annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

aangetekend verstuurd en niet afgehaald door koper

Graag wat raad van iemand met meer ervaring dan ik.

Ik verkoop iets, verstuur het aangetekend.  Koper zegt nu niets ontvangen te hebben.  Ik ga op zoek via track and trace en krijg de melding dat het afgeleverd is.

Nu krijg ik begin deze week het pakketje terug thuis.  Er staat op dat koper het nooit is komen ophalen.

Koper beweert nu dat hij nooit een melding heeft gekregen van de post dat er een pakketje voor hem is.

Nu wil hij dat ik opnieuw verstuur, op mijn kosten. 

Probleem is dat het gaat om een prul (nog geen 1 euro) en dat opnieuw verzenden me ongeveer 6 euro gaat kosten.  Dan ben ik dus mijn spulletjes kwijt, en betaal ik om ze kwijt te zijn nog 5 euro bij.

Wat raden jullie aan?

Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

Re: aangetekend verstuurd en niet afgehaald door koper

@hughwitte

je geeft de kopers hier juist een hele goede tip.

Ik koop 2 zaken bij een verkoper, betaald deze appart, maar ik denk dat de meeste kopers dit in één pakje zullen verzenden indien je dit op 1 dag koopt. Daarna open je een claim dat je beide niet ontvangen heeft. Paypal zal koop A afwijzen maar koop B toewijzen...dus koper heeft 1 item gratis, free, voor niks, voor nul de botte.

PP Kopersbescherming = prima voor NIET professionele verkopers, maar professionele verkopers hebben zo wie zo baat bij dat ze hun klanten (lees kopers) op een correcte manier behandelen. Helaas de huidige kopersbescherming van PP laat veel te veel achterpoortjes open voor kopers die het wat slim spelen.

Je tip hierboven is er ééntje van...

Bericht 11 van 22
laatste antwoord

Als Ebay mij als particuliere verkoper moest verplichten om PP te aanvaarden, dan zal mijn account hier snel vervangen worden door een zuiver kopers-account en verkoop ik mijne rommel wel ergens anders!

Bericht 12 van 22
laatste antwoord

Ze waren samen betaald en ook samen verstuurd dus.

de koper had wel twee claims ingediend (met enkele dagen tussenpauze).

De eerste claim werd dus in mijn nadeel beslist en de helft van de verzendkosten + de aankoopprijs van de CD werd van mijn pp rekening gehaald de en teruggestort. (detail: blijkbaar als er een terugbetaling gebeurt door een beslissing van ebay/PP, dan krijg je de PP kost NIET terug... voorbeeld: stel je ontvangt 10 euro van een koper, PP stort jou dus 9,50 en 0,50 houden ze in als PP kost.  Wanneer je dus zelf zou terugbetalen, betaal je dus 9,5 euro van jezelf, en PP stort dan 0,50 terug naar de koper, zodat de koper zijn volledige 10 euro krijgt. Wanneer echter een claim wordt beslist in voordeel van de koper, betaal je dus niet 9,5 euro van jezelf, maar 10 euro.  Je betaalt dus alles zelf en PP houdt gewoon zijn kost)

De tweede claim werd in mijn voordeel beslist.

Ik heb beroep aangetekend tegen de eerste beslissing, met de melding dat het onlogisch is dat de helft van een pakketje wel bewezen is dat ik het verstuurd heb, en de andere helft niet.  Ik heb na enkele uren dan toch mijn gelijk gehaald.  De terugbetaling aan de koper wordt dus ongedaan gemaakt.

Je mag geen extra kosten rekenen als je paypal ontvangt, wat je echter wel mag is klanten belonen die niet via paypal betalen. Ik geef vanaf nu extra korting als klanten niet betalen via paypal. Daar kunnen ze niets van zeggen, korting mag je altijd geven en ben ik dus ook van de pp kosten af en het risico dat je als verkoper neemt door het te aanvaarden.

Bericht 13 van 22
laatste antwoord

@feelyourheartbeat...

"je mag geen extra kosten aanrekenen als je PP aanvaard...", alle verkopers die die kost in hun prijzen verrekenen ga ik geen pint betalen hoor! Enne... korting voor wie niet via PP betaald... dat is dan ook weer voor discussie en interpretatie vatbaar, maar ergens heb je gelijk, hoewel sommigen er wel een aparte methode op ha houden. Een vb: een verkoper biedt een object aan voor 20€, verzending: 5.90€... nadien biedt hij identiek hetzelfde object aan met gratis verzending, maar het kost dan wel, jawel... 26€, ja, zo kan ik het ook, gratis verzending aanbieden!

Al dat korting-gedoe en al dan niet doorrekenen van diverse onkosten is relatief.

Bericht 14 van 22
laatste antwoord

ja, zo kan ik het ook, gratis verzending aanbieden!

En hoe wil je het anders doen, beste ???

Ik ben er trouwens altijd voorstander van geweest om lokaal verplicht een prijs te zetten met port inclusief.

Dan is dat gefoefel van wel of niet winst nemen op de portkosten ineens afgelopen.

En gecombineerde verzendingen kunnen dan nog altijd geregeld worden mits een verzendkorting.

Bericht 15 van 22
laatste antwoord

Wat een zinloze discussie!

Het is toch normaal zeker dat de PayPal-kosten doorgerekend worden in de verkoopprijs? Alle andere "bedrijfskosten" worden toch ook doorgerekend in de verkoopprijs? Of denk je dat een zelfstandige zijn ebay-kosten uit zijne eigen zak gaat betalen?

