8 telefoontjes nog gedaan op zaterdag (let op: dit zijn enkel de nummer waar iemand op pakte, tientallen, om ni te zeggen 100den heb ik gedaan naar verscheiden nummers waar blijkbaar nooit iemand moet werken)
Uiteindelijk nog iemand van de douane aan de lijn gehad, die mij ook weer wou doorverwijzen naar een nummer waar ik al 4 keer op was uitgkomen.
Verteld hij mij, dat het misschien ook de opsporingsdienst (vergeef me dat ik de afkorting niet meer weet, GAS of zoiets) kon geweest zijn.
Ik naar daar gebeld, en ...... daar hadden we weet van mijn pakje.
Ze hebben het daar opengesneden, de meeste goederen er uitgehaald, terug dichtgeplakt en opgestuurd (laten doorgaan).
De reden?
"het komt van China, en u moet weten mevrouw, daar komt veel namaakartikelen vandaan".
Ik leg haar uit dat het van mijn schoonouders komt en de memorysticks bijvoorbeeld gekocht zijn in de Sony winkel in Shanghai, en daar uiteraard een factuur van is.
Mocht niet baten, een merkafgevaardige gaat eerst langst komen, om te controleren of het echt is. Indien ja, krijg ik mijn goederen terug.
Hoelang dit gaat duren??? tja, das een goede vraag. Daar konden ze niet op antwoorden.
Of het normaal is dat men iets opensnijdt en terug dichtplakt en er geen briefje van uitleg of iets bijdoen? "Dat doen wij niet mevrouw."
Ik vertel haar dat ik al een halve dag aan het rondbellen ben om uit te vinden wat er gebeurd is en ik stel haar voor dat men in de toekomst mss een klein papiertje met een telefoonnummer of korte uitleg zou moeten meegeven. " dat doen wij niet mevrouw"
Ben in ieder geval opgelucht dat de goederen terecht zijn en dus niet gestolen werden. Aangezien de goederen in een winkel zijn gekocht, ben ik er vrij gerust in dat ze echt zijn en zal ik ze ooooooit wel eens terug krijgen.
Ik vind het alleen schandalig dat men iets wegneemt, zonder u te verwittigen. Dat men het dan ten minste in het systeem zet, dat men bij de post mij kan vertellen wat er gebeurd is.
Des al nietemin, mocht men ooit naar de douane trekken, count me in.
(heb weer een paar jaar van men leven verloren met heel de affaire)
Bedankt aan iedereen in het forum, voor de reacties en de hulp.
Ps: zou de titel van dit draadje moeten aanpassen (wil niemand valselijk beschuldigen) maar dat gaat niet.