annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douanekosten

Wanneer een verzending buiten Europa wordt afgeleverd ddor de post, worden er douanekosten aangerekend.

Maar wanneer zo'n pakje wordt afgeleverd door een koerierdienst  worden er geen douanekosten aangerekend.

Hoe kan dat?

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Douanekosten

wel op het einde van het jaar moet zo'n koerierdienst alle transporten die van en naar Belgie gaan digitaal afleveren aan de douane en belastingsdienst die het dan zal nakijken of alle "bedrijven" correct hun aangiften hebben gedaan. Ik kan je ook verzekeren dat indien je zo'n paar keren op die lijst voorkomt dat de belastingen & douane hier ook belangstelling voor hebben.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Douanekosten

Ik bestel regelmatig eens wat in het buitenland, meer bepaald buiten de EU, ik betaal nooit douanekosten omdat de waarde telkens miniem is (minder dan 22€), deze pakjes worden ook via koerierdiensten opgestuurd en afgeleverd door Bpost... kleine pakjes zijn voor koerierdiensten niet interessant en worden doorgegeven aan Bpost, grotere pakketten die ondermeer kleding bevatten en door bvb USPS worden verstuurd (Amerikaanse post) gaan ook hier via Bpost en je betaalt in voorkomend geval een forfait van 10€ aan de postbode. Alles hangt dus af van wat je besteld, wat de omvang ervan is en de waarde.

Pakketten die onderhevig zijn aan kosten worden zelden door zowel een koerierdienst als door Bpost aangeleverd, die moet je persoonlijk bij de douane gaan ophalen mits betaling van de kosten.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Douanekosten

In principe is de regel dat koerierdiensten hun eigen inklaringsdiensten hebben. Ze maken dan een inklaring op aan de hand van de gegevens die opgegeven zijn door de verkoper.

 

Het pakje wordt daags nadien al geleverd, maar de rekening van de inklaring volgt meestal achteraf apart. Als je deze niet betaald, zal die koerier niet veel meer leveren op jouw naam. 

 

Soms komt die inklaring ook niet! Dan heb je "geluk".... 

Bericht 4 van 4
laatste antwoord