Net als de electrozaak in het dorp zijn huurprijs, electriciteitskosten, verwarmingskosten, de camionette waarmee hij je wasmachine komt afleveren, ja zelfs de kuisprodukten doorrekent in zijn verkoopsprijzen...

Enne... ja, die zogenaamde gratis verzendingen zijn inderdaad dikke zever, het zou maar al te gek zijn dat we als verkoper ook hier onze eigen portemonnee gaan aanspreken é?

Ja, van tijd tot tijd doe ik da ook wel eens hoor, gratis verzenden, maar dan moet het al om grote bedragen gaan waarbij je dergelijke onkost niet voelt in je procentuele winstmarge.

Ja, je kan alles voor niks laten passeren maar dan zal je niet lang zelfstandig zijn hoor. Het is enige wat we af en toe gratis krijgen is de zon als die al wil schijnen é?

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 16 van 22
laatste antwoord

@supergiftman...

"Hoe wil je het anders doen?".. even nadenken, gratis is gratis in de ruime zin van het woord... als je de actualiteiten volgd zou je moeten weten dat testaankoop dit soort praktijken nu aan de kaak stelt, vooral in de soldenperiode... solden min 25%, maar eerrst de prijzen met 50% optrekken... jaja, zo ken ik er nog... een speelgoedwinkel die het hele jaar door 20% korting geeft op Lego, maar na aftrek van de korting blijkt hij nog steeds minstens 15% duurder te zijn dan een andere winkel.. denk zelf eerst na voordat je mensen neersabelt!

Als ik vandaag iets aanbied met verzendkosten, het wordt niet verkocht en ik bied het nadien terug aan met gratis verzending zal mijn prijs hetzelfde blijven... nooit gehoord van "fair-play"?

Bericht 17 van 22
laatste antwoord

Het voorbeeld dat je aangeeft, doet niets terzake aan hetgene Testaankoop aan de kaak wil stellen, Walesha.

Het is niet omdat iemand duurder is dan de concurrentie dat hij een foefelaar is hé? Als zelfstandige zie ik genoeg zaken hoor als het om inkoopprijzen gaat.

Ik kan je bvb in mijn branche voorbeelden met hopen geven hoe er gewerkt wordt door invoerders. Vele van mijn merken die ik verkoop zijn bij de Belgische invoerder quasi even duur als de prijzen die een duitser betaalt bij een kleinhandelaar.

Hoe komt dat denk je? Omdat de invoerders alle macht naar zich toe trekken en de buitenlandse firma's dit probleem maar blijven onderschatten. Al meerdere pogingen heb ik ondernomen om rechtstreeks in te kopen bij de fabrikant maar deze vertikken het gewoon.

Om toch een beetje concurentieel te blijven moet je dan maar gaan zoeken naar een bereidwillige kleinhandelaar in Duitsland om je met een korting goederen te leveren.

Wat Testaankoop stelt, is anderzijds dat een bedrijf in zijn folders van week X een object promoot aan prijs 259 euro en in week x+2 datzelfde produkt verkoopt met 20% korting. Enig probleem: oorspronkelijke prijs blijkt plots met 20% gestegen...

Zelf ben ik ooit ook wel eens met dergelijk gedrag geconfronteerd... Toen ik nog enkel verzamelaar was, zag ik in een winkel een locomotief die me sterk interesseerde maar vond de prijs wat hoog: 220 euro.

Twee weken later gaf de verkoper een opendeur en hoopte ik dat zijn aangekondigde kortingen de loc wat goedkoper zou maken.

Effectief: de loc stond in de winkel met 30% korting! Alleen... de kortingsprijs bleek zelfs duurder te zijn dan de oorspronkelijke prijs: 235 euro!

Ik heb de verkoper meteen aangesproken over zijn wansmakelijke praktijk en kreeg geen antwoord. Enkel een blik die me heel erg duidelijk maakte dat ik best zo snel mogelijk buiten de winkel was... Nooit heeft men mij door nog teruggezien!

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 18 van 22
laatste antwoord

Frits, hoe inkoop en verkoop werkt weet ik ook wel en idd, de concurrentie is soms onmenselijk hard... zo werd er ooit bij Blokker een object aangeboden aan een prijs die lager lag dan dewelke een kleinhandelaar betaalde bij inkoop, over de grootwarenhuizen nog gezwegen, Carrefour verkoopt bvb Lego aan een prijs die soms belachelijk laag is, kleinhandelaars kunnen daar niet om lachen, maar ja... hoe groter de aankoop, hoe goedkoper de verkoop en daar kan een kleine zelfstandige niet tegenop!

Maar goed, we zijn hier serieus off-topic aan het gaan 😉

Bericht 19 van 22
laatste antwoord

Even terug on topic...

Ebay (VS) had eerst de case in mijn nadeel beslist en dus een terugstorting gedaan van mijn geld naar de koper.  Ik heb beroep aangetekend, gelijk gekregen en een belofte gekregen dat binnen 24 uur alles rechtgezet zou worden.

Dat is ondertussen al bijna een week geleden, maar de terugbetaling die ebay met mijn geld deed is nog altijd niet terugbetaald.  Ik heb paypal gecontacteerd, zonder antwoord voorlopig.

Ebay (VS) die de case hebben behandeld zijn enkel telefonisch bereikbaar, maar ga heus niet naar een duur nummer in de VS bellen hiervoor.

Weten jullie wat ik nog kan doen?

Bericht 20 van 22
laatste antwoord