annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Je hebt mensen die het geld uit verzendingskosten halen pfff

Op een andere site zie ik een cdke te koop staan ,Ik stuur een mailtje naar de verkoper dat ik interesse heb in zijn cdke, ik vraag vriendelijk de verzendingskosten......Krijg ik een mailtje terug dat de verzendingskosten voor zijn cdke 3 euro's bedragen WABLIEF 3EURO...ik stuur hem een mailtje terug van als ik een cdke of dvdke verstuur ik maar aan 0,88 of 1,32 verzendingskosten zit.Omdat de cd niet veel kost vind ik toch dat ze het iet uit de verzendingskosten moeten halen he pffff .
Bericht 1 van 85
laatste antwoord
84 ANTWOORDEN 84

Als er een bieder is die een hoogste bod heeft bij het aflopen van een veiling dan is deze bieder ineens de koper van het object.
De transactie kan dan met goed fatsoen niet meer worden stopgezet en zeker niet als de verkoper een fout heeft gemaakt door de verzendkosten te laag te vermelden in de objectomschrijving.

of de verkoper wil hogere kosten.

Als de verkoper hogere kosten wil dan had de verkoper dat moeten vermelden op de veilingpagina.

Niet-leverende-verkopers kunnen door de koper bij eBay worden aangegeven en eBay neemt dan stappen om de verkoper te waarschuwen met een eventuele tijdelijke schorsing of een zogenoemde "strike".

klant niet tevreden:geld terug en herverkoop

Dat is logisch maar in dit geval is de verkoper niet tevreden volgens mij.
Als u een klant in de winkel heeft en die koopt iets dat geprijsd staat voor 20 euro vraagt u dan bij het afrekenen 30 euro?

U vraagt, wij draaien

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 41 van 85
laatste antwoord

pff, had iets gekocht in de US , verzendkosten 6,25$.
Pakje komt toe, heeft de verkoper maar 0,98$ betaald in een gewone bubbeltjes enveloppe.
Bericht 42 van 85
laatste antwoord

Tja, nu kunnen wel weer beginnen met de discussie dat verzendkosten niet alleen de postzegel betreft die erop zit.
Er zijn natuurlijk ook nog meer kosten om een artikel te verzenden dan alleen de portokosten.

Nu vind ik $ 5,27 wel een extreem hoog bedrag om als "handling" kosten te berekenen...:-(

Misschien helpt het als je de verkoper daarover mailt en zegt dat je een redelijk bedrag aan "handling" kosten wel wilt accepteren maar dat $ 5,27 voor jou niet acceptabel is.
Als het een eerlijke verkoper is geeft hij een gedeelte aan je terug.

U vraagt, wij draaien

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 43 van 85
laatste antwoord

Ik blijf het mooi vinden om te lezen dat kopers klgen over te hoge verzendkosten, maar over te laag berekende kosten zul je ze niet horen!

Ik bied een item aan, zet erbij dat de verzendkosten voor aangetekende verzending 5,75 zijn. De koper betaald, ik ga ermee naar het postkantoor en door mijn vakkundig 😉 inpakwerk weegt het pakketje net iets meer dan 1kg, waardoor de portokosten niet 5,75 zijn maar 7,25.
Pech voor mij! Ik stuur het netjes op. Ik kon het item volgen via tracktrace en kon dus zien dat het aangekomen was. Totaal geen reactie van de koper! Geen mail, geen feedback, niks.
Had ik 7,25 gerekend en maar 5,25 erop laten plakken had hij zeker weten aan de bel getrokken. X-(
* Als iets té mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook!

* Eerst lezen, dan vragen stellen en pas als alles duidelijk is bieden!

Natasja

Natasja
Bericht 44 van 85
laatste antwoord

ik blijf het toch een boeiend onderwerp vinden 🙂

Zoals ik al eens vermeldde, vraag ik vanaf het laatste - achteraf prima verlopen trouwens- incident:

shipment en handling apart. en dat werkt gewoon prima!

@ boulettesdeviande: stuur de verkoper een vriendelijke mail waarin je vraagt of er geen vergissing is in de verzendkosten, en zo nee, waarvoor het resterende bedrag dan wel mag zijn. Indien handling, argumenteer dan in een volgende e-mail dat je dit toch ietsje buitensporig vindt?

@ natasja:
Ik blijf het mooi vinden om te lezen dat kopers klgen over te hoge verzendkosten, maar over te laag berekende kosten zul je ze niet horen!
nogal vanzelfsprekend, niet, dat ze dan niet klagen??? ]:)

Ik zou je persoonlijk een pakkerd komen geven, als ik dat al eens mocht meemaken, te weinig verzendkosten...
wel een lompe koper om geen feedback te geven of even te feliciteren met je gulle gift 😉

Bericht 45 van 85
laatste antwoord

komaan, ik heb toch ook al meegemaakt dat een aanbieder na afloop geen verzendingskosten aanrekent omdat het bod op zijn item hoog ging. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson).
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 46 van 85
laatste antwoord

nogal vanzelfsprekend, niet, dat ze dan niet klagen??? ]:)

Ik heb ook niet gezegd dat ze dan niet klagen, ik heb gezegd dat je dan niets van ze hoort. 😉

Maar ik zal zelf wel te eerlijk zijn. Ik stuur de verkoper als zoiets gebeurt een mail of ik het te weinig berekende nog moet betalen. Ik zeg het in de winkel ook eerlijk als ik teveel geld terug krijg. Zal dat dan ook maar niet meer doen. Pech voor die meiden dat het tekort in de kassa dan zelf bij moeten leggen? 😮

Het gaat me natuurlijk niet om die paar centen, het gaat me om het principe. Wel van je laten horen (meestal via FB X-( ) dat er teveel berekend is, maar niets laten horen als er te weinig berekend is.

Natasja

Natasja
Bericht 47 van 85
laatste antwoord

Ik heb deze week een t-shirt gekocht voor mijn kleine meid hier op ebay. Heb op voorhand de verzendingskosten aangevraagd bij de verkoper en het zou 2,5 euro zijn. Voor een klein shirtje vond ik dit veel maar heb zonder morren betaald. Nu komt het pakje aan en blijk t dat het haar maar 0,88euro heeft gekost. Toch heb ik die persoon positieve feedback gegeven, wil niemand slecht maken hier maar eerlijk vind ik dit ook niet. Vorige week koop ik op een andere site een cd, verzendkosten 2,5. Krijg hem net aan en blijkt maar 1,32 te zijn. Ik zit er niet mee in om die 2,5euro te betalen, daar kies ik zelf voor maar om dan een pakje aan te krijgen waar de verzendkosten slechts 0,88 zijn...???? Ach ja, tis mooi weer buiten en mijn dochtertje is nog zo fier op haar plop shirt. :^O
Bericht 48 van 85
laatste antwoord

de verpakking kostte ook geld,het is niet alleen de zegel die geld kost!:^O
*
s.o.s
leuk als alles volgens de reglementeringen gebeurt 🙂
Bericht 49 van 85
laatste antwoord

je dochter heeft gelijk,ze verdient een ebay-pluim voor haar onbezorgd genieten van een aankoop;-)
*
s.o.s
leuk als alles volgens de reglementeringen gebeurt 🙂
Bericht 50 van 85
laatste antwoord