annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wat doen jullie wanneer koper meld dat pakje nog niet is ontvangen!

Hoe reageren jullie wanneer koper meld dat het pakje nog niet is ontvangen0


Op 23/01 verkocht ik een sjaal zie objec 271139846846


Koper heeft deze onmiddelijk betaald  en op 25/01 heb ik het gepost in een envloppe.


Koper beweerd het pakje nooit ontvangen te hebben en eise haar geld terug!


Nu ik had haar gemaild dat ik eventueel de helft zou terugbetalen maar nu stuur ze me meer dan de helft door en vind dat ik ook mag opdraaien voor de verzendingskosten!


Persoonlijk voel ik me wat op mijn tenen getrapt een sjaal van 105€ verkocht voor 15€ dacht allé krijg er dan nog iets voor maar nu wil de koper dat ik ook nog eens opdraai voor de verzendingskosten.


Graag jullie mening aub!


 


zo ie zo krijg ik toch een negatieve feedback, ook wil ik het goed bedoelen !


 


 


 

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Betreft: wat doen jullie wanneer koper meld dat pakje nog niet is ontvangen!

Ik betaal alles terug ,ook de verzendkosten.


Heb dat gelukkig maar 1 keer meegemaakt.


Vanaf 30 euro verzend ik uitsluitend aangetekend.


Kleding is meestal toch te omvangrijk om in een enveloppe te passen.,dus het risico op verlies is kleiner.


 

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Betreft: wat doen jullie wanneer koper meld dat pakje nog niet is ontvangen!

dat is altijd een probleem, telkens ik naar de brievenbus ga, dan neem ik m'n fototoestel mee en maak een filmpje van amper 15 seconden als bewijs dat ik de enveloppe post.


 


is zeer effectief, heb in het laatste jaar tweemaal iemand gehad die me maildde niets ontvangen te hebben, stuurde dan het filmpje door als bewijs, heb ik beide gevallen niets meer van de koper gehoord.


 


er kan ook diefstal zijn van iemand in het gebouw ....  postbode bij ons vandaag terug twee brieven van een andere straat maar met zelfde huisnummer gepost.... maar je kan ook een malafide koper hebben.


 


natuurlijk kan er iets misgaan in de post, maar zo had ik ook dit jaar per vergissing een verkeerd adres op de enveloppe geschreven en door het filmpje was dit het bewijs dat ik fout was, had een klanten gewisseld.  Is toen goed opgelost, zonder het filmpje had ik het nooit geweten.


 


vorige week was ik vergeten om postzegels op te kleven, ik kom thuis en opeens schoot het me te binnen, ik keek op het filmpje en inderdaad, vergeten, ik heb de klant gemaild dat mogelijks hij iets zou moeten betalen maar neen, de post heeft terug gestuurd naar mijn adres met de vermelding "onvoldoende gefrankeerd".


 


dus, het is een tip die ik iedereen geef, neem een filmpje telkens als je iets post, zowel voor jezelf als voor de klant.


 


2 keer heb ik een serieus geval had, 1 met een zilveren muntstuk, maar ik vermoed naar volgens z'n feedback dat het bedrog was, had met paypal betaald, dus eiste z'n geld terug en heeft ook gekregen maar ik had geen keuze, in z'n feedback 4 gevallen waar hij beweerde niets ontvangen te hebben. Het tweede geval was naar Italië en toen twijfelde ik of ik wel verstuurd had want op een gegeven moment had ik zoveel verzendingen dat ik het echt niet meer wist, dus, ik speel nu wel meer op zeker en vind pas op verzonden als ik het pakje effectief klaarheb om naar de post te doen.


 


ja, 't is niet gemakkelijk.


 


,-)

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Betreft: wat doen jullie wanneer koper meld dat pakje nog niet is ontvangen!

Oké dank u voor jullie antwoorden.


Ik neem altijd foto's wanneer het met paypal betaald worden in mijn zakelijk account dan.


 


Ik heb er geen probleem mee om de helft terug te betalen maar dan het onderste uit de kan halen en dan nog eens vlug de verzendingskosten erbij te rekenen.


Dus als ik allemaal uitreken 9€ terugstorten + ebay kosten en plaatsingskosten steek ik er bij aan toe en een hele hoop miserie erbij!


En dan toch nog mogen een Negatieve Feedback ontvangen!


 


 


 


Onlangs ook een koper betaald mij 1,90€ tekort en vond het normaal dat ik toch dat superdry Hemd ging leveren.zie mijn gegeven feedback's


Madam had er niet beter opgevonden om een geschil te openen wegens  niet ontvangen object en gaf mij een negatief van dat ik een dief en nog een hele boel andere zever.


Ebay heeft deze negatief dan onmiddelijk verwijderd.(meer dan 14 dagen geleden al)


Ik heb ten allerlaaste dan maar haar geld teruggestord en zag dat ze gisteren haar claim opgewaardeerd had naar ebay toe om de zaak te onderzoeken.


Maar wat ik wil zeggen als je verkoop op ebay ben je gewoon de dupe van niet eerlijke mensen.


Ik kreeg dan ook een standaard mail van ebay dat ze mijn account kunnen blokkeren!


allée zal zien.

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Betreft: wat doen jullie wanneer koper meld dat pakje nog niet is ontvangen!

Ik heb redelijk snel toen ik op eBay ben begonnen gekozen om enkel te verzenden met tracking. Dat kost inderdaad meer, maar ik heb dan ook zelden een verloren zending. Kost mij dat klanten? Ja waarschijnlijk zijn er enkelen die vinden dat het te duur is om te verzenden. Maar stel dat ik iets minder vraag maar elke maand is er iets kwijt en ik moet het vergoeden uit eigen zak dan ben ik evenveel kwijt.


 


Dus daarom, enkel nog maar met bpack24h verzenden. 


 

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Betreft: wat doen jullie wanneer koper meld dat pakje nog niet is ontvangen!

Heb vandaag dezelfde beslissing genomen, gezien het stijgende aantal claims ook heel veel van Belgische kopers (blijkbaar gaan er in Belgie enkel pakjes verloren bij mensen die met paypal betalen en die aan hun feedback te zien meestal goed weten hoe het systeem werkt) heb ik beslist enkel nog verzending Taxipost aan te bieden, voorheen deed ik dit alleen bij de artikelen van meer dan 10 euro. Hoe meer Paypal reclame maakt voor hun kopersgarantie bij verlies des te meer pakjes blijken er te verdwijnen. Dankzij paypal kost een DVD van 1,99 euro bij ons vanaf vandaag dus 7,49 euro verzending inclusief. Zal het wel voelen aan de verkoop maar er zit niets anders op helaas.

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Betreft: wat doen jullie wanneer koper meld dat pakje nog niet is ontvangen!

marinela-60
Community-lid

Het is niet anders.


Aangetekend verzenden.of taxipost secur, ( hoe klein het pakje ook is)


En in je aanbieding de prijs zetten.


Je  hebt toch vlug een foldertje bij de post gehaald en daar staan wereldwijd de tarieven op.


 


Heb  je dus een bewijs in handen, en kan je zelf traceren waar het zit in Belgie.


Ook naar het buitenland kan je het traceren.


 


Het zal veel prettiger aanvoelen als je iets verkoopt, en de koper weet ook dat hij met geen foefjes moet afkomen.


Vele groetjes Marina


 

Bericht 7 van 7
laatste antwoord