annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

plaatsingsonkosten

De plaatsingsonkosten zijn terug ingevoerd bij e-Bay. Gewoon schandalig is dit. Ik betaal meer aan plaatsingsonkosten dan dat ik verkoop . Plaatst men terug als het niet verkocht is dan rekent mij alweer aan. En dit als particuliere verkoper. Ik zal dan maar wat beurzen afdoen om van mijn materiaal af te geraken ,want de werkwijze van e-Bay staat mij op deze manier niet meer aan. Als ik enkel nog moet investeren dan kan ik het evengoed weggeven.

Hetzelfde met hun ziekelijk feedback systeem .Een koper die niet betaald word beschermd ,ook al betaald hij niet ,deze blijft op 100% staan .Verkoper kan geen negatieve feedback geven bij niet betaling.

Voor mij is e-Bay verleden tijd. De laatste items staan erop en binnen enkele dagen lopen ze ten einde en gedaan dan met investeren.

Bericht 1 van 33
laatste antwoord
32 ANTWOORDEN 32

plaatsingsonkosten

zelf ben ik ook slachtoffer van deze achterbakse oplichting van ebay.

al meer dan een jaar zet ik wat ik teveel heb of niet meer gebruik op ebay.  ik heb het berichtje v verandering in plaatsingkosten niet gezien tussen alle items die aflopen, en dan zet ik alles opnieuw te koop.

toevallig toen ik een nieuw item te koop zette stelde ik vast dat ik een torenhoge rekening heb v de laatste dagen.

En ebay wil dan nog niet menselijk reageren en de vergissing in zien.

als ik niet tijdig betaal krijg ik een pagina op mijn scherm waar je niet naast kan kijken met het bericht dat ik moet betalen.  en voor de verandering in plaatsingskosten maken ze hun ervanaf met een verborgen berichtje om het te melden.

Gewoon ronduit oplichting.

ik kan mezelf nu in schulden gaan steken om deze plaatsingskosten te betalen anders dreigen ze met incassoburo.

de kosten die ik moet betalen zijn het dubbele van het totaal dat ik ontvangen heb v wat ik het voorbije jaar verkocht.
Oplichting door ebay,  denk eraan deze praktijken is aan de grote pers te laten weten.

 

Bericht 2 van 33
laatste antwoord

plaatsingsonkosten

beste,

 

ik denk (en zal mij hierdoor niet populair maken) dat u steeds de kleine lettertjes moet lezen, zowel voor een contract,als voor een website...

 

U bent een aantal jaren (maanden) geleden akkoord gegaan met de regels op ebay, helaas niemand leest die regels. Nu dat er veranderingen zijn, blijken plots die regels de grote struikelblok. Elke website heeft regels, ja elke website moet deze hebben, dus nu zeggen sorrie ik vind dit of dat niet kunnen is lopen achter de tram....

 

Wat ik wil duidelijk maken is lees de kleine regels... en elke verandering op ebay wordt aangekondigd... zoals vandaag is er weer een nieuwe verandering... heeft u deze gezien... gelezen... durft eropm wedden van niet... en dat bedoel ik...

 

D.

Bericht 3 van 33
laatste antwoord

plaatsingsonkosten

 

Daarnaast heeft ebay ook plichten. Het kenbaar maken van veranderingen in de voorwaarden is er daar 1 van.

 

 

Rest de vraag of de beslissing om het ENKEL op de website te zetten en NIET per email te verspreiden voldoende is voor wat betreft het kenbaar maken van de verandering van de voorwaarden.

 

 

Ik ben er niet zo van overtuigd: telecombedrijven en energieleveranciers bv. sutren een mail en/of brief wanneer de tarieven aangepast worden. Ik geloof dat ze dat verplicht zijn, en dat een enkele melding op bv. hun website niet voldoende is.

 

Nu is het met ebay wel zo dat je per definitie effectief de website bezoekt, maar dan nog: ze hadden meer moeite kunnen doen, ook bv. door een grote pop-up op de website te zetten (zoals late betalers krijgen wanneer de kosten nog niet betaald zijn - zelfs wanneer de factuurdatum niet overschreden is. Dit terzijde, ik wil maar aantonen dat het systeem bestaat)

 

 

Bericht 4 van 33
laatste antwoord

plaatsingsonkosten

Het veranderen van tarieven is zo goed als nooit een verandering van de algemene voorwaarden!  Voorwaarden zijn er eerder om bepaalde verkopers die zoals nu plots constateren dat ze betaald hebben voor een aanbieding duidelijk te maken dat ze akkoord zijn met het feit dat een aanbieding geld kan kosten en dat deze som medegedeeld wordt vlak voor de finale bevestiging van de aanbieding. Het gebruik van software om plaatsen te vereenvoudigen is geen excuus om niet op de hoogte te zijn van een kost die aangerekend wordt.  Dat zijn voorwaarden.  En aangezien in de voorwaarden geen prijzen staan is eBay ook niet verplicht om een mail te sturen als de kosten veranderen, want ze mogen die bij wijze van spreken elke dag wijzigen aangezien de kost bepaald wordt bij aanbieding en de plaatsingsknop is de handtekening dat u daar mee akkoord gaat. Of u nu die knop indrukt, of dat u software daar de toestemming voor geeft maakt ook weer niet uit. 

