annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper vraagt €25 verzending, hij betaalt maar €10

twqonqueror
Community-lid
Beste lezer,

Ik heb een Gaming muis gekocht hier op ebay van een Franse verkoper. Een tweedehands logitech G7 muis om precies te zijn.

Ik heb deze gewonnen voor 3.5euro. En ik moest 25Euro verzendingskosten betalen.
Dat heb ik ook gedaan(via paypal). Ik heb ook mijn item ontvangen.

Maar op het pakketje dat ik heb ontvangen staan de verzendingskosten vermeld en er staat maar 10euro op.

Kan ik het resterend bedrag terugeisen/terugvragen?
Omdat hij normaal zelf maar 3.5 euro voor zijn eigen mag houden, houd hij er nu 18.5 euro voor zijn eigen.

Alvast Bedankt!!
Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Verkoper vraagt €25 verzending, hij betaalt maar €10

zowiedot
Community-lid
Ik heb deze gewonnen voor 3.5euro. En ik moest 25Euro verzendingskosten betalen

De verzendkosten staan aangeduid in de aanbieding, en door te bieden ben je accoord gegaan.

Kan ik het resterend bedrag terugeisen/terugvragen?


neen dus.
zowie
Bericht 2 van 13
laatste antwoord

Verkoper vraagt €25 verzending, hij betaalt maar €10

radiocaruso
Community-lid
@zowiedot :"De verzendkosten staan aangeduid in de aanbieding, en door te bieden ben je accoord gegaan". Deze zin heb ik hier al duizend maal gelezen.
Ik ben daar helemaal NIET mee akkoord.
Als ik 25 euro betaal voor een dienst - in dit geval de verzending- dan verwacht ik ook een service van 25 euro. Dit is hier zeker niet het geval.
@twqonqueror:
Stuur een mailtje naar de verkoper en vraag of het hier om een vergissing gaat. Indien dit het geval is en je hebt te maken met een serieuze verkoper dan zou het geen probleem mogen zijn om je teveel betaalde geld terug te krijgen.
Bericht 3 van 13
laatste antwoord

Verkoper vraagt €25 verzending, hij betaalt maar €10

zowiedot
Community-lid
@radiocaruso
waarmee ga je je niet akkoord ?

ALS je de verkoper de vraag stelt vooraleer te bieden of er geen vergissing is met de verzendkosten, dan kan dit nog rechtgezet worden door een aangepaste factuur te sturen.

INDIEN de koper dit niet doet, dan gaat hij akkoord met de voorwaarden, zo eenvoudig is het !
zowie
Bericht 4 van 13
laatste antwoord

Verkoper vraagt €25 verzending, hij betaalt maar €10

radiocaruso
Community-lid
En mag of kan er dus niet meer gepraat worden over een eventuele teruggave .... ????
Bericht 5 van 13
laatste antwoord

Verkoper vraagt €25 verzending, hij betaalt maar €10

speedsterboy1
Community-lid
Je kan uw grieven altijd voorleggen aan de verkoper, een nee heb je al, een ja kun je krijgen.
Sommige verkopers rekenen meer dan alleen de verzendkost, dit is dan voor verpakking, het naar de post brengen enz.
Toegegeven, 15 eur verschil is wel zeer ruim, misschien woont uw verkoper in een gat in de provence en moest 30 km rijden tot het eerste postkantoor :^O

Photobucket

Photobucket

Bericht 6 van 13
laatste antwoord

Verkoper vraagt €25 verzending, hij betaalt maar €10

Ook al meer dan eens meegemaakt, ik contacteer dan meestal de verkoper en in 90% van de gevallen betaald die (een deel) van het verschil terug. Wanneer ze dit niet doen, zullen ze dit merken aan hun feedback...

Ik vind het 'er stond 25 euro dus ging je akkoord' onzin. Jij kan als koper niet precies weten welke service je gaat krijgen. Als hij 25 euro aanrekent om te verzenden met een dienst die ongeveer dat bedrag kost, heeft hij gelijk, maar als het verdoken inkomsten zijn vind ik het niet kunnen.

Ik zou hem zeker ook aangeven aan ebay, dit ruikt naar commisie ontduiking.
Bericht 7 van 13
laatste antwoord

Verkoper vraagt €25 verzending, hij betaalt maar €10

quasi9522
Community-lid
Ik vind het 'er stond 25 euro dus ging je akkoord' onzin. Jij kan als koper niet precies weten welke service je gaat krijgen.
Service :objekt moet aankomen in de staat zoals omschreven in de itembeschrijving.Hoe het bij jou moet komen is de verkoper zijn probleem ,hij vraagt er enkel de verzendkosten voor.
Overdreven?Je kan dan de DSR-sterretjes (verzenkosten)aanpassen.
Een koper kan wel "korting" geven op de verzendkosten ,maar is dit niet verplicht wanneer niet vermeld in de itembeschrijving.
Bericht 8 van 13
laatste antwoord

Verkoper vraagt €25 verzending, hij betaalt maar €10

wicky_de_viking
Community-lid
Ebay heeft een "Beleid in geval van buitensporige verzendkosten". Daarin staat: "Verkopers mogen verzendkosten aanrekenen om hun kosten voor de verzending en verpakking van de objecten die ze verkopen te dekken. Deze kosten mogen echter niet buitensporig zijn.". Wijs de verkoper op deze regel en indien je geen vooruitgang boekt, neem contact op met Ebay.
Bericht 9 van 13
laatste antwoord

Verkoper vraagt €25 verzending, hij betaalt maar €10

Service :objekt moet aankomen in de staat zoals omschreven in de itembeschrijving.Hoe het bij jou moet komen is de verkoper zijn probleem ,hij vraagt er enkel de verzendkosten voor.

Ben ik het oneens mee. Als ik bijv. iets in US koop en ik betaal hoge verzendkosten, dan ga ik ervan uit dat dat de werkelijke kosten zijn en dat het gaat om een snelle verzending via airmail. Als de verkoper dan maar een service neemt die veel goedkoper is en het pakket dus bijv. niet per vliegtuig maar per boot komt, dan vind ik niet dat de verkoper service heeft geleverd voor wat ik betaald heb. Per vliegtuig heb ik het op ongeveer een week, per boot duurt het twee maanden. als ik 25 euro verzendkosten zie staan, dan neem ik ook aan dat het om eerlijke verzendkosten gaat en niet om het ontlopen van commisie door meer verzendkosten te vragen.
Bericht 10 van 13
laatste antwoord