annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zeer grote problemen met taxipost

pcekerkrade
Community-lid

Wij hebben verschillende jaren post die bestemd was voor België met taxipost verstuurd. Daar onze afzetmarkt in België een stuk groter was dan in Nederland was dit voor ons een goede inkomstenbron wat nu door deze flauwekul voor ons is weggevallen.
Het ging al meteen mis met hun facturatie, vaak kregen wij pas een half jaar na pakketverzending de betreffende factuur thuisgestuurd. Vaak was het dan ook nog een onjuiste factuur, waarop bedragen stonden die niet overeenkwamen met de afgesproken bedragen die in de overeenkomst stonden, 127 euro per pakket ipv €5,92 zoals afgesproken. Na lang over en weer gebel en de nodige mails ontvingen we dan toch de juiste faturen die door ons netjes betaald werden. Na verloop van tijd ging het echter mis omdat men bij taxipost overstapte op een ander facturatieprogramma, dit was te zien aan de factuurnummers. De facturen die door ons betaald waren werden echter foutief mee overgenomen en stonden als niet betaald vermeld. Kortom mochten wij daarom voor de rechtbank verschijnen. Ondanks dat wij tot twee keer toe met een dossier vol betalingsbewijzen in Brussel verschenen werd daar totaal niets mee gedaan. Wij werden maar veroordeeld bij verstek omdat wij zgn niet konden aantonen wie wij waren omdat wij geen uitreksel kvk bij ons hadden wat zij overigens wel in hun dossier hadden. Men had bij de rechtbank kopieén van zowel rijbewijzen als uitreksel van kamer van koophandel. Vorig jaar in Maastricht werden wij opnieuw voor de rechtbank gedaagd, daar weer het hele verhaal uitgelegd in aanwezigheid van onze advocaat. Zelfs de rechter daar vond het niet juist dat wij twee keer voor hetzelfde moesten betalen, wij hebben nog voorgesteld aan de advocaat van de tegenpartij om met taxipost om de tafel te gaan zitten. Hij vond dat een goed idee en zou dit voorstellen maar verder geen reactie van taxipost gehad. Later kreeg ik een schrijven van Rechtbank te Maastricht dat we wederom veroordeeld werden, vreemd genoeg wel door een andere rechter, niet de rechter die wij steeds te spreken kregen (de man was waarschijnlijk ziek) en dit geeft weer het vermoeden dat er totaal niet na de zaak is gekeken.
Taxipost wil gewoon niet naar mijn bankafschriften meekijken. Zelf zijn ze ook nog nooit naar een van de rechtszaken geweest anders hadden ze ook kunnen zien dat er betaald was. Inmiddels is er beslag op mijn huis gelegd en mijn bankrekening is geblokkeerd. Op weg dus naar mijn failissement ? Een nieuwe advocaat kan ik in ieder geval niet meer betalen. Deze zaak heeft inmiddels zoveel gekost dat ik er grote schulden aan overgehouden heb. Dit alles naast de bijna 20.000 euro die taxipost inmiddels al van mij wil hebben.

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Re: Zeer grote problemen met taxipost

Beste,


 


ik begrijp dit niet zo goed.


 


Hoe was jullie werkwijze ?


 


Brachten jullie alles over de grens om dan de zendingen met het Belgische Taxipost te versturen ?


 


En was dat recent ?


 


Ik verzend zowat 2 à 300 pakjes per maand, en buiten 'lokale' problemen (een zending tegen handtekening die door een beginnend beambte zonder handtekening wordt afgegeven, e.d.) en een waardeloze klantendienst, gaat alles redelijk goed.


 


Ik heb ook nog nooit een faktuur later dan 14 dagen na einde maand gekregen.


 


HEEL graag wat meer info !




Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Re: Zeer grote problemen met taxipost

e-user2
Community-lid

Er is één postief element te vinden in je reactie: blijkbaar heb je e-mails die alles bewijzen?



Heb je ook e-mails vanwege Taxipost waarin vermeld staat dat ze de facturen met de verkeerde aangerekende bedragen zullen verbeteren? Dan zou je naast de verbeterende factuur ook creditnota's moeten ontvangen hebben voor de annulatie van de verkeerde facturen? Of kreeg je enkel creditnota's om de te veel aangerekende bedragen recht te zetten?



Je geeft te weining info.



Alles gaat er om of je schriftelijk kan  bewijzen dat de originele facturen niet juist zijn (welke je hopelijk betwist hebt na ontvangst?)

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Re: Zeer grote problemen met taxipost

Waarom neemt u geen contact op met de ombudsdienst van de postsector?



Ombudsdienst voor de postsector (OMPS)



Mevrouw Truus Lostrie


Koningsstraat 97 bus 15  1000 Brussel


Tel.: 02/221 02 20 (N)
02/221 02 40 (D)


Fax: 02/221 02 44


E-mail: info@omps.be
www.omps.be



D.

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Re: Zeer grote problemen met taxipost

e-user2
Community-lid


Waarom neemt u geen contact op met de ombudsdienst van de postsector?




Ombudsmannen komen in principe maar tussen voor betwistingen die niet ouder dan 1 jaar zijn, en er is origineel sprake van meerdere jaren...



Als je evenwel de benodigde aanpassingen van de te hoge  factureerde bedragen kunt bewijzen (via de e-mails waar je naar verwijst) heb je zelfs vermoedelijk maar een héél kleine kans meer om dit rechtgezet te krijgen.

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Re: Zeer grote problemen met taxipost

ik begrijp helemaal niet dat betrokkene het zover heeft kunnen laten komen.



als je nu een rekening van 20.000 euro moet betalen aan Bpack dan heb je wel HEEL veel pakjes verzonden en/of heb je nooit de moeite genomen om deftig te reageren op facturen enz...



Swat ik vind het echt een zeer eigenaardig verhaal, iets waar ik persoonlijk toch mee naar de kranten zou stappen als ik gelijk zou hebben...



en indien je recht in je schoenen staat dan ga je toch in hoger beroep en kun je nog alle kosten en interesten terugvorderen.


Heb juist een rechtzaak gewonnen die 7 jaar duurde voor een nietbetaalde factuur. Wel wij hebben en gerechtskosten en interesten en schadevergoeding ontvangen. Nu nog alleen proberen alsnog ons geld te krijgen 😞



D.

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Re: Zeer grote problemen met taxipost

@comp-shop


 


Idd een bizar verhaal en in die 20000€ zullen wss wel kosten en interesten in zitten... al bij al een deftig bedrag en ja... een rechtzaak winnen is één ding, je geld krijgen is een ander. jaren geleden won ik ook een rechtzaak die me zo'n 75000 Bfr opleverde... heeft bijna vijf jaar geduurd eer ik eindelijk mijn geld had.

Bericht 7 van 7
laatste antwoord