Bericht 5 van 33
laatste antwoord

plaatsingsonkosten

Kom kom ... laat ons een kat een kat noemen.

 

Dat sommigen wel of niet akkoord gaan met het al dan niet aanrekenen van plaatsingskosten doet hier weinig ter zake.

 

Het is voor ebay een koud kunstje om wanneer een particulier een item wil plaatsen in het groot een boodschap op het scherm te laten verschijnen met een tekst als " OPGELET :  bent U ervan op de hoogte dat sinds ...blablabla ... ".

 

Dat is na de doorgevoerde veranderingen een kwestie van goed fatsoen - over wettelijke gronden spreken we zelfs niet.

 

Maar ja, ebay en goed fatsoen, daar kan ieder die al een tijdje op dit platform meedraait wel één en ander over vertellen.




Bericht 6 van 33
laatste antwoord

plaatsingsonkosten

Ik denk dat ze het wel degelijk moeten melden.

 

 

Paypal doet dit ook, als ze hun tarieven aanpassen.

Daar krijg je dan de keuze - ofwel opzeggen, ofwel de dienst verder gebruiken en je daardoor impliciet akkoord verklaren met de tariefwijziging.

 

Een uitzondering is verhoging van de tarieven door gevolg van een indexaanpassing, maar dat is hier duidelijk niet het geval.

 

 

 

Hoe je het ook draait of keert, en of ze het nu wel of niet verplicht zijn te melden: ze hadden dit veel netter kunnen aanpassen.

Bericht 7 van 33
laatste antwoord

plaatsingsonkosten

Wettelijk is er voldaan aan de eis van het melden van de aanpassing (lees verhoging) van de tarieven.

Dit gebeurde een maand van te voren en nogmaals een dag van te voren in de Algemene mededelingen van het eBay-nieuws.

Een onopvallende plaats geeft de mogelijk dat een deel der verkopers pas na de volgende facturering ziet dat de tarieven zijn aangepast (lees verhoogd). Dit is dan ook het geval gebleken.

Bericht 8 van 33
laatste antwoord

plaatsingsonkosten

Het klopt wat u zegt ,maar het gebeurd op een vrij achterbakse manier .Een mailtje naar alle verkopers zou veel eerlijker zijn dan nu. En wat die 75 gratis aanbiedingen betreft ,nog niks van gezien . Men blijft gewoon aanrekenen. In elk geval mijn laatste 9 items lopen vandaag af en ik zal er geen anderen nog op zetten. Ik kan niet goed tegen smeerlapperij .

Bericht 9 van 33
laatste antwoord

plaatsingsonkosten

Wat niet te begrijpen is?

 

Hoe meer plaatsingen en aanbod hoe meer kans er is op op verkopen en uiteindelijk ook voor commissie voor ebay dus ik begrijp echt niet waarom ze "het kind met het badwater weggooien".

 

Ik weet dat er ooit klachten waren van  winkeleigenaars op ebay en  vragende partij waren om het particuliere aanbod in te perken. Logisch als er veel zijn die uiteindelijk goederen verkopen die zelf duurder zijn als in de winkel.

met als gevolg dat zij nu ook mee de klos zijn en ook extra kunnen gaan betalen.

 

Tenslotte vergeet ebay zijn roots en die zijn toch de particuliere verkopers en verzamelaars die ebay mee hebben helpen groot maken.

 

Blijkbaar heeft ebay zich bij oprichting gebaseerd op  ebid  dat nog steeds bestaat maar in België en Nederland wat in de vergetelheid geraakt is. ebid heeft blijkbaar wel een Franse en Nederlandstalige pagina voor België.  ebid werkt zo goed als op dezelfde manier echter zonder plaatsingskosten of beperkingen voor verkopers heb ik vernomen.

Voor de rest zo goed als hetzelfde daar zoals reeds eerder gezegd ebay destijds gestart is als een copycat is van ebid.

 

Ik hoop alsnog dat ebay op termijn zijn werkwijze herziet inzake plaatsingskosten voor particulieren en ook, zoals aangehaald door anderen, het feedback systeem herbekijkt.

Wederom vergeten zij dat de commissie komt van de verkoper ( 2 x maal indien dan nog betaald met Paypal) en niet van de koper.  Rechten op feedback mogen aldus niet discrimiberend zijn en zowel koper als verkoper moeten identiek dezelfde rechten en mogelijkheden hebben om feedback te geven.

 

Op hoop van goede zegen en een bezinningsmoment voor ebay.

 

Bericht 10 van 33
laatste antwoord