annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe dienst van Bpost ! Kiala zou het wel eens kunnen voelen.

https://parcel.bpost.be/nl

 

Bpost gaat de strijd aan !

 

Voor 4 euro naar een postkantoor of postpunt en labels thuis afprinten !

 

Wij verstuurden steeds met Kiala maar moesten steeds de auto nemen.  Maar postpunten zijn er hier dichtbij.  Dus, goeie zaak voor ons.

 

 

,-)

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Nieuwe dienst van Bpost ! Kiala zou het wel eens kunnen voelen.

Deze service is nog steeds zonder BTW dus kan eventueel nog wel voor de nodige discussies zorgen met de koper indien je een zelfstandige verkoper bent.

Dit neemt echter niet weg dat deze service alleszins al goedkoper wordt dan de huidige Taxipost-tarieven.

 

Wat me dan weer een beetje raar doet opkijken... Hoe kan het nu dat de post plots goedkoper gaat werken???

Waar de BPack nu 6,50 euro kost, gaat het nieuwe systeem met dezelfde voorwaarden (afleveren in postkantoor en afgeven aan huis) nu plots 5 euro kosten...

Enige verschillen die ik voorlopig zie:

- je dient zelf je label af te printen

- je betaalt online ipv in het postkantoor




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Nieuwe dienst van Bpost ! Kiala zou het wel eens kunnen voelen.

 De besparing zit natuurlijk in vele zaken. Zoals inderdaad het printen van de labels, het kopen van de labels (postkantoor of online store).

 

Maar ze zijn ook efficiënter te behandelen daar de geprinte labels duidelijker zijn om te sorteren, ze bevatten reeds een code voor het postsorteercentrum waar het pakje naar toe moet, bij lelijk geschreven adressen is er geen menselijke tussenkomst meer nodig (in Antwerpen X alleen al zit ongeveer 4 personen dag en nacht op een PC onleesbare adressen te corrigeren). 

 

Wat mij wel stoort, en ik heb daar de zakelijke dienst van op de hoogte gesteld is dat de prijs nu miniem is voor vaste klanten met een groot contract. 

 

Als ik iets verkoop vraag ik 4,99 EUR verzendingskosten inclusief BTW, als ik iets wil verzenden kost me dat 4,37 EUR exclusief BTW, kortom ik leg alleen al op de verzendkosten 0,25 euro bij exclusief verpakkingskosten. 

 

Als een particulier nu iets verkoopt en die vraagt de werkelijke kost van 5 EUR voor de zending, dan is deze ook gewoon maar 5 EUR kwijt. Meestal investeren deze niet in dozen en opvulmateriaal en doen vooral aan hergebruik. 

 

De conclusie voor mij is dat de zakelijke kopers hier in de kou blijven staan. Ik mag dan wel zeer interessante tarieven hebben voor de rest van Europa, maar dat compenseert mijn grootste doelgroep de binnenlandse markt niet mee. 

 

Het verschil is dat ik enkele duizendend pakjes verstuur per jaar, en die particulier maar enkele. 

 

De conclusie voor mij zou zijn dat postdiensten eindelijk ook voor particulier gebruik onderworpen moeten worden aan de BTW! Bpost steekt hier 21% marge die normaal voor de BTW zou zijn gewoon in eigen zak. 

 

En inderdaad, het zal nog erger worden in de toekomst, van die berichten à la "ik wil 4 euro betalen voor verzending naar een postpunt of postkantoor". Die mensen gaan totaal voorbij aan de extra verpakkingskosten, en het feit dat we BTW moeten afdragen op de verzendkosten. Kortom voor een pakje te verzenden van 5 EUR moet je 6 EUR vragen om uit de kost te zijn, probeer dat maar eens uit te leggen, ze schepen je meteen weer af als een fraudeur! 

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Nieuwe dienst van Bpost ! Kiala zou het wel eens kunnen voelen.

Tja, dat kon niet uitblijven... elke succesformule vind vroeg of later navolging. Kiala werd een grote concurrent voor Bpost en ja, als je een deel van de huis-aan huislevering kan uitschakelen bespaar je geld.

Het concept is trouwens niet nieuw... ik herinner me nog dat je vroeger bij 3Suisses je pakjes kon laten leveren bij een bepaald afhaalpunt zoals een depot van sommige droogkuiswasserijen dat nu nog doen bij bvb een boekhandel, supermarkt of zelfs de bakker als je wil.

Kiala heeft daar op ingepikt door een groter aanbod in het land aan te bieden. Voor mij persoonlijk zou een dergelijke dienst van Bpost beter uitkomen dan Kiala, een postpunt is hier bij mij vlak om de hoek, het dichtsbijzijnde Kialapunt is 15km verder en voor de prijs hoef ik het ook niet te laten. Ik kan me wel voorstellen, zoals Tvserieshop aanhaald dat het nu mss wel interessant is voor particulieren maar mss (nog) niet voor handelaars?

Enfin, het is nieuw van Bpost en er zal bij tijd en wijle nog wel een evaluatie volgen zoals met alle nieuwe diensten en mogelijk wordt er met de tijd nog wel één en ander bijgeschaafd.

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Nieuwe dienst van Bpost ! Kiala zou het wel eens kunnen voelen.

En het is ook maar wachten op eBay om deze nieuwe leveringsmethodes aan te bieden in de verzending.

 

Ze spreken na vijf jaar nog steeds van Taxipost *zucht*

 

Als eBay de Belgische markt serieus neemt, en die indruk heb ik niet, dan zouden ze hun programmeurs aan het werk zetten om die Bpost module voor levering aan een automaat, postpunt of postkantoor, of een privé adres meteen te integreren in de check-out! Zonder twijfel kan je nog met Bpost een overeenkomst sluiten dat ze voor elke klant die kiest voor Bpost een bepaald bedrag naar eBay gaat. 

 

Maar goed, ik verwacht het dus niet, want zoals ik al zei, bij eBay denken ze nog dat Taxipost bestaat! 

 

Bovendien zullen we maar zwijgen over de zever die men kan krijgen met door Paypal betaald aankopen die geleverd worden in zo een automaat of bij een postpunt/kantoor en er betwisting is achteraf. 

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Nieuwe dienst van Bpost ! Kiala zou het wel eens kunnen voelen.

Die nieuwe dienst van Bpost werkt perfect! Smiley Erg vrolijk

Vorige week voor het eerst gebruikt: Zondag online een boek besteld, maandag factuur gekregen en dezelfde dag betaald, dinsdag bevestiging van betaling en melding van verzending, woensdag bericht dat mijn pakje ter beschikking ligt op mijn postpunt!

Dat is snel, te rekenen vanaf betaling: twee dagen! heel wat sneller dan Kiala en een hele besparing; een halve euro minder en geen verplaatsingskosten want mijn postpunt is bijna om de hoek... ik heb het ook te voet opgehaald!

Houden zo Bpost!

 

Ter vergelijking; het dichtsbijzijnde Kialapunt is 12km ver, mijn postpunt iets meer dan 1km... bijkomend voordeel; het postpunt is in de Spar, kan ik meteen nog boodschappen doen!Smiley Tong

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Nieuwe dienst van Bpost ! Kiala zou het wel eens kunnen voelen.

Nooit meer Kiala/UPS voor mij!

Vroeger was Kiala echt goedkoper (4 euro) en ging verzenden en ontvangen best vlotjes in een Kialapunt. De klantenservice bereiken en het lang wachten op antwoord was natuurlijk niet zo leuk. Ook duurde het meestal toch zeker een week vooraleer het pakje toekwam.
Nadien kostte het 4,50 euro om te verzenden en bpost reageerde hierop door opeens online labels te kunnen aanmaken voor 4 euro (levering in een postpunt) of 5 euro voor thuislevering. Enkele jaren heb ik dan ook de 2 door elkaar gebruikt.
Maar nu Kiala UPS geworden is: een ramp! De UPS website is totaal onoverzichtelijk. Pakje versturen kost nu 4,54 euro, nergens op de site vind ik de procedure bij verlies of schade van een pakje. Contact opnemen met de klantendienst is moeilijk.
Ik stuur dan ook een mail naar UPS en na 4 dagen antwoorden ze het volgende:

Ik: ik heb zonet een pakje willen terugsturen van Vente-exclusive. Ik stond ervan versteld dat mij mijn identiteitskaart werd gevraagd, wat ik uiteraard geweigerd heb. Ook moest ik vaststellen dat ik in het Kialapunt opeens geen terugzendbewijs meer meekreeg.
1. Is dit nieuwe beleid van de identiteitskaart vragen door jullie opgelegd of is het het Kialapunt zelf dat persoonlijke gegevens van de klanten wil bemachtigen?
2. Hoe kan ik nu bewijzen dat ik iets heb teruggezonden als ik hier geen bewijs van mee krijg? Wat bij verlies van het pakket? Wat bij schade? Dit kan toch niet zomaar. Ik kan het pakket dan ook niet meer tracken...

UPS: Bedankt voor uw email.
Helaas kan ik u zonder een UPS trackingnummer niet verder helpen.
Neemt u alstublieft contact op met Vente Exclusive en vraag aan hen u te voorzien van een UPS trackingnummer of een referentienummer dat de verzender heeft toegewezen aan deze zending aangezien zij het UPS verzendlabel hebben aangemaakt. Op dit verzendlabel bevindt zich het UPS trackingnummer. UPS trackingnummers bestaan uit ofwel 11 of 18 karakters en de trackingnummers die uit 18 karakters bestaan, beginnen met '1Z'. Dit unieke nummer laat ons toe om u van specifieke verzendinformatie te voorzien.
Mijn excuses dat ik u op dit moment niet kan verder helpen. Zodra u het trackingnummer verkregen heeft, kunt u onderstaande link gebruiken om de meest recente traceerinformatie te verkrijgen: http://www.ups.com/WebTracking/track?loc=nl_BE&WT.svl=PriNav
Met vriendelijke groeten,
Theo H.

Ik: het is een hypothetische vraag, om te weten hoe jullie systeem werkt. Een effectief tracknummer is in dit geval niet nodig. Ik wens jullie procedure te kennen. Gelieve mijn vraag dus alsnog te beantwoorden.

UPS: Bedankt voor uw email.
Graag refereer ik naar het antwoord van 20 augustus. Helaas kan ik u zonder een UPS trackingnummer niet verder helpen.
Met vriendelijke groeten,
Theo H.

Ik: dus u beweert dat de UPS procedure omtrent beschadigde of verloren pakjes niet aan klanten medegedeeld mag worden? Vindt u niet dat de klant recht op deze informatie heeft?

UPS: Bedankt voor uw email.
Graag refereer ik opnieuw naar het antwoord van 20 augustus. Procedures omtrent beschadige pakketten worden vermeld op het moment dat er een schade rapport aangevraagd dient te worden.
Echter voor het aanmelden van een schaderapport is er een UPS trackingnummer nodig. Zonder een UPS tracking kan ik u helaas niet van dienst zijn.
Met vriendelijke groeten,
Theo H.

DUS: UPS wil niet transparant zijn.
CONCLUSIE: nooit meer met Kiala/UPS verzenden. Ik riskeer dit niet. Er zijn genoeg postpunten in de buurt tegenwoordig én bpost is zelfs goedkoper voor levering in een postpunt.

Bericht 7 van 7
laatste antwoord