annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pakje niet aangekomen met taxipost ems

heb op 29-5 een pakje verstuurd naar italie,gewicht 2200kg met taxipost ems ,nummer EE807844670BE,
koper heeft dit pakje niet ontvangen ,heb hem op 12 -6 ,na vraag van hem de trackgegevens gestuurd ,op 14 -6 opnieuw ,had hem gevraagd geduld te hebben tot 29 -6 en gezegd dat ik er alles aan zou doen om zijn pakje op te sporen ,als het verloren blijkt dat ik dan een klacht zou indienen bij taxipost en het gerecupereerde geld naar hem zou sturen,
nu heeft hij op 24 -6 een claim ingediend bij ebay wegens niet ontvangen objecten (36stuks)heb deze beantwoord!
hij dreigd er eveneens mee mij 36 keer negatieve feedback te geven,ik kan zijn geld toch niet teruggeven ?het is niet mijn fout ,ik denk dat ik niet meer kan doen dan dit pakje op te sturen!als taxipost het verknoeid kan ik toch niet aansprakelijk gesteld worden?het pakje heeft geen kopersbescherming,en ik vermeld bij mijn objecten dat ik niet verantwoordelijk ben voor verlies in de post,wat mag ik verwachten als verder verloop ,willy
Bericht 1 van 69
laatste antwoord
68 ANTWOORDEN 68

Heeft hij betaald met Paypal ? ik denk niet dat hij zijn geld kan terug claimen, die taxipost met tracking lijkt me voldoende bewijs van verzending. Je kan best telefoneren naar de klantendienst van de post, normaal moeten die het pak kunnen terug vinden.
En maak je geen zorgen over 36 keer negatieve FB, want FB van dezelfde koper voor aankopen op hetzelfde moment telt maar als 1 negatieve in je score.

m.

m.
Bericht 2 van 69
laatste antwoord

Klantendienst Post : 022 012345

m.

m.
Bericht 3 van 69
laatste antwoord

Als je een trackingnummer hebr dan kan je zelf toch nakijken wat er met die zending gebeurde? -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

Bericht 4 van 69
laatste antwoord

ik aanvaarde geen paypall voor dit object ,maar koper heeft toch betaald met paypall op verzoek ,bij de objecten staat dat er geen kopersbescherming is.
Heb zelf op 12-6 het pakje opgespoord ,zat toen in het goede postkantoor maar kon niet geleverd worden omdat het adres niet juist was(opgestuurd naar adres dat koper heeft opgegeven met telefoonnummer van koper)heb de koper direckt gecontacteerd met het verzoek meteen naar het postkantoor te gaan met de trackingnummer,wat hij niet heeft gedaan!
kan een koper negatieve feedback geven voor een pakje dat de post verliest?dit is wel zeer onterecht ,als verkoper heb ik alles meteen en reglemetair afgehandeld,is het de post niet die deze negatieve feedback moet krijgen?1 neg feedback is er een teveel!!!
zo is het zeer moeilijk om een fb van 100%te behouden!!!
heb ook contact opgenomen met taxipost,zij weten ook niet wat er met dit pakje gebeurd is!
wat met de verkoopsvoorwaarden ,dat ik niet aansprakelijk ben voor verlies in de post?teld dit niet?
waarom moet je dan nog iets vermelden bij de objecten die je verkoopt ,als er toch geen rekening mee gehouden word!willy
Bericht 5 van 69
laatste antwoord

http://www.post.be/site/nl/residential/parcels/next_day/taxipostsecur.html

Met Taxipost Secur worden uw waardevolle pakketten verzekerd tot € 500,00.

Vraag aan taxipost hoe je een claim kan starten. -----

-----

Bericht 6 van 69
laatste antwoord

wat met de verkoopsvoorwaarden ,dat ik niet aansprakelijk ben voor verlies in de post?teld dit niet?
waarom moet je dan nog iets vermelden bij de objecten die je verkoopt ,als er toch geen rekening mee gehouden word!willy

U bent altijd verantwoordelijk voor levering, wat er onderweg ook met het pakket gebeurt. Het is aan u om de koper te leveren waarvoor hij/zij betaald heeft en het is ook aan u om dat uit te vechten met De Post en de verkoper zijn betaling terug te geven.

Bij de trackinggegevens van dit specifieke pakket is het een beetje een chaos.
Het pakket zou op 4 juni teruggestuurd zijn naar de afzender maar sinds die tijd is het ineens een "onvolledige zending". Heel vreemd.

En ja, een koper kan altijd negatieve feedback geven als hij daar zin in heeft, terecht of onterecht. Maar als u de koper terugbetaalt zal hij waarschijnlijk geen negatieve feedback geven.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 7 van 69
laatste antwoord

zal ik zeker doen! bedankt willy
Bericht 8 van 69
laatste antwoord

De koper terugbetalen?400euro,en mijn planten ben ik kwijt dan!De verkoper draaid dus altijd voor de kosten op?Ik dacht van zodra ik het pakje afleverde op de post dat de post verantwoordelijk is ,moet je daarom 39euro betalen.de post is dus niet verantwoordelijk voor de zendingen ,dan is het zeer gevaarlijk om nog iets op te sturen!!dan kan men ebay beter opdoeken!!!als ik dit lees krijg ik zeer veel schrik om nog iets te verzenden,heb altijd gelezen op dit forum als je het aangetekend of met tracking opstuurd dat je op je twee oren moogt slapen !dit is dus niet het geval,ik lever wat de koper heeft gekocht,de post doet dit verloren en ik moet zorgen dat de koper zijn geld terugkrijgt,hoe kan men met een aangetekend pakje bewijzen hoeveel er inzat?je krijgt max 40euro terug!Wat als men er voor 400 euro heeft inzitten?Dan moet je alles verzekerd verzenden ,en dan nog!!dan heb je geen kopers meer wegens te dure verzending.Zo ebay verkopers denk toch maar 2 keer na voor je iets opstuurd met de post als dit allemaal waar is
en klopt het dat je voor 36 objecten maar 1 maal nf krijgt ?ik heb bij sommigen al gezien ,4 objecten gelijktijdig verstuurd 4x nf hij kan 36 keer feedback geven??? dus 36keer nf??dan mag ik stoppen met verkopen door de schuld van de post!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
.willy
Bericht 9 van 69
laatste antwoord

U kunt toch zelf zien dat de koper niets ontvangen heeft?
Als u de koper niet terugbetaalt dan gaat PayPal dat waarschijnlijk doen en die claimen het bedrag dan toch bij u dus eigenlijk kunt u beter meewerken zodat eBay een veilige omgeving blijft voor kopers.

De koper mag daarvan toch niet de dupe worden? Die heeft tenslotte betaald en niks ontvangen.
Uw pakket komt misschien ooit nog wel eens bij u terug al ben ik bang dat het beschadigd is of uit elkaar gevallen omdat de tracking meldt "onvolledige zending".

De Post is alleen verantwoordelijk als u de waarde verzekert.

Het is, helaas voor u, uw verantwoordelijkheid en u zal dat samen met De Post moeten zien op te lossen.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 10 van 69
laatste antwoord