annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douane haalt inhoud uit brief uit China

Hoi,

Mijn schoonouders hebben onlangs iets vanuit china opgestuurd naar ons.
Oa. enkele oudere dvd's van mijn man, een paar memorysticks en een cadeautje.
Vandaag zijn we bij de post ons pakje (was een grote gewateerde enveloppe) gaan afhalen, er hing een grote dikke tape van de douane controle op.
Wij doen het pakje open....
wat blijkt? al het waardevolle is eruit gehaald, de dvd's hebben ze teruggestoken.
Ze hebben onze enveloppe opengesneden, bijna alles eruit gehaald en dan de dvd's terug gestoken en de enveloppe dichtgeplakt met een tape (waarop dus douane controle staat).

Mijn vraag nu, hebben ze die goederen gewoon gestolen? of gaan we die ooit nog terug krijgen.
Het meest markante vanal is dat er niets van brief of uitleg bijstaat.

Bij de post weten ze uiteraard van niets, alleen dat ik online een klacht kon invullen.
Gevraagd naar een telefoonnummer van de douane - "check de goudengids"

Kan iemand mij helpen? ben een beetje radeloos.

Alvast bedankt
[Edited by: eddy
Bericht 1 van 50
laatste antwoord
49 ANTWOORDEN 49

"En hoe machteloos sta je d'er tegenover." :
Je staat helemaal niet machteloos als je weet wat je moet doen

Stel dat je uiteindelijk (na een rechtzaak???) kan bewijzen dat de inhoud effectief door de douane gestolen is... Wat gebeurt er dan? Word je dan vergoed?

Dan nog lijkt het mij een enorme opdracht, omdat het allemaal zo'n gedoe is èn veel tijd kost, met géén zekerheid van resultaat.

Alleen al wat Sonja al in #6 beschrijft, is om grijze haren te krijgen en voor vele mensen denk ik een ontmoediging om er een zaak van te maken.
Jammer natuurlijk, want mocht iedere gedupeerde zich vastbijten en tot het uiterste gaan, zouden ze niet weten wat hen overkwam...

Bericht 11 van 50
laatste antwoord

8 telefoontjes nog gedaan op zaterdag (let op: dit zijn enkel de nummer waar iemand op pakte, tientallen, om ni te zeggen 100den heb ik gedaan naar verscheiden nummers waar blijkbaar nooit iemand moet werken)

Uiteindelijk nog iemand van de douane aan de lijn gehad, die mij ook weer wou doorverwijzen naar een nummer waar ik al 4 keer op was uitgkomen.
Verteld hij mij, dat het misschien ook de opsporingsdienst (vergeef me dat ik de afkorting niet meer weet, GAS of zoiets) kon geweest zijn.
Ik naar daar gebeld, en ...... daar hadden we weet van mijn pakje.

Ze hebben het daar opengesneden, de meeste goederen er uitgehaald, terug dichtgeplakt en opgestuurd (laten doorgaan).

De reden?
"het komt van China, en u moet weten mevrouw, daar komt veel namaakartikelen vandaan".

Ik leg haar uit dat het van mijn schoonouders komt en de memorysticks bijvoorbeeld gekocht zijn in de Sony winkel in Shanghai, en daar uiteraard een factuur van is.
Mocht niet baten, een merkafgevaardige gaat eerst langst komen, om te controleren of het echt is. Indien ja, krijg ik mijn goederen terug.
Hoelang dit gaat duren??? tja, das een goede vraag. Daar konden ze niet op antwoorden.

Of het normaal is dat men iets opensnijdt en terug dichtplakt en er geen briefje van uitleg of iets bijdoen? "Dat doen wij niet mevrouw."
Ik vertel haar dat ik al een halve dag aan het rondbellen ben om uit te vinden wat er gebeurd is en ik stel haar voor dat men in de toekomst mss een klein papiertje met een telefoonnummer of korte uitleg zou moeten meegeven. " dat doen wij niet mevrouw"

Ben in ieder geval opgelucht dat de goederen terecht zijn en dus niet gestolen werden. Aangezien de goederen in een winkel zijn gekocht, ben ik er vrij gerust in dat ze echt zijn en zal ik ze ooooooit wel eens terug krijgen.
Ik vind het alleen schandalig dat men iets wegneemt, zonder u te verwittigen. Dat men het dan ten minste in het systeem zet, dat men bij de post mij kan vertellen wat er gebeurd is.

Des al nietemin, mocht men ooit naar de douane trekken, count me in.
(heb weer een paar jaar van men leven verloren met heel de affaire)

Bedankt aan iedereen in het forum, voor de reacties en de hulp.

Ps: zou de titel van dit draadje moeten aanpassen (wil niemand valselijk beschuldigen) maar dat gaat niet.
Bericht 12 van 50
laatste antwoord

Geen ervaring mee maar ik zou mijn verhaal, klacht, toch ook schriftelijk richten aan die jongens.

