annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wanneer past eBay de verzendmethoden een keer aan?

Bij eBay gebruiken ze nog steeds termen als Taxipost 24h en De Post.

 

Het bizarre is dat bij het manueel ingeven van een trackingnummer men bij de postmaatschappij wél B post kan selecteren. Waarna bij het aanklikken van de trackingnummer men doorgestuurd wordt naar de trackingsite van bpost (en misschien hopelijk ooit gewoon de info van hun servers halen en weergeven op de eBay pagina, dat was althans de bedoeling).

 

Echter gebruikt eBay voor aanbieding nog steeds de oude namen, en dus bij het automatisch verwerken van bestelling kan ik wel reeds een trackingnummer toevoegen, maar de benaming "Taxipost 24h - De Post" geeft geen link naar de website van bpost.

 

Kan er dus aub iemand bij eBay met de borstel door deze verouderde benamingen gaan en de correcte link leggen met de juiste verzendbedrijven, zodat ik bv. niet nog zelf een mail moet sturen met een trackinglink naar een Nederlandse koper omdat de verzendmethode "Kilopost internationaal" totaal niet meer bestaat en er geen link is met de website naar bpost om de trackingnummer te tracken.

 

De klanten begrijpen het systeem niet omdat het gewoon niet goed werkt! Ik krijg vragen van klanten waar hun bestelling blijft, terwijl ze een trackingnummer in de transactiepagina hebben staan en deze zelfs per mail is verstuurd, maar omdat de klant niet kan klikken om simpel een trackingpagina te openen moeten ze toch mailen en blijkt hun bestelling al een week op het postkantoor te liggen! 

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Wanneer past eBay de verzendmethoden een keer aan?

eBay is altijd zo lekker ingewikkeld.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Wanneer past eBay de verzendmethoden een keer aan?

Dat systeem op Ebay heeft nooit gewerkt zoals het hoort... wanneer ik iets verkoop geef ik via mail gewoon het trackingnummer door, dat is het gemakkelijkste voor iedereen!

Een klein beetje meer werk, maar het komt je reputatie alleen maar ten goede toch.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Wanneer past eBay de verzendmethoden een keer aan?

Tja, en ze mogen ook de vertaling in het Frans voor "betalen bij afhalen" eens veranderen.

 

Blijkbaar is die zeer vatbaar voor interpretatie in het Frans. Ik heb regelmatig eens een Waal die hervoor kiest en blijkbaar verwachten die dan dat je dat gratis en voor niets persoonlijk aan hun voordeur komt afleveren. Niet de eerste keer dat dit gebeurd. Alhoewel mijn Frans zeker niet perfect is vind ik die ook niet helemaal duidelijk.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord