gezien de economische toestand overal .En ja dit is mijn eigen collectie waar ik vroeger al belastingen en btw op betaald heb bij aankoop dus verkoop ik ze als particulier .Het zal enkel van e-bay afhangen of het nog bij hun zal zijn of op een ander. De onduidelijkheid van hun kant is hemels groot de laatste tijd.

Bericht 28 van 33
laatste antwoord

Re: plaatsingsonkosten


brokantiek schreef:  

 

... maar pas op als de belastingen opeens aan je deur staat, er zijn al 100den "veelverkopers" tegen de lamp gelopen. 

 


Ik weet dat dit off-topic is hoor, maar mag ik hier eens heel hard mee lachen ?




Bericht 29 van 33
laatste antwoord

Re: plaatsingsonkosten

Ik heb daarnet een cd-single te koop aangeboden hier op eBay.
Blijkbaar werden geen plaatstingkosten aangerekend.
Is dit een eenmalige actie omdat het 1 november is vandaag ofzo ?

 

 

Bericht 30 van 33
laatste antwoord