annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douane item in beslag genomen

jaanes
Community-lid
Had een Gucci tas gekocht in NY via Ebay, deze werd door de douane als vals bestempeld. Verkoper blijft beweren dat de zak echt is, hoewel er in zijn garantievoorwaarden staat dat hij onmiddellijk het geld terugstort mochten er zich problemen voordoen gebeurt dit in de praktijk natuurlijk niet. Ook ebay biedt totaal geen hulp, verder dan zeer ingewikkelde kafkaïaanse klachtprocedures gebeurt er niets, dus ook langs deze kant geen hulp verwachten, verkoper boert lekker verder en ik ben men geld kwijt. Ebay onderneemt ook niets naar de verkoper behalve hem op de hoogte brengen van het probleem... Ik ben nochtans in het bezit van het officiële schrijven van de douane, dit heeft geen enkele waarde bij ebay of verkoper.
Bijkomend wordt ik beschuldigd van het importeren van namaak en ben hiervoor een verklaring moeten gaan afleggen.
Bericht 1 van 37
laatste antwoord
36 ANTWOORDEN 36

Douane item in beslag genomen

bellemichke
Community-lid
Hallo!

Ik zit met hetzelde probleem:een handtas geblokkeerd bij de Belgische douane omdat hij nep blijkt te zijn.

Ik ben nochthans 99% zeker dat het een echte Chanel is.
De Purse Forum verklaart dat hij echt is. De verkoper probeert dit ook nog te bewijzen via My Poupette, ook een site die de echtheid van merkartikelen kan bewijzen
via fotos.De verkoper is al jaren E-bay member en heeft een heel goede feedback.

Maak ik enige kans om mijn handtas te bekomen? Ik moet
nl. voor 8 maart een brief terugsturen waarin ik akkoord ga met het vernietigen van de tas omdat hij fake is(volgens Abac Baan)

Dank aan eenieder die mij kan helpen,

vriendelijke groet,

Isabelle
Bericht 31 van 37
laatste antwoord

Douane item in beslag genomen

huwitte
Community-lid
#30
Gaat het over de handtas uit Hong Kong die in December aangekocht is, en is de betaling met PayPal gebeurd via uw creditcard?

Misschien in dit geval best eens bellen naar uw creditcard maatschappij en informeren naar de mogelijkheid uw geld terug te krijgen.
http://www.bcc.be/index/nl_BE/5206813/0000/Betwisting.htm



Bericht 32 van 37
laatste antwoord

Douane item in beslag genomen

bellemichke
Community-lid
Hallo!

Ja ik heb ondertussen contact genomen met Visa.
Heb nu allerhande papieren ingevuld voor Visa en wacht nu op enige reactie...

Alvast bedankt voor je reactie!
gtjs,
Bellemichke
Bericht 33 van 37
laatste antwoord

Douane item in beslag genomen

huwitte
Community-lid

Succes ermee, het gaat tenslotte over een aardig bedrag.



Bericht 34 van 37
laatste antwoord

Douane item in beslag genomen

bellemichke
Community-lid
Hallo!

De verkoopster heeft via de site www.My Poupette.com een authenticiteitsbewijs gekregen en dat naar mij gemaild.
Mijn man heeft met de firma ABAC BAAN gebeld en hij had een andere persoon aan de lijn dan ik vorige week.Wat blijkt nu? De handtas werd NEP verklaard, enkel en alleen op basis van 1 foto van de voorkant van de tas!!!!!Niemand van Chanel is op de vlieghaven geweest om de tas te bekijken! Ze baseren zich dus gewoonweg op 1 fotootje en beslissen dan dat het een valse is! Al wat van Hong Kong komt wordt natuurlijk als FAKE aanzien. Nochthans zijn er dus ook eerlijke verkopers(en kopers) en die moeten het dan maar aanvaarden dat een authentieke tas zomaar als nep wordt bestempeld omdat het van Hong-Kong komt!Het is een schande!Die tas zou deze week worden vernietigd!En ik word verplicht een document te ondertekenen waarin ik bevestig nooit meer namaakprodukten te verhandelen!Ook moet ik de douanekosten betalen!
Mijn man heeft het bewijs van My Poupette naar ABAC BAAN gestuurd.
ABAC BAAN heeft mijn man net teruggebeld en nu blijkt de tas toch ECHT!!!!!!! Ze hebben nu enkele foto's van de binnenkant getoond(hologram met code) en nu verklaren ze bij Chanel dat het een echte is!Waarschijnlijk dan toch dankzij ons vriendelijk aandringen en het bewijs van My Poupette!

Ik zal dus de tas binnen enkele dagen toegestuurd krijgen, afwachten nu!

Dit allemaal om iedereen te verwittigen dat ook wij rechten hebben en dat we ons niet zomaar moeten laten doen!

Indien iemand twijfels heeft over een bepaald artikel: www.My Poupette.com!!!!!!!!!Het is betalend, maar het is de moeite waard!

Ook www.The Purse Forum.com is betrouwbaar, maar stuurt geen officieel bewijs.Het is wel gratis!

Ik heb echt zin om een artikel in de krant te zetten, maar wil eerst mijn handtas in handen hebben!

Ik hou je op de hoogte als Chanelleke aankomt!:)

Groetjes,

Bellemichke
Bericht 35 van 37
laatste antwoord

Douane item in beslag genomen

huwitte
Community-lid
Dat is goed nieuws.

Wel een goed voorbeeld van hoe oppervlakkig dergelijk onderzoek bij de douane en de betrokken rechtenhouder gebeurt. Waarschijnlijk is Chanel niet te erg geïnteresseerd om Chanel handtassen voor echt te verklaren die niet rechtstreeks bij hun gekende verdelers gekocht zijn.



Bericht 36 van 37
laatste antwoord

Douane item in beslag genomen

bellemichke
Community-lid
Ja, je hebt gelijk, een pakje afkomstig uit Hong-Kong is voor hen zowiezo verdacht en de inhoud FAKE!
En Chanel doet er zelfs de moeite niet meer voor de inhoud te controleren...

Zoals beloofd, laat ik je weten wanneer ik eindelijk m'n 'echte' tas in handen heb.:)

Gtjs,
Bellemichke
Bericht 37 van 37
laatste antwoord