Ik heb altijd nogal wantrouwig gestaan tov telefonisch contact.
Bericht 13 van 50
laatste antwoord

Net hetzelfde meegemaakt !

Smeerlappen bij Worldpack ( die met hun mooi blauw-witte tape X-( ).. douane bij ABX waar jij dus naar gebeld hebt.

N°:

02 55 66 211

02 556 64 60

02 556 64 56

02 556 64 42 /43/41

02 556 64 35

02 556 64 31

Uiteindelijk zal je een brief krijgen ( heb ik ook gehad )dat zij niet verantwoordelijk zijn en dat je je maar bij de post moet gaan beklagen.

Managers Worldpack = Castellano Frédéric & Belsack Marijke FCASTELLANOS@abxlogistics.be
Bericht 14 van 50
laatste antwoord

Mocht niet baten, een merkafgevaardige gaat eerst langst komen, om te controleren of het echt is. Indien ja, krijg ik mijn goederen terug.

Oh ja ? en hoe gaan ze je dit dan laten weten ? naar je opsturen ? naar welk adres ? ze hebben de envelope met je adres toch al doorgestuurd ? Hebben ze dan wel op een papiertje jou gegevens geschreven voor als ze toch uiteindelijk zouden besluiten je jou goederen op te sturen ?

Lijkt me heeeeeeeeeeeel onwaarschijnlijk dat je nog iets gaat horen/zien van jou goederen hoor !
Bericht 15 van 50
laatste antwoord

Tja, eigenlijk een goede opmerking. (die van het adres)
Ik neem aan dat men het adres heeft overgeschreven.
Als ik binnen de 2 weken (de merkafgevaardigde, in dit geval dus van Sony, had 10 tot 15 dagen om te reageren) niks heb gehoord bel ik terug.
Als het namaak blijkt te zijn ging men een brief sturen met de melding dat er namaakgoederen aan mij geadresseerd waren en hoe en vanwaar deze komen.

Aangezien ze hebben toeggeven dat ze de goederen hebben, neem ik aan dat ik er toch nog iets van ga horen.

Wel begin ik al te twijfelen of er wel degelijk een merkafgevaardigde gaat langstkomen of men mij gewoon automatisch de namaak brief gaat sturen en de Sony artikelen gewoon in eigen zak gaan steken.

Nen mens wordt echt wantrouwig van de douane :-s 😮

@ Peter bollen.
Ik denk dat ik nog te maken heb gehad met een andere dienst. Heb ook met ABX gebeld en daar wist men van niets. De tape die op mijn enveloppe zat was een wite met rode letters erop. Blijkbaar is het overal dezelfde misserie :-s
Bericht 16 van 50
laatste antwoord

Als ik binnen de 2 weken (de merkafgevaardigde, in dit geval dus van Sony, had 10 tot 15 dagen om te reageren) niks heb gehoord

waarom zou je Sony niet zelf contacteren om eens te polsen of dat verhaal van de douane niet verzonnen is ?
Sony Service Center (Europe) NV
Da Vincilaan 7 - D1
1935 Zaventem
Mayumi.Nagata@eu.sony.com

sorry, maar vind momenteel geen telefoonnummer 😞

wat mij verwondert is dat de douane een zending gedeeltelijk kan achterhouden, zonder enig bericht :O
zowie[dot]
Bericht 17 van 50
laatste antwoord

Inderdaad. Het gedeeltelijk achterhouden van een zending vond ik toen ook heel vreemd.

Nu heb ik het nog al eens voor gehad dat een paketje bij de douane is blijven steken, maar daar werd het volledige pakket achtergehouden ! én daarvan kreeg ik ook een bericht per post toegestuurd .. vreemd dus hè, dat ze dat in deze gevallen niet doen.

Volgens bij beperken de diefstallen zich niet alleen maar tot de post maar begint de Douane zelf ook serieus toe te slaan.

Tja en probeer trouwens maar eens te bewijzen wat er in je paket zat als er geen factuur bij zat 😞 , dan kunnen ze je achteraf ook nog vertellen dat het er helemaal niet in zat !
Bericht 18 van 50
laatste antwoord

Bij de douane in Zaventem zij men dat ook. Als wij iets tegenhouen is het het hele pakket en niet een deel.
Maar het is dus de opsporingsdienst (ben afkorting vergeten) die bij mij heeft toegeslagen.
Ik heb hen de trackingnummer gegeven en zij wisten mij te vertellen aan wie het geadreseerd is en dat men enkele goederen had tegen gehouden als mogelijke namaakgoederen.
Heb het hen heel duidelijk gezegd dat het schandalig is dat men zomaar goederen wegneemt en geen bericht achter laat.

Zal eens met Sony contact opnemen maar waarom zou men
1. de enveloppe dichtplakken met douane tape
2. toegeven dat ze de goederen hebben

als men ze gewoon wilt bijhouden?
Bericht 19 van 50
laatste antwoord

de naam van de douane-opsporingsdienst = inthepocket :^O
zowie[dot]
Bericht 20 van 50
laatste antwoord